Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá bateriový elektromobil.
Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL.
PLUG-IN HYBRID
Na český trh přichází vrcholná verze nového SUV Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena vysoce výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu Kč v provedení Comfort, verze Selection je za příplatek 100 000 Kč.
Nová Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty. Ve své třídě nabízí bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory.
Celkový výkon systému je výjimečných 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP.
„S novým Plug-in hybridem RAV4 navazuje na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřuje výběr pohonů. RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil.
Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až cca 75 kilometrů. To je více než většina současných plug-in hybridů. Navíc na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l /100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.
Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá 2,5 hodiny.
K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.
BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL
Další změnou ve strategii Toyoty značí záměr doplnit modelovou řadu o elektrické SUV střední třídy na baterie, které bude postaveno na nové platformě e-TNGA. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů. Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.
Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Velkou neznámou zatím zůstává trakční baterie nových BEV Toyoty. Je totiž známo, že s Panasonicem pracuje na li-on bateriích s pevným elektrolytem, které by měly přinést skokově lepší vlastnosti týkající se kapacity, rozměrů a životnosti. Nezbývá než počkat na oficiální představení nového bateriového elektromobilu od Toyoty.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.