Studenti designu v Turíně si vyhráli. Ve spolupráci s Abarthem, který se stará o ostré verze Fiatů, představili studii elektrického vozu.
IED ScorpION je kompaktním sporťákem s elektrickým pohonem, dnes poměrně oblíbené téma na studii. Délka rovných čtyř metrů je srovnatelná třeba s Fabií.
Škorpion (ten se nachází v logu Abarthu) má pod karoserií ukryty baterie typu Li-Ion, které jsou v zájmu nízkého těžiště umístěny tak nízko jak to jen jde. Jde jen o studii, nebyly proto zveřejněny žádné technické údaje. Designeři si ovšem vysnili elektromobily ukryté přímo v kolech.
Jízda na videu je jen virtuální, ale aspoň něco...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.