Hewson Rocket, zůstalo jen u představ

Daniel Šupa, 4. dubna 2007, 20:27 Google+

POHLEDY DO HISTORIE; V rámci naší rubriky tentokrát zamíříme poměrně hluboko do minulosti. Naším cílem je prototyp vozu, jenž jeho objednatel nejen neprodával, ale ani ho nevlastnil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i-Blue

i-Blue | foto: www.conceptcarz.com

Sdílejte článek

Po skončení II. světové války v roce 1945 hledal William Hewson kam by investoval peníze vydělané v Pacifiku v průběhu konfliktu jeho společností Hewson Pacific Corporation. Zaujal ho rychle se rozvíjející automobilový průmysl a byl přesvědčen o tom, že nejvíce lze vydělat na vozech pro bohatou klientelu.

Obrátil se tedy na společnost Coachcraft, Ltd. založenou v roce 1940 Rudy Stosselem, Paul Erdosem a Burt Chalmersem. Jednalo se v podstatě o karosárnu, která oblékala tradiční šasi do karosérií netradičních tvarů a materiálů. Hlavními zákazníky společnosti sídlící v Hollywoodu byly filmové hvězdy, producenti a další úspěšné osobnosti.

Rudy Stossel navrhl skutečně nezvyklý vůz, jehož hlavním znakem byla aerodynamicky tvarovaná dozadu se zeštíhlující karosérie připomínající spíše motorový člun než automobil. Paul Erdos oblékl Hewson Rocket do svařených hliníkových panelů. Aerodynamický tvar nemělo nic rušit, zapuštěny byly speciální dotykové kliky na otvírání dveří, přední i zadní světlomety a jediným prvkem rušící čistou linii byly nárazníky a  přední sklo v subtilním rámu. Také kola byla kompletně zakryta a při prvním pohledu se zdálo, že jde o tříkolku. Ty však měly ještě do svého skutečného zrození čas a zadní náprava byla zúžena z důvodu čistě estetického a aerodynamického.

Také interiér byl navržen v duchu exteriéru bez zbytečně rušivých elementů. Řadící páka byla klasicky pod volantem a palubní deska v kůži nesla pouze jediný jeden kruhový ukazatel, kde byl implementován tachometr, ukazatel rychlosti, stavu baterie, nádrže a hodnot teploty vody a oleje.

O pohon zadních kol se  staral plochý osmiválec Ford umístěný před zadní nápravou prostřednictvím třístupňové manuální převodovky. Nejvyšší rychlost dvoumístného vozu byla 144 km/h.

Uvažovaná cena pro prodej byla při rozpočtech stanovena na 1000 USD, ale plány byla jedna věc a skutečnost věc druhá. V průběhu stavby a přípravy došly Hewsonovi finanční prostředky a exemplář dokončila Coachcraft, Ltd. na vlastní náklady s tím, že se stal následně lákadlem ve výloze společnosti. Prodán byl poprvé až v roce 1959 v dražbě obchodníkovi se starými vozy za 650 USD…

Foto: www.conceptcarz.com
Vytisknout

Diskuze: Hewson Rocket, zůstalo jen u představ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Panda Aria

Potvrzeno: Na délce záleží!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud