Koncept tohoto malého japonského vozu pro pohodlné cestování představilo Suzuki méně než před rokem a v souvislosti se slušným zájmem veřejnosti o nepříliš zaplněnou řadu mikrovanů na trhu i ziskem automobilky nás čeká nejen podzimní premiéra, ale i brzké zahájení prodeje.
Suzuki Splash měl být podle odhadů stavěn na podvozku úspěšného Swiftu, ale výrobce tvrdí, že jde o zcela nový vůz řadící se mezi Swift a SX4. Jeho místem určení je bezesporu město, ale ani za jeho hranicí by se neměl Splash “rozstříknout“.
Délka vozu 3,7 metru a skoro stejná šířka s výškou (1,7 / 1,6 m) sice jasně deklarují, že to nebude žádný sporťák ani limuzína, ale místa a pohodlí by mělo být dostatek. Konstruktéři se zaměřili na kompaktnost, design, aerodynamiku, kvalitu dílenského zpracování, jízdní vlastnosti i bezpečnost. Šest airbagů bude v základním provedení a stejně tak i stabilizační systém ESP.
Přední náprava bude poháněna jedním ze dvou benzínových motorů nebo dieselovým agregátem. Na výběr budou benzínový tříválec 1000 ccm s dvanáctiventilovou technikou a výkonem 48 kW (65 koní) nebo čtyřválec 1200 ccm s výkonem 63 kW (86 koní). Vznětové motory budou zastoupeny šestnáctiventilovým čtyřválcem 1300 ccm se systémem common-rail a výkonem 55 kW (75 koní).
Světová výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Suzuki plánuje zahájit prodej začátkem roku 2008 a počítá v Evropě s prodejem 60 000 Splashů ročně.
Foto: SuzukiMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.