Když v roce 1996 přišlo Volvo s prvním XC70 ukázalo se to jako krok správným směrem, to odstartovalo novou éru prostorných rodinných vozů SUV s pohonem všech kol, dnes Volvo představuje nástupce úspěšného modelu XC70.
Po deseti letech je tady opět XC70 v novém kabátě, na první pohled je to typické Volvo s klasickými proporcemi a přední maskou. Krom elegance a stabilnějšího postoje má být XC70 pohodlnější a luxusnější.
Pod kapotou bude jak je zvykem 6-ti válcové benzínové nebo 5-ti válcové vznětové motory, standardně spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. O pohon všech kol se postará systém Haldex, který může být doplněn o systém Four-C – aktivní podvozek s třemi nastaveními tuhosti nebo HDC – pomocná brzda při jízdě z kopce.
Primárním cílem je pro automobilku Americký trh, kde Volvo silně zakořenilo a má zde výborné výsledky prodeje, poté se objeví na Evropském trhu a Volvo dokonce počítá s čínským trhem. XC70 bude představeno na ženevském autosalonu společně s novým modelem V70 již tento měsíc, v prodeji se objeví na konci srpna.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.