V devadesátých letech vznikla celá řada zajímavých automobilů, ovšem mnoho z nich je stále přehlíženo a teprve čeká na své objevení. Jedním z nich by mohla být i poměrně raritní Alfa Romeo SZ Sprint Zagato, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku "Il Monstro".
Mnoho zapomenutých skvostů devadesátých let však vyplouvá na povrch spolu s postupně se uvolňujícími zákony vztahujícími se k importu starších aut do USA. Sběratelé za velkou louží jsou po evropských klasikách poměrně hladoví, ovšem zákony jim dovolují bezproblémový import vozidel starších 25 let, což dává šanci právě sporťákům vyrobeným v první polovině devadesátek.
A přesně tím je i tato konkrétní Alfra Romeo SZ (Sprint Zagato), která vznikla v roce 1990. Že jste vůz nikdy neviděli? není se čemu divit, tento model byl vyráběn pouze mezi lety 1989 až 1991 a vzniklo pouhých kusů. Jeho svérázný design, o který se zasloužil Zagato, si mezi lidmi vysloužil přezdívku "Il Monstro", ovšem s postupem let dozrál jako víno.
Vůz na který se díváte je momentálně vystaven na eBay, kde si za něj prodejce žádá 79 000 dolarů (1,7 milionu korun). To sice není nejméně, ovšem mezi ostatními Alfami SZ se jedná o levnější variantu. Vůz se přitom nemá za co stydět, na první pohled je v perfektním stavu, najeto má pouhých 39,000 kilometrů a pod jeho kapotou bezproblémově vrní originální 3.0 litrový motor V6, který na zadní kola posílá 156 kW (212 k).
Většinu exteriéru zdobí klasicky červené lakování, pouze střecha se odlišuje díky své šedé barvě. V podbězích nalezneme originální kola Alfa Romeo s charakteristickým designem. Interiér je v perfektní kondici, sedačky a výplně dveří jsou čalouněny světle hnědou kůží, koberec na podlaze nese stejný odstín hnědé a palubní deska je ve stylu devadesátek potažena černým vinylem.
Celkově se vůz nachází v perfektní kondici, klimatizace by měla být funkční, kožené čalounění originální a k vozu náleží i certifikát o autentičnosti, kožený obal na rezervu, originální nářadí a dokonce i původní rezerva.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?