Znáte historii Škody FERAT?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 31. srpna 2021, 08:01 Google+

Škoda 110 Super Sport (typ 724) byl prototyp sportovního automobilu s motorem vzadu a pohonem zadních kol, vývoj probíhal v letech 1969-1971 a v roce 1971 byl vyroben prototyp. Filmové auto bažící po lidské krvi se z něj stalo až později.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ŠKODA FERAT

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda 110 SUPER SPORT

Vůz měl aerodynamickou karoserii vyrobenou ze sklolaminátu, vpředu byla šestice vyklápěcích světlometů, za ní se nacházel prostor pro zavazadla a rezervní kolo. Dveře se vyklápěly nahoru spolu s čelním sklem a střechou, 110 SS byla vlastně pouze 1 dvéřové kupé. V zadní části vozu byl umístěn motor – řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye. Kvůli testování byl do auta dočasně namontován silnější motor o obsahu 1147 cm³. Na zadním čele bylo 16 kulatých světel, 6 v horní řadě u kraje po třech a 10 v dolní řadě po celé šířce vozu.

V Kvasinách byl vyroben jediný exemplář, který měl bílou barvu. Byl představen roku 1972 na autosalonu v Bruselu. I přes zájem veřejnosti se nedostal do sériové výroby. V Československu bylo auto kritizováno pro příliš hranaté tvary avšak na západě v magazínu Road and Track byla Škoda 110 Supersport hodnocena lépe než prototyp Aston Martinu.

img-responsive

Škoda 110 Super Sport | foto: Škoda Auto

Technické údaje:
rozvor: 2500 mm
rozměry: 4060 × 1640 × 1120 mm
hmotnost: 898 kg
kola/pneumatiky: 13" pneu Barum 175 SR / Dunlop Racing
motor: upravený motor Škoda 110 Rallye se zvýšeným výkonem, řadový čtyřválec s rozvodem OHV, dvojitý karburátor Weber 40 DCOE2
zdvihový objem: 1107 cm³ / 1147 cm³
výkon: 54 kW (73 koní) / 76,5 kW (104 koní)
maximální rychlost v km/h: 180 / 211,5
zrychlení z 0 na 100 km/h: 15,3 / 12,6
zavazadlový prostor: 0,35 m³
brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové

img-responsive

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

img-responsive

ŠKODA FERAT | foto: Škoda Auto

Škoda FERAT

Tento jedinečný sportovní automobil vznikl kvůli hlavní roli v českém filmu Upír z Feratu. Auto původně vzniklo coby prototyp v roce 1971 jako ŠKODA 110 SUPER SPORT a už tehdy zůstalo u jediného exempláře. Později pak vzhled prototypu upravil pro účely natáčení filmu český malíř, grafik a automobilový nadšenec Theodor Pištěk (mimo jiné držitel Oscara za kostýmy k filmu Amadeus). Pod jeho vedením dostal vůz černý lak, nové čelní i zadní světlomety a masivní zadní spojler. Pod kapotou se nacházel čtyřválec 1,1 litru o výkonu 54 kW. Premiéru měl vůz na stříbrném plátně v roce 1981, tedy před čtyřiceti lety.

Zdroj: Wikipedia, Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: Znáte historii Škody FERAT?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

DS Automobiles vystavuje v Šanghaji čtyři zajímavé elektromobily

Z DS Automobiles, avantgardní prémiové značky skupiny Stellantis, se stává 100%…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud