Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá bateriový elektromobil.
Toyota doplňuje portfolio svých vozidel o plug-in hybrid RAV4 a chystá BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL.
PLUG-IN HYBRID
Na český trh přichází vrcholná verze nového SUV Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. Cena vysoce výkonného a zároveň nízkoemisního SUV začíná na 1,4 milionu Kč v provedení Comfort, verze Selection je za příplatek 100 000 Kč.
Nová Toyota RAV4 Plug-in zaujímá místo na vrcholu páté generace RAV4 a zároveň plní roli vlajkové lodi hybridních vozů od Toyoty. Ve své třídě nabízí bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Základem je benzinový čtyřválec Dynamic Force o objemu 2,5 litru doplněný o tři elektromotory.
Celkový výkon systému je výjimečných 306 koní, přičemž emise dosahují pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km v kombinovaném cyklu WLTP.
„S novým Plug-in hybridem RAV4 navazuje na dlouholetý vývoj hybridních pohonů a zároveň pro zákazníky rozšiřuje výběr pohonů. RAV4 plug-in se v běžném provozu chová jako pravý elektromobil.
Výchozím režimem je jízda na elektřinu, kdy vůz ve městě při plně nabitém akumulátoru urazí až cca 75 kilometrů. To je více než většina současných plug-in hybridů. Navíc na rozdíl od jiných podobných technologií se vůz po vybití akumulátoru chová jako plnohodnotný hybrid se spotřebou do 5 l /100 km při zachování stejných jízdních vlastností, čímž vybočuje od konkurence.
Dobíjení baterie je jednoduché a bezpečné – při použití wallboxu 22 kW včetně dobíjecího kabelu, které Toyota dodává zdarma, trvá 2,5 hodiny.
K naplánování a sledování procesu dobíjení baterie na dálku může majitel standardně využít mobilní aplikaci MyT, která poslouží i k zapnutí soustavy klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před usednutím do auta. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou podporující až 6,6 kW bez negativních dopadů na životnost baterie.
BATERIOVÝ ELEKTROMOBIL
Další změnou ve strategii Toyoty značí záměr doplnit modelovou řadu o elektrické SUV střední třídy na baterie, které bude postaveno na nové platformě e-TNGA. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů. Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.
Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Velkou neznámou zatím zůstává trakční baterie nových BEV Toyoty. Je totiž známo, že s Panasonicem pracuje na li-on bateriích s pevným elektrolytem, které by měly přinést skokově lepší vlastnosti týkající se kapacity, rozměrů a životnosti. Nezbývá než počkat na oficiální představení nového bateriového elektromobilu od Toyoty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?