Hyundai Equus - luxus značka: levněji

Jan Ševčík, 3. dubna 2010, 17:21 Google+

Korejská společnost Hyundai uvádí na americký trh svůj luxusní koráb Equus. Na první pohled se zamyslíte, je to nový Lexus? Ne je to Hyundai.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Equus

Equus | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Potíž je v tom, že pokud budu chtít reprezentativní limuzínu, proč bych si měl koupit zrovna Hyundai? Může být důvodem  jen cena, oproti konkurenci poněkud nižší, začínající na 50 tisíci dolarů?

Equus je pořádný kus auta, se svou délkou 5160 mm, šířkou 1890 mm a výškou 1490 mm. Solidní je rozvor náprav, celých 3045 mm.

Pod kapotou modelu Equus se ukrývá 4,6 litrový motor V8 o výkonu 385 koní a kroutícím momentem 450 N.m. Přes šestistupňovou automatickou převodovku ZF se systémem Shiftronic pohání kola zadní nápravy. Ten dokáže kolosu o pohotovostní hmotnosti 1970 kg udělit zrychlení z nuly na stovku za slušných 6,4 sekundy.

Podvozek využívá vzduchové odpružení spolu s adaptivními tlumiči. Equus jezdí na pneumatikách rozměru 245/45R19 vpředu a 275/40R19 vzadu.

Výbava vlajkové lodi Hyundai je na vysoké úrovni, obsahuje namátkou devět airbagů, kontrolu stability ESC, elektronickou parkovací brzdu, inteligentní tempomat, interiér ve dřevu, sedadla v kůži, strop čalouněný Alcantarou, výkonný audiosystém se sedmnácti reproduktory s prostorovým zvukem ve kvalitě 7.1, sedadlo řidiče s masážními funkcemi a parkovací kameru.

Zdá se tedy, že Equus nehraje oproti konkurenčním Lexusům, Mercedesům a BMW druhou ligu. Je to rozhodně schopná alternativa těchto značek pro klienty kteří chtějí reprezentativní vúz a na značce jim až tolik nezáleží. Interiér Hyundaie je natolik luxusní a prostorný, že musí uspokojit i nároky nejzhýčkanějších klientů kteří rádi cestují na zadních sedadlech.

Nyní si Equus odbyl premiéru na autosalonu v New Yorku, na americkém trhu by se měl objevit ve výhledu několika týdnů, zda bude nabízen v Evropě zatím není známo.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Equus - luxus značka: levněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

B7

BMW Alpina B7 - premiérově jako čtyřkolka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud