Zcela výjimečný hyperprostor vznikl jako homologační série pro závodní vůz. S cenou 1 547 620 dolarů (dle tehdejšího kurzu přibližně 49,5 milionu Kč) se zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejdražší tovární vůz světa.
Světlo světa spatřilo celkem 30 exemplářů Mercedes-Benz CLK GTR. 2 prototypy, 20 kupé, 6 roadsterů a 2 ještě velkolepější verze CLK GTR Super Sport. Zatímco většina kupé je ve stříbrné, exemplář s číslem 19 dostal tmavě modrou barvu a 20 černou. Vůz s pořadovým číslem 17 vznikl v červené barvě, ale poté byl přestříkán na stříbrnou.
Silniční "závoďák" je dlouhý 4 854 mm, široký 1 951 mm a vysoký pouze 1 102 mm. Za sedadly řidiče a spolujezdce našla své místo atmosférická V12ka. Jedná se o upravený motor známý z vrcholných modelů Mercedesů té doby. U AMG na něm dost zapracovali. Obsah se zvýšil na 6,9 litrů a výkon poskočil z původních 290 kW (394 koní) až na 450 kW (612 koní). Točivý moment vrcholil působivými 775 N.m. To stačilo 1 440 kg vážícímu vozu k akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 3,7 s, z 0 na 160 km/h jste zrychlili za 6,5 a maximální rychlost byla 344 km/h. Tato čísla působí impozantně i v dnešní době, natož pak před 20ti lety.
Komu bylo 612 koní a maximální rychlost 344 km/h málo, mohl sáhnout po jednom ze dvou exemplářů ještě extrémnější verze CLK GTR Super Sport. Zde se objevil motor se zvětšeným objemem až na 7,3 litrů. Jestli je Vám V12 o objemu 7,3 litru od Mercedesu povědomá, tak máte pravdu. Tato pohonná jednotka se objevila v modelu Mercedes Benz SLK 7,3 AMG, ale hlavně sloužila pro pohon další legendy na čtyřech kolech. Byla jím velkolepá Zonda od společnosti Pagani. V Mercedesu CLK GTR Super Sport dosahoval její výkon 488 kW (664 koní). Jelikož vznikly pouze dva exempláře, tak o jízdních výkonech neexistují téměř žádné informace. Mezi zasvěcenými se hovoří o maximální dosažené rychlosti 373 km/h, což je téměř na dostřel dalšímu soudobému hypersportu McLaren F1 s jeho maximem 386 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?