DONINGTON PARK, ZÁVOD 1 a 2; Český motocyklista Jakub Smrž zajel v neděli dva zcela odlišné závody mistrovství světa superbiků v britském Donington Parku. Zatímco v prvním měření sil obsadil solidní deváté místo, ve druhém hned na úvod upadl a závod pro něj předčasně skončil.
Suverénem Velké ceny Velké Británie se stal vítěz sobotní superpole Ben Spies z USA, který vyhrál obě jízdy. V prvním klání skončil na stříbrné pozici Ital Max Biaggi, třetí byl vedoucí muž seriálu Norijuki Haga z Japonska. Ve druhém závodě se ze druhé pozice radoval Brit Leon Haslam, třetí příčku vybojoval Ital Michel Fabrizio.
Smrž odstartoval do devátého pokračování MS ze druhé řady. Osmé místo ze sobotní superpole ale v prvním závodě neudržel a propadl se o jednu příčku. Na vítězného Spiese ztratil téměř 33 vteřin. Ve druhém pokračování pak na body nedosáhl.
MS superbiků - Velká cena Velké Británie: 1. závod: 1. Spies (USA/Yamaha) 34:57,230, 2. Biaggi (It./Aprilia) 35:04,386, 3. Haga (Jap./Ducati) 35:08,198, 4. Haslam (Brit./Honda) 35:16,073, 5. Byrne (Brit./Ducati) 35:16,355, ...9. SMRŽ (ČR/Ducati) 35:30,134. 2. závod: 1. Spies (USA/Yamaha) 35:14,788, 2. Haslam (Brit./Honda) 35:21,410, 3. Fabrizio (It./Ducati) 35:21,604, 4. Byrne (Brit./Ducati) 35:22,137, 5. Sykes (Brit./Yamaha) 35:22,933, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po 9 ze 14 závodů): 1. Haga (Jap./Ducati) 308 b., 2. Spies (USA/Yamaha) 294, 3. Fabrizio (It./Ducati) 257, 4. Rea (Brit./Honda) 177, 5. Haslam (Brit./Honda)167, ...8. SMRŽ (ČR/Ducati) 115.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.