Letošní sezona DTM přinese pro fanoušky a jezdce jednu zajímavou novinku. Obě závodní jízdy se totiž pojedou na 55 minut a jedno kolo navíc.
V posledních dvou letech se sobotní závod jel na pouhých 40 minut a jedno kolo, nedělní jízda naopak měřila hodinu plus jedno kolo.
Díky prodloužení délky sobotního závodu očekává promotér DTM větší strategickou bitvu. K tomu by také měly přispět nové, měkké, pneumatiky s vyšší degradací, absence nahřívacích deček a také pouze jedno pneumatické kladivo na každé straně vozu při zastávce v boxech.
"Nový formát závodů by měl podnítit kreativitu strategií ze strany týmů a jezdců. Změna však přišla především z toho důvodu, že jsme chtěli, aby si fanoušci užili dva stejně dlouhé závody během jednoho víkendu," prozradil Florian Zitzlsperger, člen rady společnosti ITR.
Závodní víkend DTM
Pátek– Volný trénink 1: 30 min
Sobota– Volný trénink 2: 30 min– Kvalifikace 1: 20 min– Závod 1: 55 min plus jedno kolo
Neděle– Volný trénink 3: 30 min– Kvalifikace 2: 20 min– Závod 2: 55 min plus jedno kolo
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?