V devadesátých letech vznikla celá řada zajímavých automobilů, ovšem mnoho z nich je stále přehlíženo a teprve čeká na své objevení. Jedním z nich by mohla být i poměrně raritní Alfa Romeo SZ Sprint Zagato, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku "Il Monstro".
Mnoho zapomenutých skvostů devadesátých let však vyplouvá na povrch spolu s postupně se uvolňujícími zákony vztahujícími se k importu starších aut do USA. Sběratelé za velkou louží jsou po evropských klasikách poměrně hladoví, ovšem zákony jim dovolují bezproblémový import vozidel starších 25 let, což dává šanci právě sporťákům vyrobeným v první polovině devadesátek.
A přesně tím je i tato konkrétní Alfra Romeo SZ (Sprint Zagato), která vznikla v roce 1990. Že jste vůz nikdy neviděli? není se čemu divit, tento model byl vyráběn pouze mezi lety 1989 až 1991 a vzniklo pouhých kusů. Jeho svérázný design, o který se zasloužil Zagato, si mezi lidmi vysloužil přezdívku "Il Monstro", ovšem s postupem let dozrál jako víno.
Vůz na který se díváte je momentálně vystaven na eBay, kde si za něj prodejce žádá 79 000 dolarů (1,7 milionu korun). To sice není nejméně, ovšem mezi ostatními Alfami SZ se jedná o levnější variantu. Vůz se přitom nemá za co stydět, na první pohled je v perfektním stavu, najeto má pouhých 39,000 kilometrů a pod jeho kapotou bezproblémově vrní originální 3.0 litrový motor V6, který na zadní kola posílá 156 kW (212 k).
Většinu exteriéru zdobí klasicky červené lakování, pouze střecha se odlišuje díky své šedé barvě. V podbězích nalezneme originální kola Alfa Romeo s charakteristickým designem. Interiér je v perfektní kondici, sedačky a výplně dveří jsou čalouněny světle hnědou kůží, koberec na podlaze nese stejný odstín hnědé a palubní deska je ve stylu devadesátek potažena černým vinylem.
Celkově se vůz nachází v perfektní kondici, klimatizace by měla být funkční, kožené čalounění originální a k vozu náleží i certifikát o autentičnosti, kožený obal na rezervu, originální nářadí a dokonce i původní rezerva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.