Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá bateriový elektromobil.
Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL.
PLUG-IN HYBRID
Na český trh přichází vrcholná verze nového SUV Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena vysoce výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu Kč v provedení Comfort, verze Selection je za příplatek 100 000 Kč.
Nová Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty. Ve své třídě nabízí bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory.
Celkový výkon systému je výjimečných 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP.
„S novým Plug-in hybridem RAV4 navazuje na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřuje výběr pohonů. RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil.
Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až cca 75 kilometrů. To je více než většina současných plug-in hybridů. Navíc na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l /100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.
Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá 2,5 hodiny.
K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.
BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL
Další změnou ve strategii Toyoty značí záměr doplnit modelovou řadu o elektrické SUV střední třídy na baterie, které bude postaveno na nové platformě e-TNGA. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů. Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.
Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Velkou neznámou zatím zůstává trakční baterie nových BEV Toyoty. Je totiž známo, že s Panasonicem pracuje na li-on bateriích s pevným elektrolytem, které by měly přinést skokově lepší vlastnosti týkající se kapacity, rozměrů a životnosti. Nezbývá než počkat na oficiální představení nového bateriového elektromobilu od Toyoty.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.