Volkswagen v USA odhaluje nový sedan Passat NMS. Tento vůz nemá s evropským Passatem společného téměř nic
Přestože ještě před pár měsíci, dříve než byla představena nová generace evropského Passatu, se uvažovalo, že ten americký bude jen lehce upraveným evropským, není tomu tak. Oproti Evropě se změnil design i rozměry.
Design je jasně viditelný. Vynikne ostré řezání tvarů, podobně jako na ostatních velkých Volkswagenech.
Americký Passat je větší, než ten evropský a je dokonce větší, než Superb. Oproti evropskému Passatu se délka natáhla o 10 cm, takže karoserie určitě moc dílů nesdílí. I rozvor je větší, opět i zde překonává Superb, menší je oproti tomu kufr. Dá se tedy očekávat, že uvnitř bude místa dost a dost.
K dispozici bude trojice motorů. Základem bude 2,5, pětiválec o výkonu 170 koní. Vyšší verzí bude šestiválec 3,6, jehož 280 koní známe i z Evropy. A nebyl by to Volkswagen, kdyby do vozu nedal i diesel. Jde o dvoulitr TDI o výkonu 140 koní. Splňuje dieselům nepřející emisní normy ve všech státech USA.
Základní výbava bude slušná, zahrne stabilizační systém, automatickou klimatizaci, tempomat nebo rádio.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.