Ačkoliv se o tom příliš neví, dokonce i v Rusku existovala snaha o výrobu sportovního vozu, který by svými tvary a výkony mohl konkurovat západním strojům jako Ferrari či Lamborghini. A právě tím druhým jmenovaným se nechal inspirovat Alexander Kulygin při stavbě netradičního vozu Pangolina 444GT
Sportovní automobil Pangolina 444 GT vznikl začátkem osmdesátých let zásluhou konstruktéra jménem Alexander Kulygin, který se díky tomuto vozu zapsal do dějin ruských sportovních vozů.
Netradiční tvar karoserie byl bezpochyby inspirován italským Lamborghini Countach, od kterého si částečně vypůjčil i způsob nastupování. Zatímco u Lamborghini se však odklápěly směrem vzhůru a dopředu pouze dveře, v případě Pangoliny se odklápěla celá kabina.
Ačkoliv ambice tohoto vozu byly bezpochyby vysoké, jeho základem se stal podvozek z Lada/VAZ 2101, který je známější pod pojmem Žigulík. Z tohoto vozu byl převzat i motor, který po blíže nespecifikovaných úpravách dokázal rozhýbat Pangolinu k rychlosti až 180 km/h.
I přes specifický tvar karoserie však motor nebyl přesunut doprostřed, jak by mnozí čekali, ale zůstal nad přední nápravou. Pokud jste se k němu však chtěli dostat, museli jste nejdřív vyklopit kabinu a poté vyklopit i palubní desku, za kterou byl motor ukryt.
Pangolina však byla plná zvláštních řešení. Například onen zvláštní černý "poklop" nad hlavou řidiče je vlastně periskop, který umožňuje řidiči výhled dozadu. Také světlomety byly řešeny netradičně. Zatímco nad blatníky se vyklápěly dva klasické hlavní světlomety, uprostřed kapoty se nacházela řada čtyř přídavných výklopných světel.
Bohužel se nám nepovedlo zjistit jak dlouho se Pangolina 444 GT vyráběla, nebo kolik modelů vzniklo. S jistotou však víme, že před ukončením výroby se vůz vyráběl i ve verzi kabrioletu, který díky vyklápěcí kapotě nabízel alespoň snazší přístup k motoru.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.