LE MANS, 125ccm ZÁVOD; Španělský jezdec Julian Simon vyhrál nedělní Velkou cenu Francie v závodě silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm. Český zástupce Lukáš Šembera v 16. kole upadl a do cíle nedorazil.
Na okruhu v Le Mans se Simon dočkal druhého vítězství v závodě mistrovství světa. Na úspěch z roku 2005 navázal ve Francii přesto, že zajel v kvalifikaci až sedmý nejlepší čas a startoval z druhé řady. Nakonec měl ale v cíli téměř půlminutový náskok na patnáctiletého Němce Jonase Folgera, který poprvé v kariéře vybojoval umístění na stupních vítězů.
Šembera vyjel do závodu z 18. pozice, ale osm kol před cílem upadl. Stejně jako šestnáctiletý český jezdec dopadli na mokré trati také další závodníci. V cíli bylo klasifikováno pouze 15 motocyklistů.
Další závod mistrovství světa se jede 31. května v italském Mugellu.
VC Francie- do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 47:08,273 2. Folger (Něm./Aprilia) +27,084 3. Gadea (Šp./Aprilia) +30,916 4. Smith (Brit./Aprilia) +31,530 5. Nakagami (Jap./Aprilia) +1:09,235 6. Aegerter (Švýc./Derbi) +1:12,223 ...ŠEMBERA (ČR/Aprilia) závod nedokončil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.