Ačkoliv se o tom příliš neví, dokonce i v Rusku existovala snaha o výrobu sportovního vozu, který by svými tvary a výkony mohl konkurovat západním strojům jako Ferrari či Lamborghini. A právě tím druhým jmenovaným se nechal inspirovat Alexander Kulygin při stavbě netradičního vozu Pangolina 444GT
Sportovní automobil Pangolina 444 GT vznikl začátkem osmdesátých let zásluhou konstruktéra jménem Alexander Kulygin, který se díky tomuto vozu zapsal do dějin ruských sportovních vozů.
Netradiční tvar karoserie byl bezpochyby inspirován italským Lamborghini Countach, od kterého si částečně vypůjčil i způsob nastupování. Zatímco u Lamborghini se však odklápěly směrem vzhůru a dopředu pouze dveře, v případě Pangoliny se odklápěla celá kabina.
Ačkoliv ambice tohoto vozu byly bezpochyby vysoké, jeho základem se stal podvozek z Lada/VAZ 2101, který je známější pod pojmem Žigulík. Z tohoto vozu byl převzat i motor, který po blíže nespecifikovaných úpravách dokázal rozhýbat Pangolinu k rychlosti až 180 km/h.
I přes specifický tvar karoserie však motor nebyl přesunut doprostřed, jak by mnozí čekali, ale zůstal nad přední nápravou. Pokud jste se k němu však chtěli dostat, museli jste nejdřív vyklopit kabinu a poté vyklopit i palubní desku, za kterou byl motor ukryt.
Pangolina však byla plná zvláštních řešení. Například onen zvláštní černý "poklop" nad hlavou řidiče je vlastně periskop, který umožňuje řidiči výhled dozadu. Také světlomety byly řešeny netradičně. Zatímco nad blatníky se vyklápěly dva klasické hlavní světlomety, uprostřed kapoty se nacházela řada čtyř přídavných výklopných světel.
Bohužel se nám nepovedlo zjistit jak dlouho se Pangolina 444 GT vyráběla, nebo kolik modelů vzniklo. S jistotou však víme, že před ukončením výroby se vůz vyráběl i ve verzi kabrioletu, který díky vyklápěcí kapotě nabízel alespoň snazší přístup k motoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.