Daewoo G2X, typizace pokračuje

Daniel Šupa, 12. dubna 2007, 18:50 Google+

Jihokorejská automobilka Daewoo představila na svém domácím autosalonu v Soulu sportovní roadster G2X. Daewoo hodlá pod křídly koncernu General Motors oslovit krajany s touhou po rychlosti a vzrušující akceleraci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cayenne GTS

Cayenne GTS | foto: General Motors

Sdílejte článek

Daewoo G2X má nesporně atraktivní a dynamickou siluetu díky své příslušnosti ke třídě dvoumístných hbitých a výkonných roadsterů, kterou podtrhují ostré přechody zakřivených ploch. Dlouhá příď ukrývá motor, krátká záď malý zavazadlový prostor.

Pevné šasi je základem konstrukce roadsteru, který se vyznačuje širokým rozchodem a dlouhým rozvorem kol. Všechna čtyři kola jsou nezávisle zavěšena prostřednictvím dvojitých A rámů ze slitiny hliníku. Těžiště je nízko a váhový poměr 51% vpředu a 49% vzadu.

Pohon zajišťuje podélně uložený čtyřválcový turbem opatřený benzínový dvoulitr s přímým vstřikováním. Maximální výkon je udáván hodnotou 194 kW (260 koní) při 5300 ot/min. Přenášen je na zadní nápravu automatickou pětirychlostní převodovkou. Všechna kola mají kotoučové brzdy. Z elektronických podpůrných systémů nechybí ABS, ESP a kontrola prokluzu, které se však dají vypnout.

Maximální rychlost slibuje výrobce 227 km/h a zrychlení z nuly na sto za 5,5 vteřiny.

Pozorný čtenář si jistě všiml podoby s na světových trzích již etablovanými vozy, především pro nás Evropany známým Opel GT. V duchu snížení nákladů a pokračující typizace sáhl po tomto řešení i koncern General Motors, pod jehož křídla Daewoo patří. Opel GT, Pontiac Solstice, Saturn Sky a Daewoo G2X proto jako by si z oka vypadli...

Foto: General Motor

 

Vytisknout

Diskuze: Daewoo G2X, typizace pokračuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Václav Klaus navštívil závod Škoda Auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud