Mazdu 2 poznáme v Európe výlučne ako troj- a päťdverový hatchback, no na čínskom trhu je k dispozícii aj klasický trojpriestorový sedan. V Číne čaká po hatchbacku facelift aj Mazdu 2 Sedan.
V minulom roku sme vám priniesli správu o tom, že Mazda 2 sa v Číne predstavila vo svojej faceliftovanej podobe s novým predným nárazníkom a drobnými zmenami v interiéri. Tento krát zasiahla modernizácia aj Mazdu 2 Sedan, ktorý sa však v Európe nepredáva.
Mazda 2 Sedan je už podľa názvu klasickým sedanom v triede malých automobilov, v Európe by mohla konkurovať napríklad Renaultu Thalia alebo kórejskému Hyundaiu Accent. Facelift poznačil predovšetkým prednú časť „dvojky“, nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi a novo tvarovaným priestorom, v ktorom sú umiestnené svetlomety do hmly. Interiér ostal takmer nedotknutý, zmenili sa pravdepodobne iba poťahové materiály. Taktiež zadná časť Mazdy ostala bez zmien. Modernizáciu podobného rozsahu prekonala ešte v minulom roku Mazda 2 hatchback, teraz sa k nej pridáva aj verzia sedan.
Modernizovaná Mazda 2 Sedan bude na čínskom trhu dostupná s jedinou motorizáciou, a to s benzínovým agregátom s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 76 kW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.