Korejská společnost Hyundai uvádí na americký trh svůj luxusní koráb Equus. Na první pohled se zamyslíte, je to nový Lexus? Ne je to Hyundai.
Potíž je v tom, že pokud budu chtít reprezentativní limuzínu, proč bych si měl koupit zrovna Hyundai? Může být důvodem jen cena, oproti konkurenci poněkud nižší, začínající na 50 tisíci dolarů?Equus je pořádný kus auta, se svou délkou 5160 mm, šířkou 1890 mm a výškou 1490 mm. Solidní je rozvor náprav, celých 3045 mm. Pod kapotou modelu Equus se ukrývá 4,6 litrový motor V8 o výkonu 385 koní a kroutícím momentem 450 N.m. Přes šestistupňovou automatickou převodovku ZF se systémem Shiftronic pohání kola zadní nápravy. Ten dokáže kolosu o pohotovostní hmotnosti 1970 kg udělit zrychlení z nuly na stovku za slušných 6,4 sekundy.Podvozek využívá vzduchové odpružení spolu s adaptivními tlumiči. Equus jezdí na pneumatikách rozměru 245/45R19 vpředu a 275/40R19 vzadu.Výbava vlajkové lodi Hyundai je na vysoké úrovni, obsahuje namátkou devět airbagů, kontrolu stability ESC, elektronickou parkovací brzdu, inteligentní tempomat, interiér ve dřevu, sedadla v kůži, strop čalouněný Alcantarou, výkonný audiosystém se sedmnácti reproduktory s prostorovým zvukem ve kvalitě 7.1, sedadlo řidiče s masážními funkcemi a parkovací kameru.
Zdá se tedy, že Equus nehraje oproti konkurenčním Lexusům, Mercedesům a BMW druhou ligu. Je to rozhodně schopná alternativa těchto značek pro klienty kteří chtějí reprezentativní vúz a na značce jim až tolik nezáleží. Interiér Hyundaie je natolik luxusní a prostorný, že musí uspokojit i nároky nejzhýčkanějších klientů kteří rádi cestují na zadních sedadlech.
Nyní si Equus odbyl premiéru na autosalonu v New Yorku, na americkém trhu by se měl objevit ve výhledu několika týdnů, zda bude nabízen v Evropě zatím není známo.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?