Toyota Verso-S je ideální útočník s tahem na peněženky evropských kupujících. Malý, přitom prostorný. Podobných tu již pár máme, bude Toyota Verso-S tím pravým ořechovým?
Nová Toyota Verso-S se objevila v některých cenících a spolu s ní i sada oficiálních čísel a informací. Příkladem budiž francouzský dovozce.
V nabídce budou zpočátku pouhé dva motory, jeden benzínový, všestranně vychvalovaný 1,33 DualVVT-i s výkonem sto koní a devadesátikoňový diesel 1,4 D-4D. Oba motory budou standardně spřaženy se šestistupňovou převodovkou, ale pro dvě nejvyšší výbavy je možné objednat automaty, v případě benzínu jde o plynule měnitelnou převodovku CVT, v případě dieselu o klasický automat.
Vůz disponuje čtveřicí výbav, které jsou pojmenovány tradičně, Natura, Terra, Luna a Sol, přičemž už základní výbava obsahuje kompletní sadu sedmi airbagů, rádio, VSC+ (tedy protismykový systém), palubní počítač a další. Francouzská výbava kupodivu obsahuje klimatizace až ve výbavě Luna, tedy druhé nejvyšší, uvidíme, zda tomu tak bude i u nás.
Samotné Verso-S je dlouhé 399 cm, tedy téměř stejně jako Škoda Fabia, jeho kufr je přitom slušných 429 litrů. Šířka je 170 cm a výška 160 cm.
A co za to? Francouzský dealer nabízí základní verzi s motorem 1,33 a výbavou Natura za 15 tisíc euro, což dává 365 tisíc korun. Diesel je možné koupit ve výbavě Terra za 17 725 eur, tedy 430 tisíc korun. Nejvyšší konfigurace s dieselem vybaveným automatem a maximální výbavou Sol je v nabídce za necelých 22 tisíc euro, asi 530 tisíc korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?