Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Okruh Chicagoland Speedway byl místem Engeho nováčkovského testu v loňském roce, úspěšně tehdy složil zkoušky a následně se zúčastnil posledních dvou závodů sezony ve Fontaně a Texasu. Český jezdec se do Chicaga vrací vyzbrojen zkušenosti z letošních bojů a povzbuzen nejlepším výsledkem sezony, kterého dosáhnul před dvěma týdny na klasické trati v Sonomě. Enge je nyní v hodnocení nováčků jen 12 bodů za druhým místem a svou pozici může vylepšit již o tomto víkendu.
Tomáš Enge: „Chicago znám z nováčkovského testu, který jsem tam loni absolvoval, ale z pohledu závodního víkendu to není nijak zásadní výhoda ve srovnání s ovály, kde jsem jel v sezoně poprvé. U testu jde o něco jiného, než o maximální rychlost a navíc závodění v chumlu vozů je hodně odlišné. Chicago připomíná svým charakterem Texas a Kentucky, kde jsme byli hodně rychlí a snad na tyto výkony navážeme o víkendu. Poslední závody přinesly dobré výsledky a vylepšení mého maxima v IRL, nebylo by špatné v tomto trendu pokračovat.“
Ovál v Chicagu byl otevřen v roce 2001 a od stejného roku hostí i závody IRL. Jeho tvar připomíná písmeno D, přední rovinka měří 2400 stop a má náklon 11°, zadní rovinka má 1700 stop a náklon 5°.
Chicagoland Speedway
Délka okruhu: 1,5 míle, tvar písmene D
Loňský vítěz: Adrian Fernandez
Časový program (SLEČ)
Sobota 10. září
15:40-16:40 Volný trénink
17:45-19:15 Volný trénink
23:30-00:45 Kvalifikace
Neděle 11. září
15:30-16:00 Zahřívací trénink
19:45 Start závodu na 200 kol
BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?