Wiesmann Spyder v Ženevě

Spyder
Spyder, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 1. března 2011 16:35
Sdílej:

Na ženevském autosalonu se představil nový model od německého Wiesmannu.

Wiesmann se soustředí na výrobu puristických sporťáků. Spyder je další v řadě a opět nepůjde o nudný design. Vzhled auta je opravdu kontroverzní, což mu jenom pomůže k popularitě.

Určitě se najde spouta lidí, kterým se nebude líbit. Nikdo mu ale nemůže upřít, že poutá pozornost okolí. A to je u sporťáků nutný parametr. Nenajdete zde žádné čelní sklo, dveře ani jiné podobné zbytečnosti. Pouze volant, pedály, sedačku a pár tlačítek. U Wiesmannů tvrdí, že jde o nejpurističtější sporťák co zatím vytvořili. A my jim to věříme.

Co se pohonu týče, na starosti ho má V8 s výkonem 420 koní. Ucházející hodnota pro auto vážící 1000 kilogramů. Z nuly na sto se dostanete za 4 vteřiny, a pak dále až na maximálku 290 km/h. Pokud hodláte cestovat touhle rychlostí, doporučuji brýle. Vám a hmyzu totiž nestojí nic v cestě.

Výroba ještě není na sto procent potvrzená. Pokud ale Spyder dostane zelenou, na silnicích ho neuvidíme dříve než příští rok. 

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?