Mazdu 2 poznáme v Európe výlučne ako troj- a päťdverový hatchback, no na čínskom trhu je k dispozícii aj klasický trojpriestorový sedan. V Číne čaká po hatchbacku facelift aj Mazdu 2 Sedan.
V minulom roku sme vám priniesli správu o tom, že Mazda 2 sa v Číne predstavila vo svojej faceliftovanej podobe s novým predným nárazníkom a drobnými zmenami v interiéri. Tento krát zasiahla modernizácia aj Mazdu 2 Sedan, ktorý sa však v Európe nepredáva.
Mazda 2 Sedan je už podľa názvu klasickým sedanom v triede malých automobilov, v Európe by mohla konkurovať napríklad Renaultu Thalia alebo kórejskému Hyundaiu Accent. Facelift poznačil predovšetkým prednú časť „dvojky“, nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi a novo tvarovaným priestorom, v ktorom sú umiestnené svetlomety do hmly. Interiér ostal takmer nedotknutý, zmenili sa pravdepodobne iba poťahové materiály. Taktiež zadná časť Mazdy ostala bez zmien. Modernizáciu podobného rozsahu prekonala ešte v minulom roku Mazda 2 hatchback, teraz sa k nej pridáva aj verzia sedan.
Modernizovaná Mazda 2 Sedan bude na čínskom trhu dostupná s jedinou motorizáciou, a to s benzínovým agregátom s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 76 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.