Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. července 2017, 16:50 Aktualizováno 14.7.2017, 17:18 Google+

Ačkoliv se o tom příliš neví, dokonce i v Rusku existovala snaha o výrobu sportovního vozu, který by svými tvary a výkony mohl konkurovat západním strojům jako Ferrari či Lamborghini. A právě tím druhým jmenovaným se nechal inspirovat Alexander Kulygin při stavbě netradičního vozu Pangolina 444GT

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pangolina 444GT

Pangolina 444GT | foto: Yaplakal.com

Sdílejte článek

Sportovní automobil Pangolina 444 GT vznikl začátkem osmdesátých let zásluhou konstruktéra jménem Alexander Kulygin, který se díky tomuto vozu zapsal do dějin ruských sportovních vozů.

Netradiční tvar karoserie byl bezpochyby inspirován italským Lamborghini Countach, od kterého si částečně vypůjčil i způsob nastupování. Zatímco u Lamborghini se však odklápěly směrem vzhůru a dopředu pouze dveře, v případě Pangoliny se odklápěla celá kabina.

Ačkoliv ambice tohoto vozu byly bezpochyby vysoké, jeho základem se stal podvozek z Lada/VAZ 2101, který je známější pod pojmem Žigulík. Z tohoto vozu byl převzat i motor, který po blíže nespecifikovaných úpravách dokázal rozhýbat Pangolinu k rychlosti až 180 km/h.

I přes specifický tvar karoserie však motor nebyl přesunut doprostřed, jak by mnozí čekali, ale zůstal nad přední nápravou. Pokud jste se k němu však chtěli dostat, museli jste nejdřív vyklopit kabinu a poté vyklopit i palubní desku, za kterou byl motor ukryt.

Pangolina však byla plná zvláštních řešení. Například onen zvláštní černý "poklop" nad hlavou řidiče je vlastně periskop, který umožňuje řidiči výhled dozadu. Také světlomety byly řešeny netradičně. Zatímco nad blatníky se vyklápěly dva klasické hlavní světlomety, uprostřed kapoty se nacházela řada čtyř přídavných výklopných světel.

Bohužel se nám nepovedlo zjistit jak dlouho se Pangolina 444 GT vyráběla, nebo kolik modelů vzniklo. S jistotou však víme, že před ukončením výroby se vůz vyráběl i ve verzi kabrioletu, který díky vyklápěcí kapotě nabízel alespoň snazší přístup k motoru.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Kodiaq

Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

Ilustrační foto

Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

Hyundai Kona Electric

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Toyota

CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Škoda Octavia Combi RS TDI

Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

e-Bulli

Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

PSA Groupe

Skupina PSA a její fungování v současném výjimečném stavu

Toyota H2 Truck

Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

Ferrari

Dokonalá kombinace: Klasické Ferrari, nádherná modelka a pláž v Miami

reklama

Doporučujeme

Nová 306° kamera Nissan JukeCam s rozlišením 4K

Nissan se chlubí 360° 4K palubní kamerou, dostala název JukeCam

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

  2. Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

  3. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  4. Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

  5. CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

  6. CO JE TO SLEEPER a proč je tenhle Moskvič Aleko s výkonem 300 koní tím pravým?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud