Nový prírastok medzi naozajstné superšporty súčasnosti majú na svedomí Španieli. Áno, práve sa pozeráte na jeden z prvých, ak nie úplne prvý superšport z Pyrenejského polostrova.
Takže čo tu máme. Nejde o žiadnu úpravu súčasne vyrábaného vozidla, GTA Spano dostalo úplne nové šasi a celkovo auto váži len 1350kg.
To najdôležitejšie ale asi nájdeme až pod kapotou. Jedná sa o vidlicový 10-valec s objemom 8,3l. A výkon? K dispozícii máte 780k a 920Nm, ak ste dokonca ekológ, dáte prednosť verzii spalujúcej bioetanol a s výkonom až 840k.
Jazdné vlastnosti už podľa papierov naznačujú výnimočné zážitky. A veríme že skutočnosť bude podobná. Predsa zrýchlenie z 0 na 100km/h za 2,9s a maximálna rýchlosť atakujúca 350km/h, to už sú naozaj slušné čísla aj pre tie najznámejšie superšporty.
Na výber bude viacero prevodoviek. Na začiatok je k dispozícii manuálna 7-stupňová! Áno, naozaj tu máme manuálnu prevodovku, s ktorou si budete pripadať ako v kamióne. Ďalej je k dispozícii automatická 7-stupňová a tá istá, ale s ovládaním na volante.
Dizajn automobilu zaujme už na prvýkrát. Svetlomety s technológiou Led, bezkľučkové dvere, sklenená strecha meniaca intenzitu prepúšťaného svetla, to je len zopár vychytávok. Samozrejmosťou sú keramické brzdy a disky s rozmermi 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu.
Čo sa týka interiéru, nebude to žiadna social edition. Klimatizácia, koža či navigácia je vo výbave.
A čo cena? No na exkluzivitu automobilu, bude vyrobených len 99 kusov, a výkonové parametre si môžeme byť istí, že nebude najmenšia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.