Když v roce 1996 přišlo Volvo s prvním XC70 ukázalo se to jako krok správným směrem, to odstartovalo novou éru prostorných rodinných vozů SUV s pohonem všech kol, dnes Volvo představuje nástupce úspěšného modelu XC70.
Po deseti letech je tady opět XC70 v novém kabátě, na první pohled je to typické Volvo s klasickými proporcemi a přední maskou. Krom elegance a stabilnějšího postoje má být XC70 pohodlnější a luxusnější.
Pod kapotou bude jak je zvykem 6-ti válcové benzínové nebo 5-ti válcové vznětové motory, standardně spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. O pohon všech kol se postará systém Haldex, který může být doplněn o systém Four-C – aktivní podvozek s třemi nastaveními tuhosti nebo HDC – pomocná brzda při jízdě z kopce.
Primárním cílem je pro automobilku Americký trh, kde Volvo silně zakořenilo a má zde výborné výsledky prodeje, poté se objeví na Evropském trhu a Volvo dokonce počítá s čínským trhem. XC70 bude představeno na ženevském autosalonu společně s novým modelem V70 již tento měsíc, v prodeji se objeví na konci srpna.
zdroj: Volvo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.