Švédské Volvo ukázalo na domácí Göteborg Motor Show velmi zajímavý koncept. Jedná se o model C30 vycházející z okruhové verze pro šampionát STCC.
Vozidlo upravila společnost Polestar Performance. Že vám název této společnosti nic neříká? Jedná se o firmu, která pro Volvo staví okruhové speciály již dlouhou řadu let. C30 v jejich úpravě zaujme nebesky modrým lakem. Je to opravdový vlk v rouše beránčím, protože to co se skrývá v jeho útrobách asi nejednoho překvapí. Pánové z firmy Polestar Performance vzali jako základ běžnou C30 T5, ovšem sériový pětiválec 2,5 litru dostal modifikované písty, přepracované vačky, větší mezichladič a jiné turbodmychadlo KKK 26. Výsledek: 405 koní a 510 N.m.Při těchto parametrech nezůstalo u pohonu přední nápravy, inženýři využili k přenosu výkonu na silnici pohonu všech kol systémem Haldex, ve spojení s diferenciálem Quaife. Podvozek je plně stavitelný pomocí tlumičů Öhlins. O brzdění se starají kotoučové brzdy od Bremba, vpředu šestipístky průměru 380 mm a vzadu čtyřpístky průměru 330 mm. Na devatenáctipalcových elektronech BBS FI jsou nasazeny černé válce Pirelli P Zero 235/35 ZR 19.Interiér je osazen závodními sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy.Vnější design podtrhuje bodykit ve stylu verze C30 STCC, mohutné lemy blatníků a zadní křídlo. Bohužel se tento zdařilý počin nedostane do výroby, věčná škoda.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?