Dalším faceliftem v řadě u Jaguaru jsou kupé XK a XKR.
Po oficiální premiéře faceliftu modelu XF je na řadě sportovní kupé XK, a to i ve variantě XKR. Vylepšen byl jak vzhled, tak i technická stránka vozu. Motory ale zůstaly při starém.
Po vizuální stránce je dle nás nová verze rozhodně krásnější. Ihned si všimnete nových LED diod v předních svítidlech či přepracovaného nárazníku. Nová je také mřížka chladiče. Ta je teď černá u verzí XK a XKR. Nejrychlejší varianta XKR-S dostala speciálně jen pro sebe ještě další úpravy předních partií. Zadní část je samozřejmě také upravena. Nové je výko kufru, světla rovněž zdobí ledky a uprostřed se leskne logo Jaguaru.
K dispozici bude pět nových barev karoserie. Pro litá kola dokonce můžete zvolit jednu z 11 variant v rozměrech od 18 do 20 palců.
Další novinkou je tzv. Black Pack, který nahrazuje všechny exteriérové chromované prvky černou variantou. Černé jsou také dvacetipalcové lesklé ráfky. K XKR vybavené tímto paketem také dostanete speciální boční polepy na karoserii.
Pohonné jednotky jsou staré známé osmiválce o objemu 5 litrů. Podle výbavy mají výkon 385, 510 nebo u XKR-S 550 koní.
K úpravám interiéru prozatím nemáme podrobné informace, snad jen že byl celkově omlazen a některé materiály jsou nyní kvalitnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?