Španělský supersport GTA Spano si odbyl svoji výstavní premiéru v Ženevě. Skvěle vypadající vůz přichází s vysokým výkonem a limitovanou výrobou.
Je znát, že ve Španělsku si vyhráli. Pouhých 99 vyrobených vozů bude totiž obdařeno opravdu fascinujícími parametry.
GTA Spano bude vyrobeno zejména z uhlíkových kompozitů a kevlaru. Díky těmto mimořádně pevným, ale lehkým materiálům by měl vůz zůstat na slušné hmotnosti 1350 kilo. Oproti tomu motor, desetiválec, bude mít výkonu na rozdávání. Jeho 820 koní a 980 Nm dostanou auto na stovku pod tři sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h.
O řazení se stará dvojice převodovek, manuální a robotizovaná s řazením pod volantem. Obě mají sedm stupňů, což je u manuálu velmi nezvyklé.
Rozjet se můžeš, zastavit musíš, praví stará motoristická pravda, proto jsou na kolech obrovské, 380mm keramické kotouče, kterým dopomáhá ABS. Na nich jsou nasazena 19 a 20palcová kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.