Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
V roce 1991 se na ženevském autosalonu představilo BMW Nazca M12. Tento vůz navrhl tehdy teprve 26 letý Fabrizio Giugiaro, jehož otcem je Giorgetta Giugiara, zakladatel designového studia Italdesign.
BMW Nazca M12, jehož karosérie měla velmi hladký povrch, bylo inspirováno seriálem Formule 1 a vozidly závodní skupiny C. Sportovní kupé měřilo na délku 4,37 metru, široké bylo 1,99 metru a jeho výška činila pouze 1,10 metru. Nejzajímavější věcí na voze byl jeho úžasně nízký odpor vzduchu (Cd = 0,26). Tato hodnota neměla ve své době obdoby.
Jak již název M12 napovídá, pod kapotou konceptu pracoval motor V12, jenž pocházel z limuzíny BMW 750i. Tento zážehový vidlicový dvanáctiválec M70, měl objem válců 4 988 cm3, výkon 220 kW (300 koní) při 5 200 otáčkách atočivý moment 450 Nm při 4 100 otáčkách. Motor poháněl zadní kola skrze 5 stupňovou manuální převodovku ZF. Díky váze vozu pouhých 1100 kg a hlavně zásluhou úžasně nízkého odporu vzduchu byla M12 schopna je rychlostí až 297 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak byla otázka 5 sekund.
Prototyp BMW Nazca M12 byl označován jako nástupce legendárního modelu BMW M1, proto se dočkal ještě dalších dvou koncepčních kusů. Jednalo se o vozy BMW Nazca C2, který byl představen v roce 1992 na autosalonu v Tokiu. O rok později se představila otevřená verze s názvem BMW Nazca C2 Spider.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?