Společnost Mitsubishi Motors Europe dnes oznámila, že se po bezmála 10 letech vrací do evropské třídy malých vozů (segment B) s pětidveřovým hatchbackem COLT nové generace, jehož uvedení do prodeje je naplánováno na podzim 2023.
Nový COLT se zařadí vedle modelu Space Star, nedávno oznámeného nového ASX a plug-in hybridního Eclipse Cross PHEV, a výrazně tak rozšíří pokrytí klíčových segmentů evropského trhu v rámci značky Mitsubishi. Nová modelová nabídka osobních vozů tak bude od roku 2023 zahrnovat hatchbacky a modely SUV, včetně elektrifikovaných pohonů.
Označení COLT, vůbec poprvé použité v roce 1962, se pyšní dlouhou tradicí, která zahrnuje bezpočet generací převážně kompaktních modelů prodávaných po celém světě. Název COLT se tak postupně stal jedním z nejznámějších modelových označení vozů Mitsubishi. V Evropě se mezi lety 2004 a 2014 prodalo přes 400 000* vozů poslední generace, vyráběných i přímo v tomto regionu.
Nový COLT nabídne velkorysou výbavu včetně nejnovějších technologií i kompletní škálu pohonů. Vůz se bude vyrábět v tureckém závodu Bursa společnosti Renault. COLT podobně jako ASX nové generace bude postaven na podvozkové platformě CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe:
„Příchod nového hatchbacku COLT a již oznámeného nového ASX v roce 2023 zásadním způsobem rozšíří naši produktovou nabídku – vedle základního modelu Space Star a plug-in hybridního provedení Eclipse Cross PHEV. Mitsubishi Motors se ve třídě malých vozů chlubí dlouhou historií a samotné označení COLT je přímo synonymem tohoto segmentu – již se těšíme, až začneme psát novou kapitolu v příběhu COLT i značky Mitsubishi Motors v Evropě.“
* Maloobchodní prodeje modelu COLT v Evropě, 2004-2014: 403 957 vozů.
V České republice bylo prodáno přes 2 700 Coltů a jedná se historicky o třetí nejprodávanější model Mitsubishi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?