Rakouský výrobce motorek KTM se svým modelem X-Bow, který rozdává radost plnými náručemi, proslavil i mezi zanícenými automobilisty, kteří o motorkách vědí jen to, že jim chybí pár koleček.
KTM X-Bow. Neskutečně nepraktické auto, které ale stejně fascinuje. Jde o auto, které se kupuje z čisté lásky, rozhodně ne z rozumu. A KTM k tomu přidává další důvod.
Nedá se říct, že by současný X-Bow byl pomalý. Přesto ale mohl na své kolegy například z Caterhamu trochu ztrácet, přece jenom 220 koní není nikterak závratný výkon, přestože byl naistalován ve voze vážícím jen osm metráků.
KTM naštěstí použilo motor 2,0 TFSI známý z Volkswagenu, který se dá velmi dobře ladit a mnoho dílen ví jak na to. Proto se objevilo mnoho úprav zvyšující výkon o dobrou stovku koní. KTM se rozhodlo na touhách po vyšším výkonu také profitovat a připravilo X-Bow R.
To má pod kapotou výkonný motor z Audi S3 o výkonu 265 koní. To ale rakouskému malovýrobci nestačilo, takže po dalším ladění je finální výkon 300 koní.
Novinka bude prodávána jako čistě okruhová i homologovaná pro běžný provoz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?