Na trati Velké ceny Španělska zkoušelo deset týmů nově pojmenované FIA-Formule 2 své sestavy. Šestkrát tři hodiny zkoušek zatím neprozradily o rozvržení sil mnoho. Snad jen to, že bude muset jistě počítat především s vozy francouzského týmu ART.
Text a foto: Roman Klemm
Zatím poněkud „nepřehlednou“ situaci v šampionátu, jenž se až do konce roku 2016 jmenoval „GP2“ podtrhl v pondělí po prvních třech hodinách Johny Cecotto. Pilot, který zhruba před rokem vlastně oznámil konec své aktivní kariéry zajel nejrychleji! Veterán této třídy si několika dobrými závody koncem minulého roku očividně znovu spravil chuť a v týmu Rapax se mu velmi líbí. Dráha ovšem odpoledne za silnějšího slunce lehce zrychlila a celkově nejlepší čas prvního dne si zapsal chráněnec Hondy Nobuharu Macušita (ART). Za Japoncem, jenž pojede v GP2/F2 již třetí sezonu, se umístil jeho nový týmový kolega, Alex Albon. Anglo-Thajec byl zároveň nejrychlejší z osmi nováčků.
Vicemistr Formule GP3, Albon se s novým strojem očividně výborně spřátelil. V úterý totiž byl nejrychlejší ze všech. Tentokrát se jezdilo „na čas“ dopoledne, zatímco se týmy odpoledne oddaly simulacím závodů. Albon byl zhruba o sekundu rychlejší, než v pondělí a vedl časovou tabulku před Cecottem, Markelovem (Russian Time) a Latifim (DAMS).
Nejrychlejší byla trať ve středu dopoledne, což mnoho jezdců využilo k rychlým kvalifikačním pokusům. Nejlépe sedlo kolo Francouzovi Normanovi Natovi. Pilot, který minulý rok dlouho vedl tabulku a pro letošní sezonu se vrací do týmu Arden, při tom docílil nejrychlejšího času celých testů. Za ním se ve výsledkové listině seřadili Brit Oliver Rowland (DAMS), opět velmi rychlý Albon a další nováček, junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax).
Odpoledne se jezdci znovu věnovali simulaci delších stintů a nejlépe si při tom vedl Luca Ghiotto, jenž letos pojede za stáj Russian Time.
Poněkud za očekáváním zůstali v Barceloně Roberto Merhi a Charles Leclerc. Bývalý pilot Formule 1 testoval s týmem Adriana Campose, ze který zatím nepodepsal a je velkou otázkou, zda jeho časy na chvostu pole přimějí možné sponzory k dotaci celé sezony. Šampion GP3 Leclerc (Prema) se sice dokázal pravidelně pohybovat mezi nejrychlejšími deseti, od největšího talentu ročníku se ale čekalo víc.
Borce Formule 2 čeká před prvním závodem roku (15. dubna v Bahrajnu) již jen jediný test. Koncem března budou mít v Bahrajnu opět tři dny na poslední vyladění. Do té doby by měly být najisto obsazeny i všechny kokpity: Po jednom místě mají ještě volno u Campose a Tridentu. Kombinované nejrychlejší časy:1. Norman Nato, Arden 1:27,834 - středa dopoledne2. Oliver Rowland, DAMS 1:27,888 - středa dopoledne3. Alexander Albon, ART 1:27,939 - středa dopoledne4. Nyck de Vries, Rapax 1:28,103 - středa dopoledne5. Luca Giotto, Russian Time 1:28,177 - středa dopoledne6. Artem Markelov, Russian Time 1:28,245 - středa dopoledne7. Johnny Cecotto, Rapax 1:28,250 - úterý dopoledne8. Sean Gelael, Arden 1:28,385 - středa dopoledne9. Nicolas Latifi, DAMS 1:28,399 - středa dopoledne10. Charles Leclerc, Prema 1:28,421 - středa dopoledne
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?