Španělský supersport GTA Spano si odbyl svoji výstavní premiéru v Ženevě. Skvěle vypadající vůz přichází s vysokým výkonem a limitovanou výrobou.
Je znát, že ve Španělsku si vyhráli. Pouhých 99 vyrobených vozů bude totiž obdařeno opravdu fascinujícími parametry.
GTA Spano bude vyrobeno zejména z uhlíkových kompozitů a kevlaru. Díky těmto mimořádně pevným, ale lehkým materiálům by měl vůz zůstat na slušné hmotnosti 1350 kilo. Oproti tomu motor, desetiválec, bude mít výkonu na rozdávání. Jeho 820 koní a 980 Nm dostanou auto na stovku pod tři sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h.
O řazení se stará dvojice převodovek, manuální a robotizovaná s řazením pod volantem. Obě mají sedm stupňů, což je u manuálu velmi nezvyklé.
Rozjet se můžeš, zastavit musíš, praví stará motoristická pravda, proto jsou na kolech obrovské, 380mm keramické kotouče, kterým dopomáhá ABS. Na nich jsou nasazena 19 a 20palcová kola.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?