Na ženevském autosalonu se představil nový model od německého Wiesmannu.
Wiesmann se soustředí na výrobu puristických sporťáků. Spyder je další v řadě a opět nepůjde o nudný design. Vzhled auta je opravdu kontroverzní, což mu jenom pomůže k popularitě.
Určitě se najde spouta lidí, kterým se nebude líbit. Nikdo mu ale nemůže upřít, že poutá pozornost okolí. A to je u sporťáků nutný parametr. Nenajdete zde žádné čelní sklo, dveře ani jiné podobné zbytečnosti. Pouze volant, pedály, sedačku a pár tlačítek. U Wiesmannů tvrdí, že jde o nejpurističtější sporťák co zatím vytvořili. A my jim to věříme.
Co se pohonu týče, na starosti ho má V8 s výkonem 420 koní. Ucházející hodnota pro auto vážící 1000 kilogramů. Z nuly na sto se dostanete za 4 vteřiny, a pak dále až na maximálku 290 km/h. Pokud hodláte cestovat touhle rychlostí, doporučuji brýle. Vám a hmyzu totiž nestojí nic v cestě.
Výroba ještě není na sto procent potvrzená. Pokud ale Spyder dostane zelenou, na silnicích ho neuvidíme dříve než příští rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?