Švédské Volvo ukázalo na domácí Göteborg Motor Show velmi zajímavý koncept. Jedná se o model C30 vycházející z okruhové verze pro šampionát STCC.
Vozidlo upravila společnost Polestar Performance. Že vám název této společnosti nic neříká? Jedná se o firmu, která pro Volvo staví okruhové speciály již dlouhou řadu let. C30 v jejich úpravě zaujme nebesky modrým lakem. Je to opravdový vlk v rouše beránčím, protože to co se skrývá v jeho útrobách asi nejednoho překvapí. Pánové z firmy Polestar Performance vzali jako základ běžnou C30 T5, ovšem sériový pětiválec 2,5 litru dostal modifikované písty, přepracované vačky, větší mezichladič a jiné turbodmychadlo KKK 26. Výsledek: 405 koní a 510 N.m.Při těchto parametrech nezůstalo u pohonu přední nápravy, inženýři využili k přenosu výkonu na silnici pohonu všech kol systémem Haldex, ve spojení s diferenciálem Quaife. Podvozek je plně stavitelný pomocí tlumičů Öhlins. O brzdění se starají kotoučové brzdy od Bremba, vpředu šestipístky průměru 380 mm a vzadu čtyřpístky průměru 330 mm. Na devatenáctipalcových elektronech BBS FI jsou nasazeny černé válce Pirelli P Zero 235/35 ZR 19.Interiér je osazen závodními sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy.Vnější design podtrhuje bodykit ve stylu verze C30 STCC, mohutné lemy blatníků a zadní křídlo. Bohužel se tento zdařilý počin nedostane do výroby, věčná škoda.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?