Španělský supersport GTA Spano si odbyl svoji výstavní premiéru v Ženevě. Skvěle vypadající vůz přichází s vysokým výkonem a limitovanou výrobou.
Je znát, že ve Španělsku si vyhráli. Pouhých 99 vyrobených vozů bude totiž obdařeno opravdu fascinujícími parametry.
GTA Spano bude vyrobeno zejména z uhlíkových kompozitů a kevlaru. Díky těmto mimořádně pevným, ale lehkým materiálům by měl vůz zůstat na slušné hmotnosti 1350 kilo. Oproti tomu motor, desetiválec, bude mít výkonu na rozdávání. Jeho 820 koní a 980 Nm dostanou auto na stovku pod tři sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h.
O řazení se stará dvojice převodovek, manuální a robotizovaná s řazením pod volantem. Obě mají sedm stupňů, což je u manuálu velmi nezvyklé.
Rozjet se můžeš, zastavit musíš, praví stará motoristická pravda, proto jsou na kolech obrovské, 380mm keramické kotouče, kterým dopomáhá ABS. Na nich jsou nasazena 19 a 20palcová kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?