Na internetu se vyrojily neoficiální snímky konceptu předznamenávající připravovanou novou generaci supersedanu M5. Ty byly pořízeny na předpremiéře před autosalonem v Šanghaji (19. dubna) na akci která se konala pouze pro novináře v Mnichově. Oficiální představení finální verze se na evropské půdě předpokládá v září ve Frankfurtu.
M5 postavená na základu nové generace pětkové řady, označované interně F10 jde jasně ve šlépějích svých předchůdkyň. Decentní sportovní kabát ukrývá brutálně výkonný agregát. Konkrétně by se mělo jednat o dvakrát přeplňovaný vidlicový 4,4 litrový osmiválec známý již z modelů X5 M a X6 M poladěný na výkon 555 koňských sil a produkující kroutící moment 680 N.m. Přenos výkonu na silnici zajistí dvouspojková sedmistupňová převodovka. M5 by tedy měla být lehčí, výkonější a ohleduplnější k životnímu prostředí než předchůdkyně osazovaná jednotkou V10.
Nová generace je o poznání elegantnější, i když jde prozatím pouze o studii. Je patrné že nebude od sériové podoby příliš vzdálena. Od standardního sedanu řady 5 "emkovou" verzi prozradí mohutný přední nárazník, obří dvacetipalcové pětipaprskové elektrony obuté do "michelinek" šíře 265mm a čtveřice laufů trčících ze zadního nárazníku. Takže pokud vaše srdce bije pro "bavoráky" začněte šetřit.
Během dneška uvolnilo BMW oficiální snímky, ty přidáváme k těm původním.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?