V devadesátých letech vznikla celá řada zajímavých automobilů, ovšem mnoho z nich je stále přehlíženo a teprve čeká na své objevení. Jedním z nich by mohla být i poměrně raritní Alfa Romeo SZ Sprint Zagato, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku "Il Monstro".
Mnoho zapomenutých skvostů devadesátých let však vyplouvá na povrch spolu s postupně se uvolňujícími zákony vztahujícími se k importu starších aut do USA. Sběratelé za velkou louží jsou po evropských klasikách poměrně hladoví, ovšem zákony jim dovolují bezproblémový import vozidel starších 25 let, což dává šanci právě sporťákům vyrobeným v první polovině devadesátek.
A přesně tím je i tato konkrétní Alfra Romeo SZ (Sprint Zagato), která vznikla v roce 1990. Že jste vůz nikdy neviděli? není se čemu divit, tento model byl vyráběn pouze mezi lety 1989 až 1991 a vzniklo pouhých kusů. Jeho svérázný design, o který se zasloužil Zagato, si mezi lidmi vysloužil přezdívku "Il Monstro", ovšem s postupem let dozrál jako víno.
Vůz na který se díváte je momentálně vystaven na eBay, kde si za něj prodejce žádá 79 000 dolarů (1,7 milionu korun). To sice není nejméně, ovšem mezi ostatními Alfami SZ se jedná o levnější variantu. Vůz se přitom nemá za co stydět, na první pohled je v perfektním stavu, najeto má pouhých 39,000 kilometrů a pod jeho kapotou bezproblémově vrní originální 3.0 litrový motor V6, který na zadní kola posílá 156 kW (212 k).
Většinu exteriéru zdobí klasicky červené lakování, pouze střecha se odlišuje díky své šedé barvě. V podbězích nalezneme originální kola Alfa Romeo s charakteristickým designem. Interiér je v perfektní kondici, sedačky a výplně dveří jsou čalouněny světle hnědou kůží, koberec na podlaze nese stejný odstín hnědé a palubní deska je ve stylu devadesátek potažena černým vinylem.
Celkově se vůz nachází v perfektní kondici, klimatizace by měla být funkční, kožené čalounění originální a k vozu náleží i certifikát o autentičnosti, kožený obal na rezervu, originální nářadí a dokonce i původní rezerva.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.