Dva nejmenší sportovní modely německé automobilky Porsche dostaly své facelifty. Nejdůležitější změnou jsou posílené motory, jejichž výkony stouply o pěkných pár koní směrem k výšinám. Změny najdeme i na vzhledu
Co na nových Porsche najdeme? Jde především o nové motory, respektive jejich inovované verze. Jejich výkony vzrostly o 10 až 20 koní, pojďme tedy na přehled.
Základní motor o objemu 2,9 dává nyní 255 koní v Boxsteru a 265 koní v Caymanu, což je o 10 a 20 koní více. Větší jednotka 3,4, kterou mají modely označené písmenem S, nyní dávají 310 v Boxteru a 320 koní v uzavřeném Caymanu, což znamená zvýšení výkonu o 15, resp. 25 koní.
Zlepšily se přirozeně i výkony, základní verze tak zrychlí na stovku za 4,9 sekundy v případě Caymanu a 5,9 sekundy v případě Boxsteru. O něco se snížila i spotřeba inovovaných agregátů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?