Hyundai v Soulu ukáže koncept Blue2. Vůz, který demonstruje možnosti palivových článků, vypadá úchvatně.
Hyundai Blue2 má ukázat, co Hyundai dokáže s palivovými články. Tato technologie, která se označuje jako technologie budoucnosti, využívá vodíku jako paliva, který vyvíjí elektrickou energii při velmi řízeném slučování s kyslíkem. Tato energie je poté posílána do elektromotoru (nebo elektromotorů), který roztáčí kola.
Vodíkový Blue2 je poháněn elektromotorem o výkonu 120 koní. Vodíkové vozy mají zatím nižší dojezd než benzínové (na rozdíl od elektromotorů je ale možné je velmi rychle naplnit, trvá to srovnatelnou dobu jako LPG), proto se konstruktéři zaměřili i na efektivitu. Auto využívá maxima aerodynamických poznatků a tření (a tedy i ztráty) se redukovalo kde to jen šlo.
Jako správný koncept, i tento přináší velmi futuristické řešení interiéru. Populární řešení vnitřních displejů iPadem dost možná uvidíme i v nějakém sériovém exempláři.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?