Po inovovanom kabriolete Volvo C70 prišiel na rad aj facelift štýlového hatchbacku C30. Zmeny zasiahli prevažne prednú masku, ktorá vychádza práve z faceliftovaného kabrioletu C70.
Štýlový švédsky hatchback Volvo C30 sa na frankfurtskom autosalóne predstaví vo svojej inovovanej podobe. Od predchodcu sa bude líšiť hlavne tvarmi prednej časti, ktorá nie je nepodobná kupé-kabrioletu Volvo C70, ktoré taktiež nedávno prebehlo faceliftom. Inšpiráciou pre tvary prednej časti vozidla sa stal koncept sedanu S60, pochopiteľne môžeme nájsť aj podobné prvky, ktoré sme videli na Volve XC60. Pre exteriér je pripravený nový perleťový lak Orange Flame Metalic a nový športový paket.
Facelift sa v interiéri takmer vôbec neprejavil, k dispozícii sú nové materiály a farebné kombinácie prvkov. Pod kapotou taktiež neprebehla žiadna výraznejšia zmena, k dispozícii budú rovnaké pohonné jednotky ako doteraz. Pre športovo založených zákazníkov je tu ďalšia možnosť – k dispozícii je príplatkový pritvrdený podvozok s tuhším pružením a riadením s lepšou odozvou. Naopak, pre ľudí, ktorým záleží na spotrebe paliva je pripravená ekologická varianta C30 DRIVe so systémom Start/Stop, ktorý sa dodáva spoločne s naftovým agregátom 1,6D. Priemerná spotreba tejto eko verzie v kombinovanom cykle je len 3,9 l/100 km.
Modernizované Volvo C30 s novou tvárou sa verejnosti predstaví na autosalóne vo Frankfurte, následne zavíta aj do predajní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?