Volkswagen v USA odhaluje nový sedan Passat NMS. Tento vůz nemá s evropským Passatem společného téměř nic
Přestože ještě před pár měsíci, dříve než byla představena nová generace evropského Passatu, se uvažovalo, že ten americký bude jen lehce upraveným evropským, není tomu tak. Oproti Evropě se změnil design i rozměry.
Design je jasně viditelný. Vynikne ostré řezání tvarů, podobně jako na ostatních velkých Volkswagenech.
Americký Passat je větší, než ten evropský a je dokonce větší, než Superb. Oproti evropskému Passatu se délka natáhla o 10 cm, takže karoserie určitě moc dílů nesdílí. I rozvor je větší, opět i zde překonává Superb, menší je oproti tomu kufr. Dá se tedy očekávat, že uvnitř bude místa dost a dost.
K dispozici bude trojice motorů. Základem bude 2,5, pětiválec o výkonu 170 koní. Vyšší verzí bude šestiválec 3,6, jehož 280 koní známe i z Evropy. A nebyl by to Volkswagen, kdyby do vozu nedal i diesel. Jde o dvoulitr TDI o výkonu 140 koní. Splňuje dieselům nepřející emisní normy ve všech státech USA.
Základní výbava bude slušná, zahrne stabilizační systém, automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.