Jihokorejská automobilka Daewoo představila na svém domácím autosalonu v Soulu sportovní roadster G2X. Daewoo hodlá pod křídly koncernu General Motors oslovit krajany s touhou po rychlosti a vzrušující akceleraci.
Daewoo G2X má nesporně atraktivní a dynamickou siluetu díky své příslušnosti ke třídě dvoumístných hbitých a výkonných roadsterů, kterou podtrhují ostré přechody zakřivených ploch. Dlouhá příď ukrývá motor, krátká záď malý zavazadlový prostor.
Pevné šasi je základem konstrukce roadsteru, který se vyznačuje širokým rozchodem a dlouhým rozvorem kol. Všechna čtyři kola jsou nezávisle zavěšena prostřednictvím dvojitých A rámů ze slitiny hliníku. Těžiště je nízko a váhový poměr 51% vpředu a 49% vzadu.
Pohon zajišťuje podélně uložený čtyřválcový turbem opatřený benzínový dvoulitr s přímým vstřikováním. Maximální výkon je udáván hodnotou 194 kW (260 koní) při 5300 ot/min. Přenášen je na zadní nápravu automatickou pětirychlostní převodovkou. Všechna kola mají kotoučové brzdy. Z elektronických podpůrných systémů nechybí ABS, ESP a kontrola prokluzu, které se však dají vypnout.
Maximální rychlost slibuje výrobce 227 km/h a zrychlení z nuly na sto za 5,5 vteřiny.
Pozorný čtenář si jistě všiml podoby s na světových trzích již etablovanými vozy, především pro nás Evropany známým Opel GT. V duchu snížení nákladů a pokračující typizace sáhl po tomto řešení i koncern General Motors, pod jehož křídla Daewoo patří. Opel GT, Pontiac Solstice, Saturn Sky a Daewoo G2X proto jako by si z oka vypadli...
Foto: General Motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.