Letošní sezona DTM přinese pro fanoušky a jezdce jednu zajímavou novinku. Obě závodní jízdy se totiž pojedou na 55 minut a jedno kolo navíc.
V posledních dvou letech se sobotní závod jel na pouhých 40 minut a jedno kolo, nedělní jízda naopak měřila hodinu plus jedno kolo.
Díky prodloužení délky sobotního závodu očekává promotér DTM větší strategickou bitvu. K tomu by také měly přispět nové, měkké, pneumatiky s vyšší degradací, absence nahřívacích deček a také pouze jedno pneumatické kladivo na každé straně vozu při zastávce v boxech.
"Nový formát závodů by měl podnítit kreativitu strategií ze strany týmů a jezdců. Změna však přišla především z toho důvodu, že jsme chtěli, aby si fanoušci užili dva stejně dlouhé závody během jednoho víkendu," prozradil Florian Zitzlsperger, člen rady společnosti ITR.
Závodní víkend DTM
Pátek– Volný trénink 1: 30 min
Sobota– Volný trénink 2: 30 min– Kvalifikace 1: 20 min– Závod 1: 55 min plus jedno kolo
Neděle– Volný trénink 3: 30 min– Kvalifikace 2: 20 min– Závod 2: 55 min plus jedno kolo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?