Na trati Velké ceny Španělska zkoušelo deset týmů nově pojmenované FIA-Formule 2 své sestavy. Šestkrát tři hodiny zkoušek zatím neprozradily o rozvržení sil mnoho. Snad jen to, že bude muset jistě počítat především s vozy francouzského týmu ART.
Text a foto: Roman Klemm
Zatím poněkud „nepřehlednou“ situaci v šampionátu, jenž se až do konce roku 2016 jmenoval „GP2“ podtrhl v pondělí po prvních třech hodinách Johny Cecotto. Pilot, který zhruba před rokem vlastně oznámil konec své aktivní kariéry zajel nejrychleji! Veterán této třídy si několika dobrými závody koncem minulého roku očividně znovu spravil chuť a v týmu Rapax se mu velmi líbí. Dráha ovšem odpoledne za silnějšího slunce lehce zrychlila a celkově nejlepší čas prvního dne si zapsal chráněnec Hondy Nobuharu Macušita (ART). Za Japoncem, jenž pojede v GP2/F2 již třetí sezonu, se umístil jeho nový týmový kolega, Alex Albon. Anglo-Thajec byl zároveň nejrychlejší z osmi nováčků.
Vicemistr Formule GP3, Albon se s novým strojem očividně výborně spřátelil. V úterý totiž byl nejrychlejší ze všech. Tentokrát se jezdilo „na čas“ dopoledne, zatímco se týmy odpoledne oddaly simulacím závodů. Albon byl zhruba o sekundu rychlejší, než v pondělí a vedl časovou tabulku před Cecottem, Markelovem (Russian Time) a Latifim (DAMS).
Nejrychlejší byla trať ve středu dopoledne, což mnoho jezdců využilo k rychlým kvalifikačním pokusům. Nejlépe sedlo kolo Francouzovi Normanovi Natovi. Pilot, který minulý rok dlouho vedl tabulku a pro letošní sezonu se vrací do týmu Arden, při tom docílil nejrychlejšího času celých testů. Za ním se ve výsledkové listině seřadili Brit Oliver Rowland (DAMS), opět velmi rychlý Albon a další nováček, junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax).
Odpoledne se jezdci znovu věnovali simulaci delších stintů a nejlépe si při tom vedl Luca Ghiotto, jenž letos pojede za stáj Russian Time.
Poněkud za očekáváním zůstali v Barceloně Roberto Merhi a Charles Leclerc. Bývalý pilot Formule 1 testoval s týmem Adriana Campose, ze který zatím nepodepsal a je velkou otázkou, zda jeho časy na chvostu pole přimějí možné sponzory k dotaci celé sezony. Šampion GP3 Leclerc (Prema) se sice dokázal pravidelně pohybovat mezi nejrychlejšími deseti, od největšího talentu ročníku se ale čekalo víc.
Borce Formule 2 čeká před prvním závodem roku (15. dubna v Bahrajnu) již jen jediný test. Koncem března budou mít v Bahrajnu opět tři dny na poslední vyladění. Do té doby by měly být najisto obsazeny i všechny kokpity: Po jednom místě mají ještě volno u Campose a Tridentu. Kombinované nejrychlejší časy:1. Norman Nato, Arden 1:27,834 - středa dopoledne2. Oliver Rowland, DAMS 1:27,888 - středa dopoledne3. Alexander Albon, ART 1:27,939 - středa dopoledne4. Nyck de Vries, Rapax 1:28,103 - středa dopoledne5. Luca Giotto, Russian Time 1:28,177 - středa dopoledne6. Artem Markelov, Russian Time 1:28,245 - středa dopoledne7. Johnny Cecotto, Rapax 1:28,250 - úterý dopoledne8. Sean Gelael, Arden 1:28,385 - středa dopoledne9. Nicolas Latifi, DAMS 1:28,399 - středa dopoledne10. Charles Leclerc, Prema 1:28,421 - středa dopoledne
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?