Volkswagen v USA odhaluje nový sedan Passat NMS. Tento vůz nemá s evropským Passatem společného téměř nic
Přestože ještě před pár měsíci, dříve než byla představena nová generace evropského Passatu, se uvažovalo, že ten americký bude jen lehce upraveným evropským, není tomu tak. Oproti Evropě se změnil design i rozměry.
Design je jasně viditelný. Vynikne ostré řezání tvarů, podobně jako na ostatních velkých Volkswagenech.
Americký Passat je větší, než ten evropský a je dokonce větší, než Superb. Oproti evropskému Passatu se délka natáhla o 10 cm, takže karoserie určitě moc dílů nesdílí. I rozvor je větší, opět i zde překonává Superb, menší je oproti tomu kufr. Dá se tedy očekávat, že uvnitř bude místa dost a dost.
K dispozici bude trojice motorů. Základem bude 2,5, pětiválec o výkonu 170 koní. Vyšší verzí bude šestiválec 3,6, jehož 280 koní známe i z Evropy. A nebyl by to Volkswagen, kdyby do vozu nedal i diesel. Jde o dvoulitr TDI o výkonu 140 koní. Splňuje dieselům nepřející emisní normy ve všech státech USA.
Základní výbava bude slušná, zahrne stabilizační systém, automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.