Po minuloročnom osviežení vzhľadu limuzíny a kombi BMW radu 3 prichádzajú na rad aj verzie Coupe a Cabrio. Pomerne nenápadná modernizácia zasiahla niektoré vonkajšie diely karosérie, interiér sa zmenil len v detailoch.
Modernizácia BMW 3 Coupe & Cabrio sa v exteriéri prejavila len čiastočne, faceliftované modely neponúkajú žiadne dramatické zmeny vzhľadu. Predná časť karosérie dostala jemnejšie tvary, prepracovaný je predný nárazník a kapota. Svetlomety dostali tradičnú optiku „angel eyes“ vybavenú svetelnými diódami. Zmien sa dočkali aj koncové svetlá, ktoré sa pýšia novou grafikou. Novinkou sú aj prepracované tvary vonkajších spätných zrkadiel. Facelift sa v interiéri prejavil len minimálne, zmeny sú takmer nepostrehnuteľné.
Podstatnejšie zmeny nastali pod kapotou, novinkou je základná benzínová motorizácia s označením 318i – pod kapotou sa napriek označeniu ukrýva dvojliter s výkonom 105 kW/143 k. Na vrchole stojí verzia 335i s prepracovaným šesťvalcom s objemom 3,0 TwinPower Turbo a maximálnym výkonom 225 kW/306 k.
Prepracované boli aj naftové motorizácie, úlohy tej základnej sa hostí verzia 320d s dvojlitrom pod kapotou a výkonom 135 kW/184 k. Novinkou v ponuke je silnejšia verzia 325d (agregát s objemom 3,0 litra) s výkonom 150 kW/204 k. Všetky agregáty po novom spĺňajú emisnú normu Euro 5.
Pre verziu 335i je za príplatok pripravená 7-stupňová robotizovaná prevodovka s dvomi spojkami, pre šesťvalce je k dispozícii pohon všetkých kolies xDrive.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.