Rakouský výrobce motorek KTM se svým modelem X-Bow, který rozdává radost plnými náručemi, proslavil i mezi zanícenými automobilisty, kteří o motorkách vědí jen to, že jim chybí pár koleček.
KTM X-Bow. Neskutečně nepraktické auto, které ale stejně fascinuje. Jde o auto, které se kupuje z čisté lásky, rozhodně ne z rozumu. A KTM k tomu přidává další důvod.
Nedá se říct, že by současný X-Bow byl pomalý. Přesto ale mohl na své kolegy například z Caterhamu trochu ztrácet, přece jenom 220 koní není nikterak závratný výkon, přestože byl naistalován ve voze vážícím jen osm metráků.
KTM naštěstí použilo motor 2,0 TFSI známý z Volkswagenu, který se dá velmi dobře ladit a mnoho dílen ví jak na to. Proto se objevilo mnoho úprav zvyšující výkon o dobrou stovku koní. KTM se rozhodlo na touhách po vyšším výkonu také profitovat a připravilo X-Bow R.
To má pod kapotou výkonný motor z Audi S3 o výkonu 265 koní. To ale rakouskému malovýrobci nestačilo, takže po dalším ladění je finální výkon 300 koní.
Novinka bude prodávána jako čistě okruhová i homologovaná pro běžný provoz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?