Na trati Velké ceny Španělska zkoušelo deset týmů nově pojmenované FIA-Formule 2 své sestavy. Šestkrát tři hodiny zkoušek zatím neprozradily o rozvržení sil mnoho. Snad jen to, že bude muset jistě počítat především s vozy francouzského týmu ART.
Text a foto: Roman Klemm
Zatím poněkud „nepřehlednou“ situaci v šampionátu, jenž se až do konce roku 2016 jmenoval „GP2“ podtrhl v pondělí po prvních třech hodinách Johny Cecotto. Pilot, který zhruba před rokem vlastně oznámil konec své aktivní kariéry zajel nejrychleji! Veterán této třídy si několika dobrými závody koncem minulého roku očividně znovu spravil chuť a v týmu Rapax se mu velmi líbí. Dráha ovšem odpoledne za silnějšího slunce lehce zrychlila a celkově nejlepší čas prvního dne si zapsal chráněnec Hondy Nobuharu Macušita (ART). Za Japoncem, jenž pojede v GP2/F2 již třetí sezonu, se umístil jeho nový týmový kolega, Alex Albon. Anglo-Thajec byl zároveň nejrychlejší z osmi nováčků.
Vicemistr Formule GP3, Albon se s novým strojem očividně výborně spřátelil. V úterý totiž byl nejrychlejší ze všech. Tentokrát se jezdilo „na čas“ dopoledne, zatímco se týmy odpoledne oddaly simulacím závodů. Albon byl zhruba o sekundu rychlejší, než v pondělí a vedl časovou tabulku před Cecottem, Markelovem (Russian Time) a Latifim (DAMS).
Nejrychlejší byla trať ve středu dopoledne, což mnoho jezdců využilo k rychlým kvalifikačním pokusům. Nejlépe sedlo kolo Francouzovi Normanovi Natovi. Pilot, který minulý rok dlouho vedl tabulku a pro letošní sezonu se vrací do týmu Arden, při tom docílil nejrychlejšího času celých testů. Za ním se ve výsledkové listině seřadili Brit Oliver Rowland (DAMS), opět velmi rychlý Albon a další nováček, junior McLarenu, Nyck de Vries (Rapax).
Odpoledne se jezdci znovu věnovali simulaci delších stintů a nejlépe si při tom vedl Luca Ghiotto, jenž letos pojede za stáj Russian Time.
Poněkud za očekáváním zůstali v Barceloně Roberto Merhi a Charles Leclerc. Bývalý pilot Formule 1 testoval s týmem Adriana Campose, ze který zatím nepodepsal a je velkou otázkou, zda jeho časy na chvostu pole přimějí možné sponzory k dotaci celé sezony. Šampion GP3 Leclerc (Prema) se sice dokázal pravidelně pohybovat mezi nejrychlejšími deseti, od největšího talentu ročníku se ale čekalo víc.
Borce Formule 2 čeká před prvním závodem roku (15. dubna v Bahrajnu) již jen jediný test. Koncem března budou mít v Bahrajnu opět tři dny na poslední vyladění. Do té doby by měly být najisto obsazeny i všechny kokpity: Po jednom místě mají ještě volno u Campose a Tridentu. Kombinované nejrychlejší časy:1. Norman Nato, Arden 1:27,834 - středa dopoledne2. Oliver Rowland, DAMS 1:27,888 - středa dopoledne3. Alexander Albon, ART 1:27,939 - středa dopoledne4. Nyck de Vries, Rapax 1:28,103 - středa dopoledne5. Luca Giotto, Russian Time 1:28,177 - středa dopoledne6. Artem Markelov, Russian Time 1:28,245 - středa dopoledne7. Johnny Cecotto, Rapax 1:28,250 - úterý dopoledne8. Sean Gelael, Arden 1:28,385 - středa dopoledne9. Nicolas Latifi, DAMS 1:28,399 - středa dopoledne10. Charles Leclerc, Prema 1:28,421 - středa dopoledne
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?