Koncept tohoto malého japonského vozu pro pohodlné cestování představilo Suzuki méně než před rokem a v souvislosti se slušným zájmem veřejnosti o nepříliš zaplněnou řadu mikrovanů na trhu i ziskem automobilky nás čeká nejen podzimní premiéra, ale i brzké zahájení prodeje.
Suzuki Splash měl být podle odhadů stavěn na podvozku úspěšného Swiftu, ale výrobce tvrdí, že jde o zcela nový vůz řadící se mezi Swift a SX4. Jeho místem určení je bezesporu město, ale ani za jeho hranicí by se neměl Splash “rozstříknout“.
Délka vozu 3,7 metru a skoro stejná šířka s výškou (1,7 / 1,6 m) sice jasně deklarují, že to nebude žádný sporťák ani limuzína, ale místa a pohodlí by mělo být dostatek. Konstruktéři se zaměřili na kompaktnost, design, aerodynamiku, kvalitu dílenského zpracování, jízdní vlastnosti i bezpečnost. Šest airbagů bude v základním provedení a stejně tak i stabilizační systém ESP.
Přední náprava bude poháněna jedním ze dvou benzínových motorů nebo dieselovým agregátem. Na výběr budou benzínový tříválec 1000 ccm s dvanáctiventilovou technikou a výkonem 48 kW (65 koní) nebo čtyřválec 1200 ccm s výkonem 63 kW (86 koní). Vznětové motory budou zastoupeny šestnáctiventilovým čtyřválcem 1300 ccm se systémem common-rail a výkonem 55 kW (75 koní).
Světová výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Suzuki plánuje zahájit prodej začátkem roku 2008 a počítá v Evropě s prodejem 60 000 Splashů ročně.
Foto: SuzukiDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?