Mazdu 2 poznáme v Európe výlučne ako troj- a päťdverový hatchback, no na čínskom trhu je k dispozícii aj klasický trojpriestorový sedan. V Číne čaká po hatchbacku facelift aj Mazdu 2 Sedan.
V minulom roku sme vám priniesli správu o tom, že Mazda 2 sa v Číne predstavila vo svojej faceliftovanej podobe s novým predným nárazníkom a drobnými zmenami v interiéri. Tento krát zasiahla modernizácia aj Mazdu 2 Sedan, ktorý sa však v Európe nepredáva.
Mazda 2 Sedan je už podľa názvu klasickým sedanom v triede malých automobilov, v Európe by mohla konkurovať napríklad Renaultu Thalia alebo kórejskému Hyundaiu Accent. Facelift poznačil predovšetkým prednú časť „dvojky“, nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi a novo tvarovaným priestorom, v ktorom sú umiestnené svetlomety do hmly. Interiér ostal takmer nedotknutý, zmenili sa pravdepodobne iba poťahové materiály. Taktiež zadná časť Mazdy ostala bez zmien. Modernizáciu podobného rozsahu prekonala ešte v minulom roku Mazda 2 hatchback, teraz sa k nej pridáva aj verzia sedan.
Modernizovaná Mazda 2 Sedan bude na čínskom trhu dostupná s jedinou motorizáciou, a to s benzínovým agregátom s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 76 kW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?