Formule 2 testovala tři dny v Barceloně

GP2
GP2, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 16. března 2017 08:10
Sdílej:

Na trati Velké ceny Španělska zkoušelo deset týmů nově pojmenované FIA-Formule 2 své sestavy. Šestkrát tři hodiny zkoušek zatím neprozradily o rozvržení sil mnoho. Snad jen to, že bude muset jistě počítat především s vozy francouzského týmu ART.

Text a foto: Roman Klemm

Zatím poněkud „nepřehlednou“ situaci v šampionátu, jenž se až do konce roku 2016 jmenoval „GP2“ podtrhl v pondělí po prvních třech hodinách Johny Cecotto. Pilot, který zhruba před rokem vlastně oznámil konec své aktivní kariéry zajel nejrychleji! Veterán této třídy si několika dobrými závody koncem minulého roku očividně znovu spravil chuť a v týmu Rapax se mu velmi líbí. Dráha ovšem odpoledne za silnějšího slunce lehce zrychlila a celkově nejlepší čas prvního dne si zapsal chráněnec Hondy Nobuharu Macušita (ART). Za Japoncem, jenž pojede v GP2/F2 již třetí sezonu, se umístil jeho nový týmový kolega, Alex Albon. Anglo-Thajec byl zároveň nejrychlejší z osmi nováčků.

Vicemistr Formule GP3, Albon se s novým strojem očividně výborně spřátelil. V úterý totiž byl nejrychlejší ze všech. Tentokrát se jezdilo „na čas“ dopoledne, zatímco se týmy odpoledne oddaly simulacím závodů. Albon byl zhruba o sekundu rychlejší, než v pondělí a vedl časovou tabulku před Cecottem, Markelovem (Russian Time) a Latifim (DAMS).

Nejrychlejší byla trať ve středu dopoledne, což mnoho jezdců využilo k rychlým kvalifikačním pokusům. Nejlépe sedlo kolo Francouzovi Normanovi Natovi. Pilot, který minulý rok dlouho vedl tabulku a pro letošní sezonu se vrací do týmu Arden, při tom docílil nejrychlejšího času celých testů. Za ním se ve výsledkové listině seřadili Brit Oliver Rowland (DAMS), opět velmi rychlý Albon a další nováček, junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax).

Odpoledne se jezdci znovu věnovali simulaci delších stintů a nejlépe si při tom vedl Luca Ghiotto, jenž letos pojede za stáj Russian Time.

Poněkud za očekáváním zůstali v Barceloně Roberto Merhi a Charles Leclerc. Bývalý pilot Formule 1 testoval s týmem Adriana Campose, ze který zatím nepodepsal a je velkou otázkou, zda jeho časy na chvostu pole přimějí možné sponzory k dotaci celé sezony. Šampion GP3 Leclerc (Prema) se sice dokázal pravidelně pohybovat mezi nejrychlejšími deseti, od největšího talentu ročníku se ale čekalo víc.

Borce Formule 2 čeká před prvním závodem roku (15. dubna v Bahrajnu) již jen jediný test. Koncem března budou mít v Bahrajnu opět tři dny na poslední vyladění. Do té doby by měly být najisto obsazeny i všechny kokpity: Po jednom místě mají ještě volno u Campose a Tridentu. Kombinované nejrychlejší časy:1. Norman Nato, Arden 1:27,834 - středa dopoledne2. Oliver Rowland, DAMS 1:27,888 - středa dopoledne3. Alexander Albon, ART 1:27,939 - středa dopoledne4. Nyck de Vries, Rapax 1:28,103 - středa dopoledne5. Luca Giotto, Russian Time 1:28,177 - středa dopoledne6. Artem Markelov, Russian Time 1:28,245 - středa dopoledne7. Johnny Cecotto, Rapax 1:28,250 - úterý dopoledne8. Sean Gelael, Arden 1:28,385 - středa dopoledne9. Nicolas Latifi, DAMS 1:28,399 - středa dopoledne10. Charles Leclerc, Prema 1:28,421 - středa dopoledne

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.