Rakouský výrobce motorek KTM se svým modelem X-Bow, který rozdává radost plnými náručemi, proslavil i mezi zanícenými automobilisty, kteří o motorkách vědí jen to, že jim chybí pár koleček.
KTM X-Bow. Neskutečně nepraktické auto, které ale stejně fascinuje. Jde o auto, které se kupuje z čisté lásky, rozhodně ne z rozumu. A KTM k tomu přidává další důvod.
Nedá se říct, že by současný X-Bow byl pomalý. Přesto ale mohl na své kolegy například z Caterhamu trochu ztrácet, přece jenom 220 koní není nikterak závratný výkon, přestože byl naistalován ve voze vážícím jen osm metráků.
KTM naštěstí použilo motor 2,0 TFSI známý z Volkswagenu, který se dá velmi dobře ladit a mnoho dílen ví jak na to. Proto se objevilo mnoho úprav zvyšující výkon o dobrou stovku koní. KTM se rozhodlo na touhách po vyšším výkonu také profitovat a připravilo X-Bow R.
To má pod kapotou výkonný motor z Audi S3 o výkonu 265 koní. To ale rakouskému malovýrobci nestačilo, takže po dalším ladění je finální výkon 300 koní.
Novinka bude prodávána jako čistě okruhová i homologovaná pro běžný provoz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.