Po minuloročnom osviežení vzhľadu limuzíny a kombi BMW radu 3 prichádzajú na rad aj verzie Coupe a Cabrio. Pomerne nenápadná modernizácia zasiahla niektoré vonkajšie diely karosérie, interiér sa zmenil len v detailoch.
Modernizácia BMW 3 Coupe & Cabrio sa v exteriéri prejavila len čiastočne, faceliftované modely neponúkajú žiadne dramatické zmeny vzhľadu. Predná časť karosérie dostala jemnejšie tvary, prepracovaný je predný nárazník a kapota. Svetlomety dostali tradičnú optiku „angel eyes“ vybavenú svetelnými diódami. Zmien sa dočkali aj koncové svetlá, ktoré sa pýšia novou grafikou. Novinkou sú aj prepracované tvary vonkajších spätných zrkadiel. Facelift sa v interiéri prejavil len minimálne, zmeny sú takmer nepostrehnuteľné.
Podstatnejšie zmeny nastali pod kapotou, novinkou je základná benzínová motorizácia s označením 318i – pod kapotou sa napriek označeniu ukrýva dvojliter s výkonom 105 kW/143 k. Na vrchole stojí verzia 335i s prepracovaným šesťvalcom s objemom 3,0 TwinPower Turbo a maximálnym výkonom 225 kW/306 k.
Prepracované boli aj naftové motorizácie, úlohy tej základnej sa hostí verzia 320d s dvojlitrom pod kapotou a výkonom 135 kW/184 k. Novinkou v ponuke je silnejšia verzia 325d (agregát s objemom 3,0 litra) s výkonom 150 kW/204 k. Všetky agregáty po novom spĺňajú emisnú normu Euro 5.
Pre verziu 335i je za príplatok pripravená 7-stupňová robotizovaná prevodovka s dvomi spojkami, pre šesťvalce je k dispozícii pohon všetkých kolies xDrive.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?