VIDEO: Rolls Royce zkouší, co by si jeho zákazníci přáli. Být zelený je dnes v módě a tato móda by se mohla nosit i mezi jeho klientelou. Ale co ten dojezd?
Koncepty elektromobilů už dneska představuje kde kdo. Nebylo by na tom nic až tak zvláštního, kdyby nešlo o jednu z nejexkluzivnějších značek světa, proslulý a proslavený Rolls Royce.
Britská značka experimentuje s vozem, který je zvenčí téměř sériově vypadající, zajímavým detailem je i křišťálová soška Spirit of Extasy, který bývá tradičně z oceli. V tomto případě je podsvětlena modrým světlem.
Rolls použil pro pohon dvojici elektromotorů, výkon každého z nich je 195 koní, sumární výkon tedy je 390 koní, o 60 koní méně než u standardního Phantomu. Do karoserie je vloženo množství lithium-ionových baterií, které kopírují tvar bývalého pohonného ústrojí, zabírají tak místo nádrže, převodovky a původního motoru. Jejich velikost stačí na dojezd 200 kilometrů a já si troufám tvrdit, že to je pro majitele takovéhoto vozu ukrutně málo. A to i přesto, že Rolls tvrdí, že ještě nikdy nikdo před ním do auta nenacpal tak velkou baterii jako on.
Rolls zatím o výrobě nemluví, nicméně vše, co v poslední době automobilka ukázala na veřejnosti v koncepční podobě, to se zanedlouho ve výrobě i objevilo. Je tedy elektrorolls na spadnutí?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?