Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Okruh Chicagoland Speedway byl místem Engeho nováčkovského testu v loňském roce, úspěšně tehdy složil zkoušky a následně se zúčastnil posledních dvou závodů sezony ve Fontaně a Texasu. Český jezdec se do Chicaga vrací vyzbrojen zkušenosti z letošních bojů a povzbuzen nejlepším výsledkem sezony, kterého dosáhnul před dvěma týdny na klasické trati v Sonomě. Enge je nyní v hodnocení nováčků jen 12 bodů za druhým místem a svou pozici může vylepšit již o tomto víkendu.
Tomáš Enge: „Chicago znám z nováčkovského testu, který jsem tam loni absolvoval, ale z pohledu závodního víkendu to není nijak zásadní výhoda ve srovnání s ovály, kde jsem jel v sezoně poprvé. U testu jde o něco jiného, než o maximální rychlost a navíc závodění v chumlu vozů je hodně odlišné. Chicago připomíná svým charakterem Texas a Kentucky, kde jsme byli hodně rychlí a snad na tyto výkony navážeme o víkendu. Poslední závody přinesly dobré výsledky a vylepšení mého maxima v IRL, nebylo by špatné v tomto trendu pokračovat.“
Ovál v Chicagu byl otevřen v roce 2001 a od stejného roku hostí i závody IRL. Jeho tvar připomíná písmeno D, přední rovinka měří 2400 stop a má náklon 11°, zadní rovinka má 1700 stop a náklon 5°.
Chicagoland Speedway
Délka okruhu: 1,5 míle, tvar písmene D
Loňský vítěz: Adrian Fernandez
Časový program (SLEČ)
Sobota 10. září
15:40-16:40 Volný trénink
17:45-19:15 Volný trénink
23:30-00:45 Kvalifikace
Neděle 11. září
15:30-16:00 Zahřívací trénink
19:45 Start závodu na 200 kol
BPA sport marketing, a.s.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?