Společnost Gordona Murraye konečně oficiálně ukázala svůj model T.25. Stalo se tak na půdě školy Smith School of Enterprise and the Environment v Oxfordu.
O projektu mikrovozítka T.25 jsme vás již informovali, přinesli jsme i pár neoficiálních snímků. Nyní konečně výrobce zveřejnil první tři oficiální fota.
Snímky potvrzují koncepci kabiny 1+2 a přístup do kabiny vyklopením přední části vozu. Design je dle očekávání velice triviální, zajímavé je například vyústění výfuku ve střední části zádi vozu. Kompaktní koncepce úzké a vyšší karoserie je do města jako stvořena. Velká kulatá vysoko umístěná zpětná zrcátka jsou jistě nanejvýš praktická.
T.25 bude rozpohybovávat tříválcový dvanáctiventilový zážehový motor. Jednotka vyvine výkon 51 koní, dokáže vozítko rozpohybovat na 156 km/h a zrychlí na stovku za 16,2 sekundy.
Poprvé nás Murray nechal nahlédnout i do útrob interiéru. Ten je tak jednoduchý, že už to snad ani více nejde. Dva analogové přístroje, sportovně pojatý volant s aibagem a několik málo tlačítek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.