Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Okruh Chicagoland Speedway byl místem Engeho nováčkovského testu v loňském roce, úspěšně tehdy složil zkoušky a následně se zúčastnil posledních dvou závodů sezony ve Fontaně a Texasu. Český jezdec se do Chicaga vrací vyzbrojen zkušenosti z letošních bojů a povzbuzen nejlepším výsledkem sezony, kterého dosáhnul před dvěma týdny na klasické trati v Sonomě. Enge je nyní v hodnocení nováčků jen 12 bodů za druhým místem a svou pozici může vylepšit již o tomto víkendu.
Tomáš Enge: „Chicago znám z nováčkovského testu, který jsem tam loni absolvoval, ale z pohledu závodního víkendu to není nijak zásadní výhoda ve srovnání s ovály, kde jsem jel v sezoně poprvé. U testu jde o něco jiného, než o maximální rychlost a navíc závodění v chumlu vozů je hodně odlišné. Chicago připomíná svým charakterem Texas a Kentucky, kde jsme byli hodně rychlí a snad na tyto výkony navážeme o víkendu. Poslední závody přinesly dobré výsledky a vylepšení mého maxima v IRL, nebylo by špatné v tomto trendu pokračovat.“
Ovál v Chicagu byl otevřen v roce 2001 a od stejného roku hostí i závody IRL. Jeho tvar připomíná písmeno D, přední rovinka měří 2400 stop a má náklon 11°, zadní rovinka má 1700 stop a náklon 5°.
Chicagoland Speedway
Délka okruhu: 1,5 míle, tvar písmene D
Loňský vítěz: Adrian Fernandez
Časový program (SLEČ)
Sobota 10. září
15:40-16:40 Volný trénink
17:45-19:15 Volný trénink
23:30-00:45 Kvalifikace
Neděle 11. září
15:30-16:00 Zahřívací trénink
19:45 Start závodu na 200 kol
BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.