Suzuki Splash, premiéra prozrazena

Splash
Splash, foto: Suzuki
Daniel Šupa 14. května 2007 21:43
Sdílej:

Koncept tohoto malého japonského vozu pro pohodlné cestování představilo Suzuki méně než před rokem a v souvislosti se slušným zájmem veřejnosti o nepříliš zaplněnou řadu mikrovanů na trhu i ziskem automobilky nás čeká nejen podzimní premiéra, ale i brzké zahájení prodeje.

Suzuki Splash měl být podle odhadů stavěn na podvozku úspěšného Swiftu, ale výrobce tvrdí, že jde o zcela nový vůz řadící se mezi Swift a SX4. Jeho místem určení je bezesporu město, ale ani za jeho hranicí by se neměl Splash “rozstříknout“.

Délka vozu 3,7 metru a skoro stejná šířka s výškou (1,7 / 1,6 m) sice jasně deklarují, že to nebude žádný sporťák ani limuzína, ale místa a pohodlí by mělo být dostatek. Konstruktéři se zaměřili na kompaktnost, design, aerodynamiku, kvalitu dílenského zpracování, jízdní vlastnosti i bezpečnost. Šest airbagů bude v základním provedení a stejně tak i stabilizační systém ESP.

Přední náprava bude poháněna jedním ze dvou benzínových motorů nebo dieselovým agregátem. Na výběr budou benzínový tříválec 1000 ccm s dvanáctiventilovou technikou a výkonem 48 kW (65 koní) nebo čtyřválec 1200 ccm s výkonem 63 kW (86 koní). Vznětové motory budou zastoupeny šestnáctiventilovým čtyřválcem 1300 ccm se systémem common-rail a výkonem 55 kW (75 koní).

Světová výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Suzuki plánuje zahájit prodej začátkem roku 2008 a počítá v Evropě s prodejem 60 000 Splashů ročně.

Foto: Suzuki
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?