Nejluxusnější Lexus bude zase o píď lepší, zaslouží se o to facelift, který se světu představil na autosalonu ve Frankfurtu.
Jak zdokonalit téměř dokonalé? Jde to. Lexus si vyhrál s detaily a učinil svou vlajkovou loď zase o kousek přitažlivější.
Nejvíc se soustředil na komfort cestujících uvnitř. Zatímco dosud Lexusy LS při vypnutí motoru jen odsunuly volant tak, aby vystupování bylo pro řidiče příjemnější, nyní se i sedadlo samo posune do polohy příjemnější pro nastupování a vystupování. Při nastartování motoru se vše vrátí do nastavené pozice.
Zadní sedadla se dočkají příplatkového relaxačního balíčku. Zatímco dosud si vrchol pohodlí mohli vychutnávat jen lidé se čtyřmístnou verzí a oddělenými sedadly, Lexus nyní vylepšil i verzi se zadní třímístnou lavicí. I ta nyní dostala masážní funkce a nastavitelnou podložku pro nohy.
Automobilka se při ladění podvozku pokusila také vylepšit komfort cestujících. Přepracování by to mělo umožnit.
Také zábavní aparatura je o kousek lepší, navigace má nyní harddisk o kapacitě 40 gigabajtů, kam se pohodlně vejdou mapy celé Evropy. Až 10 GB z tohoto disku může být vyhrazeno na skladby v mp3. Audiosystém Mark Levinson s devatenácti reproduktory a prostorovým zvukem 7.1 kanálů je nyní standardem.
Samozřejmostí jsou potom nové barvy a další typické faceliftové detaily.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.