Na internetu se vyrojily neoficiální snímky konceptu předznamenávající připravovanou novou generaci supersedanu M5. Ty byly pořízeny na předpremiéře před autosalonem v Šanghaji (19. dubna) na akci která se konala pouze pro novináře v Mnichově. Oficiální představení finální verze se na evropské půdě předpokládá v září ve Frankfurtu.
M5 postavená na základu nové generace pětkové řady, označované interně F10 jde jasně ve šlépějích svých předchůdkyň. Decentní sportovní kabát ukrývá brutálně výkonný agregát. Konkrétně by se mělo jednat o dvakrát přeplňovaný vidlicový 4,4 litrový osmiválec známý již z modelů X5 M a X6 M poladěný na výkon 555 koňských sil a produkující kroutící moment 680 N.m. Přenos výkonu na silnici zajistí dvouspojková sedmistupňová převodovka. M5 by tedy měla být lehčí, výkonější a ohleduplnější k životnímu prostředí než předchůdkyně osazovaná jednotkou V10.
Nová generace je o poznání elegantnější, i když jde prozatím pouze o studii. Je patrné že nebude od sériové podoby příliš vzdálena. Od standardního sedanu řady 5 "emkovou" verzi prozradí mohutný přední nárazník, obří dvacetipalcové pětipaprskové elektrony obuté do "michelinek" šíře 265mm a čtveřice laufů trčících ze zadního nárazníku. Takže pokud vaše srdce bije pro "bavoráky" začněte šetřit.
Během dneška uvolnilo BMW oficiální snímky, ty přidáváme k těm původním.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.