Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá bateriový elektromobil.
Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL.
PLUG-IN HYBRID
Na český trh přichází vrcholná verze nového SUV Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena vysoce výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu Kč v provedení Comfort, verze Selection je za příplatek 100 000 Kč.
Nová Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty. Ve své třídě nabízí bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory.
Celkový výkon systému je výjimečných 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP.
„S novým Plug-in hybridem RAV4 navazuje na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřuje výběr pohonů. RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil.
Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až cca 75 kilometrů. To je více než většina současných plug-in hybridů. Navíc na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l /100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.
Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá 2,5 hodiny.
K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.
BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL
Další změnou ve strategii Toyoty značí záměr doplnit modelovou řadu o elektrické SUV střední třídy na baterie, které bude postaveno na nové platformě e-TNGA. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů. Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.
Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Velkou neznámou zatím zůstává trakční baterie nových BEV Toyoty. Je totiž známo, že s Panasonicem pracuje na li-on bateriích s pevným elektrolytem, které by měly přinést skokově lepší vlastnosti týkající se kapacity, rozměrů a životnosti. Nezbývá než počkat na oficiální představení nového bateriového elektromobilu od Toyoty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.