Pozapomenuté sportovní vozy díl 2., BMW Nazca M12

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 26. února 2023, 21:40 Google+

Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW Nazca M12

BMW Nazca M12 | foto: BMW

Sdílejte článek

V roce 1991 se na ženevském autosalonu představilo BMW Nazca M12. Tento vůz navrhl tehdy teprve 26 letý Fabrizio Giugiaro, jehož otcem je Giorgetta Giugiara, zakladatel designového studia Italdesign.

img-responsive

BMW Nazca M12 | foto: BMW

BMW Nazca M12, jehož karosérie měla velmi hladký povrch, bylo inspirováno seriálem Formule 1 a vozidly závodní skupiny C. Sportovní kupé měřilo na délku 4,37 metru, široké bylo 1,99 metru a jeho výška činila pouze 1,10 metru. Nejzajímavější věcí na voze byl jeho úžasně nízký odpor vzduchu (Cd = 0,26). Tato hodnota neměla ve své době obdoby.

img-responsive

BMW Nazca M12 | foto: BMW

Jak již název M12 napovídá, pod kapotou konceptu pracoval motor V12, jenž pocházel z limuzíny BMW 750i. Tento zážehový vidlicový dvanáctiválec M70, měl objem válců 4 988 cm3, výkon 220 kW (300 koní) při 5 200 otáčkách a
točivý moment 450 Nm při 4 100 otáčkách. Motor poháněl zadní kola skrze 5 stupňovou manuální převodovku ZF. Díky váze vozu pouhých 1100 kg a hlavně zásluhou úžasně nízkého odporu vzduchu byla M12 schopna je rychlostí až 297 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak byla otázka 5 sekund.

img-responsive

BMW Nazca M12 | foto: BMW

Prototyp BMW Nazca M12 byl označován jako nástupce legendárního modelu BMW M1, proto se dočkal ještě dalších dvou koncepčních kusů. Jednalo se o vozy BMW Nazca C2, který byl představen v roce 1992 na autosalonu v Tokiu. O rok později se představila otevřená verze s názvem BMW Nazca C2 Spider.

Vytisknout

Diskuze: Pozapomenuté sportovní vozy díl 2., BMW Nazca M12

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

reklama

Doporučujeme

Peugeot 205 GTI

Peugeot 205 slaví 40 let

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud