Ford svoji novinku představil na dvou souběžných autosalonech v Bruselu a ve Vídni a my máme konečně pár detailních dat.
Asi nejdůležitější změnou je příchod nového motoru, jde o Ecoboost 2,0 SCTi, tedy přeplňovaný benzín o slušném výkonu 203 koní. Tento motor je již dostupný ve Volvu a ve Fordu nahradí starší 2,3 Duratec, přičemž nabídne lepší jak spotřebu, tak i výkon.
Tento motor uvidíme i v Mondeu a Ford připravuje i zmenšenou verzi o objemu 1,6 litru.
Nové jsou i diesely, dvoulitr Duratorq je modernizován a dává výkony 116, 140 a nově i 163 koní. Posledně jmenovaná varianta je náhradou za starší diesel 2,2. Všechny splňují emisní normu Euro 5.
Z motoru jde výkon na převodovku a ta bude taky nová. Přesněji, Ford nabídne novou alternativu, totiž dvouspojkovou převodovku PowerShift.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.