Mercedes-Benz CLK GTR, speciál pro LeMans na značkách. Jako nové stálo téměř 50 milionů

Mercedes-Benz CLK GTR
Mercedes-Benz CLK GTR, foto: wheelsage.org
Petr Boháč , AutoRoad.cz 10. prosince 2019 14:44
Sdílej:

Zcela výjimečný hyperprostor vznikl jako homologační série pro závodní vůz. S cenou 1 547 620 dolarů (dle tehdejšího kurzu přibližně 49,5 milionu Kč) se zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejdražší tovární vůz světa.

Světlo světa spatřilo celkem 30 exemplářů Mercedes-Benz CLK GTR. 2 prototypy, 20 kupé, 6 roadsterů a 2 ještě velkolepější verze CLK GTR Super Sport. Zatímco většina kupé je ve stříbrné, exemplář s číslem 19 dostal tmavě modrou barvu a 20 černou. Vůz s pořadovým číslem 17 vznikl v červené barvě, ale poté byl přestříkán na stříbrnou.

Silniční "závoďák" je dlouhý 4 854 mm, široký 1 951 mm a vysoký pouze 1 102 mm. Za sedadly řidiče a spolujezdce našla své místo atmosférická V12ka. Jedná se o upravený motor známý z vrcholných modelů Mercedesů té doby. U AMG na něm dost zapracovali. Obsah se zvýšil na 6,9 litrů a výkon poskočil z původních 290 kW (394 koní) až na 450 kW (612 koní). Točivý moment vrcholil působivými 775 N.m. To stačilo 1 440 kg vážícímu vozu k akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 3,7 s, z 0 na 160 km/h jste zrychlili za 6,5 a maximální rychlost byla 344 km/h. Tato čísla působí impozantně i v dnešní době, natož pak před 20ti lety.

Komu bylo 612 koní a maximální rychlost 344 km/h málo, mohl sáhnout po jednom ze dvou exemplářů ještě extrémnější verze CLK GTR Super Sport. Zde se objevil motor se zvětšeným objemem až na 7,3 litrů. Jestli je Vám V12 o objemu 7,3 litru od Mercedesu povědomá, tak máte pravdu. Tato pohonná jednotka se objevila v modelu Mercedes Benz SLK 7,3 AMG, ale hlavně sloužila pro pohon další legendy na čtyřech kolech. Byla jím velkolepá Zonda od společnosti Pagani. V Mercedesu CLK GTR Super Sport dosahoval její výkon 488 kW (664 koní). Jelikož vznikly pouze dva exempláře, tak o jízdních výkonech neexistují téměř žádné informace. Mezi zasvěcenými se hovoří o maximální dosažené rychlosti 373 km/h, což je téměř na dostřel dalšímu soudobému hypersportu McLaren F1 s jeho maximem 386 km/h.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?