Po minuloročnom osviežení vzhľadu limuzíny a kombi BMW radu 3 prichádzajú na rad aj verzie Coupe a Cabrio. Pomerne nenápadná modernizácia zasiahla niektoré vonkajšie diely karosérie, interiér sa zmenil len v detailoch.
Modernizácia BMW 3 Coupe & Cabrio sa v exteriéri prejavila len čiastočne, faceliftované modely neponúkajú žiadne dramatické zmeny vzhľadu. Predná časť karosérie dostala jemnejšie tvary, prepracovaný je predný nárazník a kapota. Svetlomety dostali tradičnú optiku „angel eyes“ vybavenú svetelnými diódami. Zmien sa dočkali aj koncové svetlá, ktoré sa pýšia novou grafikou. Novinkou sú aj prepracované tvary vonkajších spätných zrkadiel. Facelift sa v interiéri prejavil len minimálne, zmeny sú takmer nepostrehnuteľné.
Podstatnejšie zmeny nastali pod kapotou, novinkou je základná benzínová motorizácia s označením 318i – pod kapotou sa napriek označeniu ukrýva dvojliter s výkonom 105 kW/143 k. Na vrchole stojí verzia 335i s prepracovaným šesťvalcom s objemom 3,0 TwinPower Turbo a maximálnym výkonom 225 kW/306 k.
Prepracované boli aj naftové motorizácie, úlohy tej základnej sa hostí verzia 320d s dvojlitrom pod kapotou a výkonom 135 kW/184 k. Novinkou v ponuke je silnejšia verzia 325d (agregát s objemom 3,0 litra) s výkonom 150 kW/204 k. Všetky agregáty po novom spĺňajú emisnú normu Euro 5.
Pre verziu 335i je za príplatok pripravená 7-stupňová robotizovaná prevodovka s dvomi spojkami, pre šesťvalce je k dispozícii pohon všetkých kolies xDrive.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.