Je to k neuvěření, ale první legendární model M3 vznikl před čtvrtstoletím tedy v roce 1985. Stalo se tak na základě BMW trojkové řady vyráběné pod kódovým označením E30.
Tuto legendu BMW respektive jeho divize M GmbH stvořila jako homologační sérii v počtu pěti tisíc kusů pro závody na okruzích. Jak všichni víme u tohoto počtu nezůstalo a M3 sjíždějí z výrobních linek dosud. Závodní verze M3 zajistilo BMW velikou řádku úspěchů hlavně v německé sérii DTM, vozy se objevovaly i na tratích rallye.
Poznávacím znamením první M3 bylo výrazné křídlo na víku zavazadelníku a znatelně rozšířené přední i zadní blatníky, lišilo se proti výchozí řadě 3 použitím masivnějšího předního spojleru a upravenými prahy. Technické parametry byly ve své době více jak solidní. Pod kapotou pracoval podélně uložený atmosférický čtyřválec o objemu 2302 cm3, ten poskytoval vozu maximální výkon 200 koní při 6750 ot/min a kroutící moment 241 N.m při 4750 ot/min. Při pohotovostní hmotnosti "emtrojky" 1300 kilogramů se s ním dokázal rozjet na 225 km/h a zrychlil na stovku za 7,5 sekundy. Klasicky jak se na BMW sluší a patří byl výkon hnán na zadní nápravu přes pětistupňovou manuální převodovku.
V interiéru dominovaly sportovní sedačky a volant. Brzdy dostala M3 z pětkové řady a prošla odlehčovací kůrou. Později následovala i verze M3 Cabrio. Od řady E36 se stabilně verze M3 vyrábějí ve verzích kupé, kabrio i sedan. U čtyřválců nezůstalo postupnou evolucí přes šestiválce se dostalo až na současné jednotky V8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.