Na trati Velké ceny Španělska zkoušelo deset týmů nově pojmenované FIA-Formule 2 své sestavy. Šestkrát tři hodiny zkoušek zatím neprozradily o rozvržení sil mnoho. Snad jen to, že bude muset jistě počítat především s vozy francouzského týmu ART.
Text a foto: Roman Klemm
Zatím poněkud „nepřehlednou“ situaci v šampionátu, jenž se až do konce roku 2016 jmenoval „GP2“ podtrhl v pondělí po prvních třech hodinách Johny Cecotto. Pilot, který zhruba před rokem vlastně oznámil konec své aktivní kariéry zajel nejrychleji! Veterán této třídy si několika dobrými závody koncem minulého roku očividně znovu spravil chuť a v týmu Rapax se mu velmi líbí. Dráha ovšem odpoledne za silnějšího slunce lehce zrychlila a celkově nejlepší čas prvního dne si zapsal chráněnec Hondy Nobuharu Macušita (ART). Za Japoncem, jenž pojede v GP2/F2 již třetí sezonu, se umístil jeho nový týmový kolega, Alex Albon. Anglo-Thajec byl zároveň nejrychlejší z osmi nováčků.
Vicemistr Formule GP3, Albon se s novým strojem očividně výborně spřátelil. V úterý totiž byl nejrychlejší ze všech. Tentokrát se jezdilo „na čas“ dopoledne, zatímco se týmy odpoledne oddaly simulacím závodů. Albon byl zhruba o sekundu rychlejší, než v pondělí a vedl časovou tabulku před Cecottem, Markelovem (Russian Time) a Latifim (DAMS).
Nejrychlejší byla trať ve středu dopoledne, což mnoho jezdců využilo k rychlým kvalifikačním pokusům. Nejlépe sedlo kolo Francouzovi Normanovi Natovi. Pilot, který minulý rok dlouho vedl tabulku a pro letošní sezonu se vrací do týmu Arden, při tom docílil nejrychlejšího času celých testů. Za ním se ve výsledkové listině seřadili Brit Oliver Rowland (DAMS), opět velmi rychlý Albon a další nováček, junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax).
Odpoledne se jezdci znovu věnovali simulaci delších stintů a nejlépe si při tom vedl Luca Ghiotto, jenž letos pojede za stáj Russian Time.
Poněkud za očekáváním zůstali v Barceloně Roberto Merhi a Charles Leclerc. Bývalý pilot Formule 1 testoval s týmem Adriana Campose, ze který zatím nepodepsal a je velkou otázkou, zda jeho časy na chvostu pole přimějí možné sponzory k dotaci celé sezony. Šampion GP3 Leclerc (Prema) se sice dokázal pravidelně pohybovat mezi nejrychlejšími deseti, od největšího talentu ročníku se ale čekalo víc.
Borce Formule 2 čeká před prvním závodem roku (15. dubna v Bahrajnu) již jen jediný test. Koncem března budou mít v Bahrajnu opět tři dny na poslední vyladění. Do té doby by měly být najisto obsazeny i všechny kokpity: Po jednom místě mají ještě volno u Campose a Tridentu. Kombinované nejrychlejší časy:1. Norman Nato, Arden 1:27,834 - středa dopoledne2. Oliver Rowland, DAMS 1:27,888 - středa dopoledne3. Alexander Albon, ART 1:27,939 - středa dopoledne4. Nyck de Vries, Rapax 1:28,103 - středa dopoledne5. Luca Giotto, Russian Time 1:28,177 - středa dopoledne6. Artem Markelov, Russian Time 1:28,245 - středa dopoledne7. Johnny Cecotto, Rapax 1:28,250 - úterý dopoledne8. Sean Gelael, Arden 1:28,385 - středa dopoledne9. Nicolas Latifi, DAMS 1:28,399 - středa dopoledne10. Charles Leclerc, Prema 1:28,421 - středa dopoledne
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.