Hyundai v Soulu ukáže koncept Blue2. Vůz, který demonstruje možnosti palivových článků, vypadá úchvatně.
Hyundai Blue2 má ukázat, co Hyundai dokáže s palivovými články. Tato technologie, která se označuje jako technologie budoucnosti, využívá vodíku jako paliva, který vyvíjí elektrickou energii při velmi řízeném slučování s kyslíkem. Tato energie je poté posílána do elektromotoru (nebo elektromotorů), který roztáčí kola.
Vodíkový Blue2 je poháněn elektromotorem o výkonu 120 koní. Vodíkové vozy mají zatím nižší dojezd než benzínové (na rozdíl od elektromotorů je ale možné je velmi rychle naplnit, trvá to srovnatelnou dobu jako LPG), proto se konstruktéři zaměřili i na efektivitu. Auto využívá maxima aerodynamických poznatků a tření (a tedy i ztráty) se redukovalo kde to jen šlo.
Jako správný koncept, i tento přináší velmi futuristické řešení interiéru. Populární řešení vnitřních displejů iPadem dost možná uvidíme i v nějakém sériovém exempláři.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.