VIDEO: Rolls Royce zkouší, co by si jeho zákazníci přáli. Být zelený je dnes v módě a tato móda by se mohla nosit i mezi jeho klientelou. Ale co ten dojezd?
Koncepty elektromobilů už dneska představuje kde kdo. Nebylo by na tom nic až tak zvláštního, kdyby nešlo o jednu z nejexkluzivnějších značek světa, proslulý a proslavený Rolls Royce.
Britská značka experimentuje s vozem, který je zvenčí téměř sériově vypadající, zajímavým detailem je i křišťálová soška Spirit of Extasy, který bývá tradičně z oceli. V tomto případě je podsvětlena modrým světlem.
Rolls použil pro pohon dvojici elektromotorů, výkon každého z nich je 195 koní, sumární výkon tedy je 390 koní, o 60 koní méně než u standardního Phantomu. Do karoserie je vloženo množství lithium-ionových baterií, které kopírují tvar bývalého pohonného ústrojí, zabírají tak místo nádrže, převodovky a původního motoru. Jejich velikost stačí na dojezd 200 kilometrů a já si troufám tvrdit, že to je pro majitele takovéhoto vozu ukrutně málo. A to i přesto, že Rolls tvrdí, že ještě nikdy nikdo před ním do auta nenacpal tak velkou baterii jako on.
Rolls zatím o výrobě nemluví, nicméně vše, co v poslední době automobilka ukázala na veřejnosti v koncepční podobě, to se zanedlouho ve výrobě i objevilo. Je tedy elektrorolls na spadnutí?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.