Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 18. ledna 2022, 20:10 Google+

Přinášíme vám informace o novém voze v žádaném segmentu C-Premium, jehož premiéra proběhla dnes 18. ledna 2022. K dostání bude se zážehovým, vznětovým a nebo hybridním pohonem. Čistě elektrická verze bude následovat za 2 roky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS 4

DS 4 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Nové SUV/Coupe segmentu C-Premium si jistě s ničím jiným na silnici nespletete. Ač v sobě DS 4 nezapře příbuzenské vztahy a tím i určitou podobu s větší DS 7 Crossback, je zároveň zcela jiný. Vedle velké masky charakteristiké pro modely značky DS se nachází nová generace užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision. Také mě na první pohled zaujala velká kola, která mají průměr v základu 19 a na přání až 20 palců. Na voze dlouhém pouze 440 cm vypadají impozantně.

img-responsive

DS 4 | foto: Petr Boháč

Interiér DS 4 působí na první pohled luxusním dojmem. Mně osobně se asi nejvíce líbila kožená sedadla a do palubní desky zapuštěný displej infotainmentu.

Potěšil mě široký výběr motorizací. K dostání je DS 4 jak se zážehovými motory s výkony od 130 do 225 koní, tak se vznětovou "jednapětkou" o výkonu 130 koní a 225 koňovým hybridem. Ocenil bych i silnější naftový motor, ale takovým pohonným jednotkám dnešní doma moc nepřeje. Naopak za dva roky bychom se měli dočkat i 100% elektrické verze.

img-responsive

DS 4 | foto: Petr Boháč

To je z mých postřehů prozatím vše. Lepší obrázek si udělám, až si DS 4 pořádně vyzkouším v redakčním testu. Koho by přeci jen zajímalo více, může se na následujících řádcích přečíst tiskové prohlášení samotné automobilky.

img-responsive

DS 4 | foto: Petr Boháč

Značka DS Automobiles, která je od svého založení zisková značkou, zintenzivňuje svůj vývoj a přichází s modelem DS 4. Nový zástupce segmentu C-Premium, který stojí na pevných základech světově uznávaného know-how a jedinečných odborných znalostech v oblasti elektrifikace, sází při získávání nových příznivců na dokonalou eleganci a špičkovou techniku.  

„Úkolem vozu DS 4 je nově nadefinovat základy segmentu C-Premium. Zaměřuje se na zákazníky, které přitahují dva typy karoserie: nová SUV-kupé aspirující na úspěšnou budoucnost a tradiční kompaktní hatchbacky. Ve všech fázích návrhu jsme se při rozhodování řídili snahou oslovit oba tyto segmenty.“ 

Marion David – produktová ředitelka, DS Automobiles

Charismatický design připravuje půdu pro Aero Sport Lounge 

DS 4 DS 4 má pozoruhodné rozměry – vůz je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců, sériově 19 palců od úrovní výbavy Trocadéro a Performance Line), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Celek působí impozantně a jedinečně.

„Než jsme vůbec nakreslili první tah tužkou, pracovali jsme dva roky s našimi inženýry na tvarování technické platformy. Jakmile jsme začali tvořit, měli jsme při vymýšlení nového konceptu mimořádný manévrovací prostor. Silueta, inspirovaná koncepčním vozem DS Aero Sport Lounge, je v segmentu jedinečná a nabízí dosud nevídané proporce. Linie je atletická, velmi propracovaná, vůz je kompaktní a sedí na obrovských kolech. Je jak aerodynamický a výkonný, tak charismatický.” 

Thierry Metroz – šéfdesignér DS Automobiles

Přední strana získala nový světelný podpis. Velmi propracované světlomety využívají systém DS Matrix LED Vision kombinující matrixová a směrová světla. Doplňují je denní světla tvořená dvěma řadami LED diod na každé straně (systém tvoří celkem 150 LED, z toho 98 LED u denních světel). Systém DS Wings spojuje světlomety s maskou chladiče. V závislosti na verzi se skládá z dvoudílné struktury s motivy hrotů diamantů, které se postupně zvětšují a vystupují z trojrozměrné mřížky. Dlouhá kapota nad nimi dodává celému tvaru dynamickou energii.

V profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge, výsledkem je zcela bezkonkurenční jedinečný vzhled.

img-responsive

Interiér vozu DS 4 je digitální, ladný a ergonomický | foto: DS Automobiles

Střecha se v zadní části táhne velmi nízko podél strmě šikmého zadního okna se smaltovaným sítotiskem typu „Reflective Design“, jako vnějším symbolem uznávaného know-how. Silueta je jak stylová, tak velmi aerodynamická. Zadní blatníky ukrývají zřetelnou muskulaturu vytvářející na karoserii výrazné křivky a ostré hrany. Při pohledu z boku upoutá C sloupek s leskle černým povrchem a vsazeným logem DS Automobiles. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

V rámci jednoho tvaru existuje více verzí DS 4. U hlavní verze DS 4 dominuje elegance se specifickým designem nárazníků, jemnými chromovanými prvky a střechou v kontrastní černé barvě, která vozu dodává impozantní sportovní vzhled.

DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska ​​chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.

Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.

aČistý ladný interiér, „hand-made“ čalounění 

Interiér vozu DS 4 je digitální, ladný a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Tuto ladnost přinášejí četné inovace, jejichž cílem je vytvořit na palubě vozu DS 4 dokonalý klid. 

Umění cestovat je ilustrováno novým uspořádáním ovladačů, které jsou seskupeny do tří zón pro snazší užívání. Jejich hlavní součásti zdobí gilošovaný vzor „Clous de Paris“, který se inspiroval luxusními hodinářskými výrobky:

- lišta ve tvaru šavle, na které jsou seskupeny ovladače klimatizace a neviditelný ventilátor DS Air 

- ovladače otevírání oken zarovnané s bočními větráky zabudovanými do dveří 

- systém DS Smart Touch, dotykový pětipalcový displej propojený se systémem DS Iris Systém a kompaktní ovladač automatické převodovky a DS E-Toggle umístěný na středové konzole.

Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Proud vzduchu oddělený kuželem zaručuje optimální směrování nahoru i dolů. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Díky své vertikální kompaktnosti má nenápadný a střízlivý vzhled, který umožnil strukturovat design palubní desky tak, aby působila ladně a přehledně. Funkce Quick Launch umožňuje ochlazovat nebo vyhřívat interiér: výdechy vzduchu, vyhřívaná nebo větraná sedadla a v případě potřeby i vyhřívaný volant se spouští jediným gestem.

Nová koncepce interiéru znamená novou definici pohody. Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Jejich koncepce se inspirovala ulitou, vytváří novou komfortní zónu tvořenou jediným tvarovaným kusem bez jediného řezu. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou, která zajišťuje výjimečnou úroveň pohodlí. Prodloužené sedadlo a tvar skořepiny nabízejí nebývalou hloubku a inovativní styl.

Symbolem toho nejlepšího z know-how značky DS Automobiles je interiér Opera, který tvoří sedadla ve velmi kvalitní hnědé kůži Nappa Criollo s motivem proplétání Bracelet. Stejnou kůží Nappa Criollo je potažena i palubní deska. Luxusní prostředí dotvářejí dřevěné prvky z hnědého jasanu. Elektricky ovládaná přední sedadla mají pneumatické bederní nastavení. Jsou větraná, vyhřívaná a nabízejí masážní funkci.

Čalouničtí mistři posunuli v interiéru využití francouzského know-how zase o něco dál: skryté švy, kde je každý steh neviditelně ukončen, zvýrazňují kvalitu kůže na výplních dveří. Jedná se o jeden z mnoha „hand-made“ zásahů do interiéru, stejně jako dekory z hnědého jasanového dřeva nebo ručně šitý kožený potah volantu.

img-responsive

Interiér vozu DS 4 je digitální, ladný a ergonomický | foto: DS Automobiles

Z interiéru v šedé kůži Galet a hnědé kůži Criollo vyzařuje pocit prostoru a světla. Sedadla, středová konzola, středová loketní opěrka a dveřní loketní opěrky v šedé tlačené kůži Galet kontrastují s přístrojovou deskou v kůži Nappa, volantem v hnědé kůži Criollo a dřevěnými prvky z hnědého jasanu. Hlavní součástí tohoto dvoubarevného prostředí jsou sedadla z šedé tlačené kůže Galet doplněná světlými prvky, které jsou v komfortní zóně hladké na dotek a jsou zdobené gilošovaným vzorem „Clous de Paris“. V horní, interaktivní části jsou ozdobné prvky z hnědého jasanového dřeva a velmi kvalitní hnědé kůže Nappa v odstínu Criollo.

Tato dvě provedení interiéru, Opera v hnědé kůži Criollo a provedení v šedé kůži Galet a hnědé kůži Criollo, jsou k dispozici jako příplatková výbava u verze Rivoli a Trocadéro u vozů DS4 a DS4 CROSS. U verze Rivoli je standardem elegantní interiér z vysoce kvalitní černé kůže Basalte a u verze Trocadéro má v sériové výbavě interiér sedadla tvořená pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Diamond Tungsten kombinovaném s černým plátnem DS.

Interiéry v černém provedení Alcantara®, které jsou exkluzivně spojeny s verzemi Performance Line a Performance Line, tvoří sedadla s čalouněním z tkaniny Basalte a umělé kůže Alcantara® Performance Line nebo sedadla z černé tlačené kůže Basalte. Středová konzola a přístrojová deska jsou rovněž potažené umělou kůží Alcantara® a volant v černé kůži s prošitím Performance Line je ve spodní části ozdoben kouskem kované uhlíkové oceli.

Verze DS 4 Bastille a DS 4 Bastille+ jsou k dispozici s interiérem se sedadly tvořenými pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Tungstène nebo Diamond Tungstène s černým plátnem DS, která jsou jednoduchá a současně elegantní.

Pocit harmonie v kabině podtrhuje i nepřímé vnitřní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady a které zvýrazňuje boční prvky a přispívá k celkovému pocitu klidu. Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory, který doplňují akustická boční skla, což je další prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé.

Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.

img-responsive

DS 4 - linie je atletická, propracovaná, vůz je kompaktní a sedí na obrovských kolech | foto: DS Automobiles

Rozšířená technologie 

Vůz DS 4, který je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů, nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 k a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací.

Elektrifikace E-Tense

Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.

Umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.

img-responsive

Interiér vozu DS 4 Cross je digitální, ladný a ergonomický | foto: DS Automobiles

Architektura

Architektura byla vyvinuta pro dosažení požadovaných proporcí a aerodynamického výkonu. Poměr mezi karoserií a koly, který nemá v segmentu ani ve světě prémiových automobilů obdoby, vytváří siluetu, která je atletická a zároveň výkonná, má nové zakončení kapoty a došlo ke snížení kapoty s blatníkem i podlahy ve 2. řadě.

Snížení hmotnosti 

Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.

Bezpečnost 

Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby splňovala nejnovější normy v oblasti nárazových zkoušek a ochrany spotřebitelů, aniž by došlo ke kompromisu ohledně celkové hmotnosti.

img-responsive

DS 4 Cross - linie je atletická, propracovaná, vůz je kompaktní a sedí na obrovských kolech | foto: DS Automobiles

Dynamické a akustické vlastnosti

Pojem dynamické vyrovnanosti, který je pro DS Automobiles velmi důležitý, je zde ještě více zdůrazněn. Použití technických řešení, jako je svařování s použitím konstrukčního lepidla (téměř 34 metrů lepidla a bodové svary na konstrukci vozidla), jakož i kompletně přepracované komponenty podvozku a řízení zaručují příkladný jízdní komfort získaný díky optimální torzní tuhosti karoserie a výjimečné reaktivitě pro potěšení z jízdy.

Motor E-Tense, šampion Formule E

DS 4 E-Tense 225 ve své plug-in hybridní verzi těží z know-how divize DS Performance, která v letech 2019 a 2020 získala čtyři tituly v šampionátu Formule E (jezdci a týmy). Pohon zajišťuje výkonný a účinný čtyřválcový motor PureTech o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 vteřiny, zrychlení s pevným startem 1 000 metrů dosáhne za 27,3 sekundy při spotřebě paliva pouhých 1,3 l/100 km a emisích od 29 g CO2/km v kombinovaném cyklu WLTP.

img-responsive

DS 4 - nová modulární platforma EMP2 je použitelná pro různé typy pohonů | foto: DS Automobiles

K dispozici s benzínovými a dieselovými motory o výkonu 130–225 k

V nabídce jsou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou s mimořádně nízkou spotřebou paliva (od 4,8 l/100 km u dieselového a 5,9 l/100 km u benzínového motoru v kombinovaném cyklu WLTP) a emisemi CO2 (125 g/km u dieselového a 135 g/km u benzínového motoru).

100% elektrická verze ve vývoji

DS 4 bude v roce 2024 s příchodem nových technologií (motor a baterie) k dispozici se 100% elektrickým motorem.

Účinnost kol

DS 4, jehož kola mají průměr 72 cm, je k dispozici s až dvacetipalcovými ráfky. Převážnou část nabídky tvoří 19palcové ráfky. Verze kol „Tall & Narrow“ zlepšuje aerodynamiku a napomáhá snižovat emise CO2, současně vozu dodává atraktivní styl a výjimečný komfort. Devatenáctipalcová kola DS 4 jsou k dispozici s pneumatikami All Seasons 3PMSF třídy A. Dvacetipalcová kola u verzí E-Tense jsou v nabídce také s pneumatikami třídy A. Vysokou úroveň dynamiky posiluje i snížení hmotnosti ráfku o 10 % (tj. 1,5 kg na kolo) díky aerodynamickým prvkům, které snižují spotřebu paliva a emise CO2.

img-responsive

DS 4 - přední strana získala nový světelný podpis | foto: DS Automobiles

Technologie v tomto segmentu jedinečné

Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, a to již od verze Trocadéro. Avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.

Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný 10ʺ systém infotainmentu: DS Iris System. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým plynulým citlivým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. Nastavení a předvolby zobrazení se automaticky načtou při vstupu uživatele do vozidla. Personalizace má každému umožnit přizpůsobit obsah svým potřebám.

DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést.

Dalším pomocníkem je zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, umístěný na středové konzoli, což je displej, který lze ovládat jen prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení a oddálení, a dokáže rozpoznat rukopis.

Aby byl systém a jeho mapování na nejlepší úrovni, bude prostřednictvím cloudu pravidelně v reálném čase aktualizován.

img-responsive

Nový DS 4 - v profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie | foto: DS Automobiles

Komfort a dynamický klid

Vůz DS 4 je vybaven systémem DS Drive Assist, poloautonomním řízením 2. úrovně (nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena), který je v nabídce již u posledních vozů DS: tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.

Na začátku roku 2022 se DS 4 dočká také zásadní modernizace tohoto systému, a to v podobě systému DS Drive Assist 2.0, který přidá tři nové funkce: asistent změny jízdního pruhu, úpravu rychlosti v zatáčkách a očekávanou rychlost podle dopravního značení. Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou.

Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly. 

Pro DS Automobiles je typický rovněž koncept dynamického klidu. U vozu DS 4 se to projevuje příkladnou reaktivitou. Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 150 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje (a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS Extended Head Up Display) a může zareagovat.

Řidiči při manévrech pomáhá také systém Vision 360° se čtyřmi kamerami, z nichž dvě jsou ve vnějších zrcátkách.

img-responsive

DS 4 je určen pro zákazníky, kteří hledají styl, čistotu, intuitivnost, technologii a radost z řízení | foto: DS Automobiles

Světelný podpis DS

V nové generaci užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu.

Světlomety DS Matrix LED Vision se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:

Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.

Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.

Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.

Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění. 

Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 150 LED diodami (98 LED u denních světel). Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.

Životní prostředí

DS 4 je z 95 % vyroben z opakovaně použitelných materiálů a z 85 % z recyklovatelných dílů. 30 % hmotnosti vozu pochází z obnovitelných nebo recyklovaných materiálů, rozdělených mezi kovy a polymery. Části palubní desky, které nejsou vidět, jsou z 20 % vyrobeny z konopí. Mezi recyklované materiály patří i polypropylen, polyesterová vlákna a elastomer, které se používají pod podvozkem jako deflektory, tlumiče hluku nebo podpěry. 

Struktura modelové řady

Modelovou řadu tvoří tři verze: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line, každá s několika úrovněmi výbavy: 

Čtyři úrovně výbavy DS4: Bastille, Bastille+, Trocadéro a Rivoli, dále limitovaná edice při uvedení na trh La Première, 

Cross Trocadéro a Cross Rivoli u DS 4 Cross,

Performance Line a Performance Line+ u DS 4 Performance Line. 

img-responsive

Nový DS 4 - v profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie | foto: DS Automobiles

Sedm odstínů

V nabídce je sedm odstínů, z toho dva nové: Zlatá Cuivré a Šedá Laqué, které doplňují již známé odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Červená Velvet, Bílá Nacré a Černá Perla Nera. 

DS 4 La Première: Limitovaná edice při uvedení na trh

DS 4 La Première s nabídkou tří motorů (E-Tense 225, PureTech 180 a PureTech 225), je exkluzivní limitovanou edicí tvořící vrchol nabídky DS 4. Interiér je v hnědém provedení Opera Criollo a jeho standardní výbava je zcela výjimečná, zahrnuje například DS Extended Head-Up Display, DS Iris System, DS Smart Touch, DS Matrix LED Vision, DS Active Scan Suspension a DS Drive Assist. Exteriér vozu je jedinečnou kombinací černé mřížky chladiče s chromovanými diamantovými koncovkami a leskle černými DS Wings, zdobí ho exkluzivní znak „1“, který je charakteristický pro La Première, a černý podpis mezi zadními světly, na spodní části karoserie a na rámu bočních oken. Tato limitovaná edice je k dispozici ve dvou odstínech, Cristal Pearl a Šedá Laqué, což je verze, která má navíc exkluzivně vyvedeny kliky dveří v barvě karoserie.

Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.

Vytisknout

Diskuze: Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud