BMW 7 jde do nejlepších let, je mu 30

Marek Litzman, 30. července 2007, 12:42 Google+

Je tomu již 30 let, kdy bylo do prodejů uvedeno BMW 7. Představovalo to nejlepší, co byli schopni v Mnichově vyrobit a tak je tomu dosud.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
7

7 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Roku 1977 přišel první vůz, který se honosil číslicí 7, od té doby synonymem pro luxus a pohodlí cestujících. Nepřišel však jen tak, měl svého předchůdce, tím bylo BMW New Six, což byl poměrně přelomový model, díky němu se totiž podařilo dotáhnout dominanci Mercedesu a BMW si na něm začalo budovat jméno luxusně sportovního výrobce.

Nás však zajímá především jeho nástupce. Kódové označení E23 připadlo jednomu z technicky nejvyspělejších vozů té doby. Vyráběl se mezi lety 1977 a 1986, přičemž jeho výbava obsahovala takové vychytávky, jako ABS, klimatizace, elektricky ovládaná okýnka i zrcátka a později přišel i airbag. Zkrátka a dobře, na svou dobu výbava velmi slušná, pro srovnání, v roce 1976 u nás naběhla do výroby Škoda 105/120.

E23 mělo pod kapotou výhradně řadové šestiválce, vrcholná verze 745i dokonce přeplňovaný.

Zlom nastal u další generace, u E32. Ta dostala hned zkraje pod kapotu dva řadové šestiválce, ale i jeden dvanáctiválec, 750i. Později přibyly do nabídky i vidlicové osmiválce. I v nabídce se objevilo to nejlepší, co bylo k dispozici, jmenujme například duální klimatizaci.

E38, minulá generace, nabídla něco do té doby nevídaného, diesel. Řadové šestiválce byly z nabídky téměř vypuštěny, zbyl jediný, a jejich místo zabraly diesely. Z nabídky opět jmenujme třeba dvoufázové airbagy, trakční kontrolu, satelitní navigaci a časem i stabilizační systém, xenonová světla a hlavové airbagy.

E65/E66, to je kódové označení současné generace před a po faceliftu. Vrcholem nabídky je opět dvanáctiválec, tentokrát o šesti litrech objemu, zatímco nabídka začíná na řadovém šestiválci, třílitru. Poprvé se u něj objevil kontroverzní design Chrise Bangla, byl to vůbec jeden z prvních vozů s jeho rukopisem a značkou BMW. Při faceliftu byly kontroverzní linie částečně umírněny. Objevil se v něm také poprvé systém iDrive.

Trh je však v očekávání nové generace, již páté. Špionážní video můžete zhlédnout zde.

Vytisknout

Diskuze: BMW 7 jde do nejlepších let, je mu 30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Concept cX

Mitsubishi Concept cX

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud