Za účelem obsluhy pěší zóny a provádění komunálních prací v Praze, byl v roce 1990 přestavěn vůz Multicar M25 na elektrický pohon. Tato přestavba proběhla v podniku Pražské Komunikace Závod Střed.
Elektrický Multicar M25 byl dobíjen a parkován v areálu nádraží Praha Střed (dnešní Masarykovo nádraží). Odtud jezdil po své trase přes ulici Na Příkopě, po Václavském náměstí, Staroměstském náměstí, Celetnou ulicí, přes Karlův Most, Nerudovu ulici, po Hradčanském náměstí a zpět.
V roce 2020 byla ve firmě Aerovka s.r.o. postavena replika této elektrické Multikáry. Oproti původní , tři dekády staré M25, je ta současná vybavena moderním elektrickým pohonem včetně lithiových baterií.
Maximální rychlost komunálního elektrovozidla na bázi Multikáry je 50 km/h a jeho dojezd je 100 km. Tyto parametry jsou pro použití pro práci ve městě zcela dostačující.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?