Je to k neuvěření, ale první legendární model M3 vznikl před čtvrtstoletím tedy v roce 1985. Stalo se tak na základě BMW trojkové řady vyráběné pod kódovým označením E30.
Tuto legendu BMW respektive jeho divize M GmbH stvořila jako homologační sérii v počtu pěti tisíc kusů pro závody na okruzích. Jak všichni víme u tohoto počtu nezůstalo a M3 sjíždějí z výrobních linek dosud. Závodní verze M3 zajistilo BMW velikou řádku úspěchů hlavně v německé sérii DTM, vozy se objevovaly i na tratích rallye.
Poznávacím znamením první M3 bylo výrazné křídlo na víku zavazadelníku a znatelně rozšířené přední i zadní blatníky, lišilo se proti výchozí řadě 3 použitím masivnějšího předního spojleru a upravenými prahy. Technické parametry byly ve své době více jak solidní. Pod kapotou pracoval podélně uložený atmosférický čtyřválec o objemu 2302 cm3, ten poskytoval vozu maximální výkon 200 koní při 6750 ot/min a kroutící moment 241 N.m při 4750 ot/min. Při pohotovostní hmotnosti "emtrojky" 1300 kilogramů se s ním dokázal rozjet na 225 km/h a zrychlil na stovku za 7,5 sekundy. Klasicky jak se na BMW sluší a patří byl výkon hnán na zadní nápravu přes pětistupňovou manuální převodovku.
V interiéru dominovaly sportovní sedačky a volant. Brzdy dostala M3 z pětkové řady a prošla odlehčovací kůrou. Později následovala i verze M3 Cabrio. Od řady E36 se stabilně verze M3 vyrábějí ve verzích kupé, kabrio i sedan. U čtyřválců nezůstalo postupnou evolucí přes šestiválce se dostalo až na současné jednotky V8.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?