Volkswagen se rozhodl nečekat na frontální útok Fordu Focus RS a pro jistotu téměř souběžně s náběhem prodeje rychlého Fordu vypustil do protiútoku své ostré Scirocco R.
Pořádně rychlý vůz nemá pod kapotou šestiválec 3,2, jak se dříve myslelo, v rámci downsizingu se pod kapotou našel místo dvoulitrový benzínový čtyřválec o výkonu 265 koní. Jde o motor z minulého Golfu GTI, který prošel řádnou úpravou. Stejný využívá Audi S3.
Průměrná spotřebě může být až 8,2 litru na sto kilometrů a emise tím pádem 192 gCO2/km, jenže to by nebyla jízda, na kterou je Scirocco R stavěno.
Díky přepracovanému tlumení a pružení, které auto poslalo o pár milimetrů k zemi, vylepšeným elektronickým pomocníkům, například elektronickému diferenciálu XDS, který se snaží napodobit samosvor, a dalším sportovním prvkům, nebude snadné s tímto autem jezdit pomalu.
Ceny zatím neznáme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?