Toyota Verso-S je ideální útočník s tahem na peněženky evropských kupujících. Malý, přitom prostorný. Podobných tu již pár máme, bude Toyota Verso-S tím pravým ořechovým?
Nová Toyota Verso-S se objevila v některých cenících a spolu s ní i sada oficiálních čísel a informací. Příkladem budiž francouzský dovozce.
V nabídce budou zpočátku pouhé dva motory, jeden benzínový, všestranně vychvalovaný 1,33 DualVVT-i s výkonem sto koní a devadesátikoňový diesel 1,4 D-4D. Oba motory budou standardně spřaženy se šestistupňovou převodovkou, ale pro dvě nejvyšší výbavy je možné objednat automaty, v případě benzínu jde o plynule měnitelnou převodovku CVT, v případě dieselu o klasický automat.
Vůz disponuje čtveřicí výbav, které jsou pojmenovány tradičně, Natura, Terra, Luna a Sol, přičemž už základní výbava obsahuje kompletní sadu sedmi airbagů, rádio, VSC+ (tedy protismykový systém), palubní počítač a další. Francouzská výbava kupodivu obsahuje klimatizace až ve výbavě Luna, tedy druhé nejvyšší, uvidíme, zda tomu tak bude i u nás.
Samotné Verso-S je dlouhé 399 cm, tedy téměř stejně jako Škoda Fabia, jeho kufr je přitom slušných 429 litrů. Šířka je 170 cm a výška 160 cm.
A co za to? Francouzský dealer nabízí základní verzi s motorem 1,33 a výbavou Natura za 15 tisíc euro, což dává 365 tisíc korun. Diesel je možné koupit ve výbavě Terra za 17 725 eur, tedy 430 tisíc korun. Nejvyšší konfigurace s dieselem vybaveným automatem a maximální výbavou Sol je v nabídce za necelých 22 tisíc euro, asi 530 tisíc korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?