Hewson Rocket, zůstalo jen u představ

Daniel Šupa, 4. dubna 2007, 20:27 Google+

POHLEDY DO HISTORIE; V rámci naší rubriky tentokrát zamíříme poměrně hluboko do minulosti. Naším cílem je prototyp vozu, jenž jeho objednatel nejen neprodával, ale ani ho nevlastnil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i-Blue

i-Blue | foto: www.conceptcarz.com

Sdílejte článek

Po skončení II. světové války v roce 1945 hledal William Hewson kam by investoval peníze vydělané v Pacifiku v průběhu konfliktu jeho společností Hewson Pacific Corporation. Zaujal ho rychle se rozvíjející automobilový průmysl a byl přesvědčen o tom, že nejvíce lze vydělat na vozech pro bohatou klientelu.

Obrátil se tedy na společnost Coachcraft, Ltd. založenou v roce 1940 Rudy Stosselem, Paul Erdosem a Burt Chalmersem. Jednalo se v podstatě o karosárnu, která oblékala tradiční šasi do karosérií netradičních tvarů a materiálů. Hlavními zákazníky společnosti sídlící v Hollywoodu byly filmové hvězdy, producenti a další úspěšné osobnosti.

Rudy Stossel navrhl skutečně nezvyklý vůz, jehož hlavním znakem byla aerodynamicky tvarovaná dozadu se zeštíhlující karosérie připomínající spíše motorový člun než automobil. Paul Erdos oblékl Hewson Rocket do svařených hliníkových panelů. Aerodynamický tvar nemělo nic rušit, zapuštěny byly speciální dotykové kliky na otvírání dveří, přední i zadní světlomety a jediným prvkem rušící čistou linii byly nárazníky a  přední sklo v subtilním rámu. Také kola byla kompletně zakryta a při prvním pohledu se zdálo, že jde o tříkolku. Ty však měly ještě do svého skutečného zrození čas a zadní náprava byla zúžena z důvodu čistě estetického a aerodynamického.

Také interiér byl navržen v duchu exteriéru bez zbytečně rušivých elementů. Řadící páka byla klasicky pod volantem a palubní deska v kůži nesla pouze jediný jeden kruhový ukazatel, kde byl implementován tachometr, ukazatel rychlosti, stavu baterie, nádrže a hodnot teploty vody a oleje.

O pohon zadních kol se  staral plochý osmiválec Ford umístěný před zadní nápravou prostřednictvím třístupňové manuální převodovky. Nejvyšší rychlost dvoumístného vozu byla 144 km/h.

Uvažovaná cena pro prodej byla při rozpočtech stanovena na 1000 USD, ale plány byla jedna věc a skutečnost věc druhá. V průběhu stavby a přípravy došly Hewsonovi finanční prostředky a exemplář dokončila Coachcraft, Ltd. na vlastní náklady s tím, že se stal následně lákadlem ve výloze společnosti. Prodán byl poprvé až v roce 1959 v dražbě obchodníkovi se starými vozy za 650 USD…

Foto: www.conceptcarz.com
Vytisknout

Diskuze: Hewson Rocket, zůstalo jen u představ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Panda Aria

Potvrzeno: Na délce záleží!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud