Volkswagen v USA odhaluje nový sedan Passat NMS. Tento vůz nemá s evropským Passatem společného téměř nic
Přestože ještě před pár měsíci, dříve než byla představena nová generace evropského Passatu, se uvažovalo, že ten americký bude jen lehce upraveným evropským, není tomu tak. Oproti Evropě se změnil design i rozměry.
Design je jasně viditelný. Vynikne ostré řezání tvarů, podobně jako na ostatních velkých Volkswagenech.
Americký Passat je větší, než ten evropský a je dokonce větší, než Superb. Oproti evropskému Passatu se délka natáhla o 10 cm, takže karoserie určitě moc dílů nesdílí. I rozvor je větší, opět i zde překonává Superb, menší je oproti tomu kufr. Dá se tedy očekávat, že uvnitř bude místa dost a dost.
K dispozici bude trojice motorů. Základem bude 2,5, pětiválec o výkonu 170 koní. Vyšší verzí bude šestiválec 3,6, jehož 280 koní známe i z Evropy. A nebyl by to Volkswagen, kdyby do vozu nedal i diesel. Jde o dvoulitr TDI o výkonu 140 koní. Splňuje dieselům nepřející emisní normy ve všech státech USA.
Základní výbava bude slušná, zahrne stabilizační systém, automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?