Korejská společnost Hyundai uvádí na americký trh svůj luxusní koráb Equus. Na první pohled se zamyslíte, je to nový Lexus? Ne je to Hyundai.
Potíž je v tom, že pokud budu chtít reprezentativní limuzínu, proč bych si měl koupit zrovna Hyundai? Může být důvodem jen cena, oproti konkurenci poněkud nižší, začínající na 50 tisíci dolarů?Equus je pořádný kus auta, se svou délkou 5160 mm, šířkou 1890 mm a výškou 1490 mm. Solidní je rozvor náprav, celých 3045 mm. Pod kapotou modelu Equus se ukrývá 4,6 litrový motor V8 o výkonu 385 koní a kroutícím momentem 450 N.m. Přes šestistupňovou automatickou převodovku ZF se systémem Shiftronic pohání kola zadní nápravy. Ten dokáže kolosu o pohotovostní hmotnosti 1970 kg udělit zrychlení z nuly na stovku za slušných 6,4 sekundy.Podvozek využívá vzduchové odpružení spolu s adaptivními tlumiči. Equus jezdí na pneumatikách rozměru 245/45R19 vpředu a 275/40R19 vzadu.Výbava vlajkové lodi Hyundai je na vysoké úrovni, obsahuje namátkou devět airbagů, kontrolu stability ESC, elektronickou parkovací brzdu, inteligentní tempomat, interiér ve dřevu, sedadla v kůži, strop čalouněný Alcantarou, výkonný audiosystém se sedmnácti reproduktory s prostorovým zvukem ve kvalitě 7.1, sedadlo řidiče s masážními funkcemi a parkovací kameru.
Zdá se tedy, že Equus nehraje oproti konkurenčním Lexusům, Mercedesům a BMW druhou ligu. Je to rozhodně schopná alternativa těchto značek pro klienty kteří chtějí reprezentativní vúz a na značce jim až tolik nezáleží. Interiér Hyundaie je natolik luxusní a prostorný, že musí uspokojit i nároky nejzhýčkanějších klientů kteří rádi cestují na zadních sedadlech.
Nyní si Equus odbyl premiéru na autosalonu v New Yorku, na americkém trhu by se měl objevit ve výhledu několika týdnů, zda bude nabízen v Evropě zatím není známo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.