Toyota mění strategii

AutoRoad.cz, 9. prosince 2020, 10:25 Google+

Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá bateriový elektromobil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL TOYOTA

BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL TOYOTA | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL.

PLUG-IN HYBRID

Na český trh přichází vrcholná verze nového SUV Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena vysoce výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu Kč v provedení Comfort, verze Selection je za příplatek 100 000 Kč.

img-responsive

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Nová Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty. Ve své třídě nabízí bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory.

img-responsive

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Celkový výkon systému je výjimečných 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP.

„S novým Plug-in hybridem RAV4 navazuje na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřuje výběr pohonů. RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil.

img-responsive

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až cca 75 kilometrů. To je více než většina současných plug-in hybridů. Navíc na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l /100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.

img-responsive

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá 2,5 hodiny.

img-responsive

Toyota RAV4 PHEV | foto: Toyota

K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.

BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL

Další změnou ve strategii Toyoty značí záměr doplnit modelovou řadu o elektrické SUV střední třídy na baterie, které bude postaveno na nové platformě e-TNGA. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů. Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.

Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.

Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Velkou neznámou zatím zůstává trakční baterie nových BEV Toyoty. Je totiž známo, že s Panasonicem pracuje na li-on bateriích s pevným elektrolytem, které by měly přinést skokově lepší vlastnosti týkající se kapacity, rozměrů a životnosti. Nezbývá než počkat na oficiální představení nového bateriového elektromobilu od Toyoty.

Vytisknout

Diskuze: Toyota mění strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Vodíková mapa ČR je k dispozici pro odborníky i veřejnost

Audi TT RS Coupe Iconic Edition

Audi TT RS Coupe Iconic Edition, limitka k 25. výročí

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Škoda Kodiaq

TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Renault 4

Renault představí nový show car Renault 4

Opel Astra GSe

Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

Toyota Camry

TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

Geely GE11

Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

Nová karbonová kola automobilky Porsche

Akcie Porsche první den na burze

Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi ECLIPSE CROSS  plug-in hybrid

Nové Mitsubishi ECLIPSE CROSS plug-in hybrid dokáže v nouzi napájet celou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Akcie Porsche první den na burze

  2. TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

  3. Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

  4. Opel představil ostrou verzi Astry s přídomkem GSe, těšit se můžeme na 225 koní

  5. Renault představí nový show car Renault 4

  6. Kia EV6 GT - nejvýkonnější Kia vstupuje na český trh

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud