V devadesátých letech vznikla celá řada zajímavých automobilů, ovšem mnoho z nich je stále přehlíženo a teprve čeká na své objevení. Jedním z nich by mohla být i poměrně raritní Alfa Romeo SZ Sprint Zagato, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku "Il Monstro".
Mnoho zapomenutých skvostů devadesátých let však vyplouvá na povrch spolu s postupně se uvolňujícími zákony vztahujícími se k importu starších aut do USA. Sběratelé za velkou louží jsou po evropských klasikách poměrně hladoví, ovšem zákony jim dovolují bezproblémový import vozidel starších 25 let, což dává šanci právě sporťákům vyrobeným v první polovině devadesátek.
A přesně tím je i tato konkrétní Alfra Romeo SZ (Sprint Zagato), která vznikla v roce 1990. Že jste vůz nikdy neviděli? není se čemu divit, tento model byl vyráběn pouze mezi lety 1989 až 1991 a vzniklo pouhých kusů. Jeho svérázný design, o který se zasloužil Zagato, si mezi lidmi vysloužil přezdívku "Il Monstro", ovšem s postupem let dozrál jako víno.
Vůz na který se díváte je momentálně vystaven na eBay, kde si za něj prodejce žádá 79 000 dolarů (1,7 milionu korun). To sice není nejméně, ovšem mezi ostatními Alfami SZ se jedná o levnější variantu. Vůz se přitom nemá za co stydět, na první pohled je v perfektním stavu, najeto má pouhých 39,000 kilometrů a pod jeho kapotou bezproblémově vrní originální 3.0 litrový motor V6, který na zadní kola posílá 156 kW (212 k).
Většinu exteriéru zdobí klasicky červené lakování, pouze střecha se odlišuje díky své šedé barvě. V podbězích nalezneme originální kola Alfa Romeo s charakteristickým designem. Interiér je v perfektní kondici, sedačky a výplně dveří jsou čalouněny světle hnědou kůží, koberec na podlaze nese stejný odstín hnědé a palubní deska je ve stylu devadesátek potažena černým vinylem.
Celkově se vůz nachází v perfektní kondici, klimatizace by měla být funkční, kožené čalounění originální a k vozu náleží i certifikát o autentičnosti, kožený obal na rezervu, originální nářadí a dokonce i původní rezerva.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?