Mercedes-Benz CLK GTR, speciál pro LeMans na značkách. Jako nové stálo téměř 50 milionů

Mercedes-Benz CLK GTR
Mercedes-Benz CLK GTR, foto: wheelsage.org
Petr Boháč , AutoRoad.cz 10. prosince 2019 14:44
Sdílej:

Zcela výjimečný hyperprostor vznikl jako homologační série pro závodní vůz. S cenou 1 547 620 dolarů (dle tehdejšího kurzu přibližně 49,5 milionu Kč) se zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejdražší tovární vůz světa.

Světlo světa spatřilo celkem 30 exemplářů Mercedes-Benz CLK GTR. 2 prototypy, 20 kupé, 6 roadsterů a 2 ještě velkolepější verze CLK GTR Super Sport. Zatímco většina kupé je ve stříbrné, exemplář s číslem 19 dostal tmavě modrou barvu a 20 černou. Vůz s pořadovým číslem 17 vznikl v červené barvě, ale poté byl přestříkán na stříbrnou.

Silniční "závoďák" je dlouhý 4 854 mm, široký 1 951 mm a vysoký pouze 1 102 mm. Za sedadly řidiče a spolujezdce našla své místo atmosférická V12ka. Jedná se o upravený motor známý z vrcholných modelů Mercedesů té doby. U AMG na něm dost zapracovali. Obsah se zvýšil na 6,9 litrů a výkon poskočil z původních 290 kW (394 koní) až na 450 kW (612 koní). Točivý moment vrcholil působivými 775 N.m. To stačilo 1 440 kg vážícímu vozu k akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 3,7 s, z 0 na 160 km/h jste zrychlili za 6,5 a maximální rychlost byla 344 km/h. Tato čísla působí impozantně i v dnešní době, natož pak před 20ti lety.

Komu bylo 612 koní a maximální rychlost 344 km/h málo, mohl sáhnout po jednom ze dvou exemplářů ještě extrémnější verze CLK GTR Super Sport. Zde se objevil motor se zvětšeným objemem až na 7,3 litrů. Jestli je Vám V12 o objemu 7,3 litru od Mercedesu povědomá, tak máte pravdu. Tato pohonná jednotka se objevila v modelu Mercedes Benz SLK 7,3 AMG, ale hlavně sloužila pro pohon další legendy na čtyřech kolech. Byla jím velkolepá Zonda od společnosti Pagani. V Mercedesu CLK GTR Super Sport dosahoval její výkon 488 kW (664 koní). Jelikož vznikly pouze dva exempláře, tak o jízdních výkonech neexistují téměř žádné informace. Mezi zasvěcenými se hovoří o maximální dosažené rychlosti 373 km/h, což je téměř na dostřel dalšímu soudobému hypersportu McLaren F1 s jeho maximem 386 km/h.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.