Rakouský výrobce motorek KTM se svým modelem X-Bow, který rozdává radost plnými náručemi, proslavil i mezi zanícenými automobilisty, kteří o motorkách vědí jen to, že jim chybí pár koleček.
KTM X-Bow. Neskutečně nepraktické auto, které ale stejně fascinuje. Jde o auto, které se kupuje z čisté lásky, rozhodně ne z rozumu. A KTM k tomu přidává další důvod.
Nedá se říct, že by současný X-Bow byl pomalý. Přesto ale mohl na své kolegy například z Caterhamu trochu ztrácet, přece jenom 220 koní není nikterak závratný výkon, přestože byl naistalován ve voze vážícím jen osm metráků.
KTM naštěstí použilo motor 2,0 TFSI známý z Volkswagenu, který se dá velmi dobře ladit a mnoho dílen ví jak na to. Proto se objevilo mnoho úprav zvyšující výkon o dobrou stovku koní. KTM se rozhodlo na touhách po vyšším výkonu také profitovat a připravilo X-Bow R.
To má pod kapotou výkonný motor z Audi S3 o výkonu 265 koní. To ale rakouskému malovýrobci nestačilo, takže po dalším ladění je finální výkon 300 koní.
Novinka bude prodávána jako čistě okruhová i homologovaná pro běžný provoz.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?