Toyota Verso-S je ideální útočník s tahem na peněženky evropských kupujících. Malý, přitom prostorný. Podobných tu již pár máme, bude Toyota Verso-S tím pravým ořechovým?
Nová Toyota Verso-S se objevila v některých cenících a spolu s ní i sada oficiálních čísel a informací. Příkladem budiž francouzský dovozce.
V nabídce budou zpočátku pouhé dva motory, jeden benzínový, všestranně vychvalovaný 1,33 DualVVT-i s výkonem sto koní a devadesátikoňový diesel 1,4 D-4D. Oba motory budou standardně spřaženy se šestistupňovou převodovkou, ale pro dvě nejvyšší výbavy je možné objednat automaty, v případě benzínu jde o plynule měnitelnou převodovku CVT, v případě dieselu o klasický automat.
Vůz disponuje čtveřicí výbav, které jsou pojmenovány tradičně, Natura, Terra, Luna a Sol, přičemž už základní výbava obsahuje kompletní sadu sedmi airbagů, rádio, VSC+ (tedy protismykový systém), palubní počítač a další. Francouzská výbava kupodivu obsahuje klimatizace až ve výbavě Luna, tedy druhé nejvyšší, uvidíme, zda tomu tak bude i u nás.
Samotné Verso-S je dlouhé 399 cm, tedy téměř stejně jako Škoda Fabia, jeho kufr je přitom slušných 429 litrů. Šířka je 170 cm a výška 160 cm.
A co za to? Francouzský dealer nabízí základní verzi s motorem 1,33 a výbavou Natura za 15 tisíc euro, což dává 365 tisíc korun. Diesel je možné koupit ve výbavě Terra za 17 725 eur, tedy 430 tisíc korun. Nejvyšší konfigurace s dieselem vybaveným automatem a maximální výbavou Sol je v nabídce za necelých 22 tisíc euro, asi 530 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.