Škoda 110 Super Sport (typ 724) byl prototyp sportovního automobilu s motorem vzadu a pohonem zadních kol, vývoj probíhal v letech 1969-1971 a v roce 1971 byl vyroben prototyp. Filmové auto bažící po lidské krvi se z něj stalo až později.
Škoda 110 SUPER SPORT
Vůz měl aerodynamickou karoserii vyrobenou ze sklolaminátu, vpředu byla šestice vyklápěcích světlometů, za ní se nacházel prostor pro zavazadla a rezervní kolo. Dveře se vyklápěly nahoru spolu s čelním sklem a střechou, 110 SS byla vlastně pouze 1 dvéřové kupé. V zadní části vozu byl umístěn motor – řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye. Kvůli testování byl do auta dočasně namontován silnější motor o obsahu 1147 cm³. Na zadním čele bylo 16 kulatých světel, 6 v horní řadě u kraje po třech a 10 v dolní řadě po celé šířce vozu.
V Kvasinách byl vyroben jediný exemplář, který měl bílou barvu. Byl představen roku 1972 na autosalonu v Bruselu. I přes zájem veřejnosti se nedostal do sériové výroby. V Československu bylo auto kritizováno pro příliš hranaté tvary avšak na západě v magazínu Road and Track byla Škoda 110 Supersport hodnocena lépe než prototyp Aston Martinu.
Technické údaje:rozvor: 2500 mmrozměry: 4060 × 1640 × 1120 mmhmotnost: 898 kgkola/pneumatiky: 13" pneu Barum 175 SR / Dunlop Racingmotor: upravený motor Škoda 110 Rallye se zvýšeným výkonem, řadový čtyřválec s rozvodem OHV, dvojitý karburátor Weber 40 DCOE2zdvihový objem: 1107 cm³ / 1147 cm³výkon: 54 kW (73 koní) / 76,5 kW (104 koní)maximální rychlost v km/h: 180 / 211,5zrychlení z 0 na 100 km/h: 15,3 / 12,6zavazadlový prostor: 0,35 m³brzdy: vpředu kotoučové, vzadu bubnové
Škoda FERAT
Tento jedinečný sportovní automobil vznikl kvůli hlavní roli v českém filmu Upír z Feratu. Auto původně vzniklo coby prototyp v roce 1971 jako ŠKODA 110 SUPER SPORT a už tehdy zůstalo u jediného exempláře. Později pak vzhled prototypu upravil pro účely natáčení filmu český malíř, grafik a automobilový nadšenec Theodor Pištěk (mimo jiné držitel Oscara za kostýmy k filmu Amadeus). Pod jeho vedením dostal vůz černý lak, nové čelní i zadní světlomety a masivní zadní spojler. Pod kapotou se nacházel čtyřválec 1,1 litru o výkonu 54 kW. Premiéru měl vůz na stříbrném plátně v roce 1981, tedy před čtyřiceti lety.
Zdroj: Wikipedia, Škoda Auto
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?