Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Tomáš Enge je po výborných výkonech v posledních závodech optimistou a věří, že v Chicagu bude mít šanci vylepšit své dosavadní maximum v IRL.
Okruh Chicagoland Speedway byl místem Engeho nováčkovského testu v loňském roce, úspěšně tehdy složil zkoušky a následně se zúčastnil posledních dvou závodů sezony ve Fontaně a Texasu. Český jezdec se do Chicaga vrací vyzbrojen zkušenosti z letošních bojů a povzbuzen nejlepším výsledkem sezony, kterého dosáhnul před dvěma týdny na klasické trati v Sonomě. Enge je nyní v hodnocení nováčků jen 12 bodů za druhým místem a svou pozici může vylepšit již o tomto víkendu.
Tomáš Enge: „Chicago znám z nováčkovského testu, který jsem tam loni absolvoval, ale z pohledu závodního víkendu to není nijak zásadní výhoda ve srovnání s ovály, kde jsem jel v sezoně poprvé. U testu jde o něco jiného, než o maximální rychlost a navíc závodění v chumlu vozů je hodně odlišné. Chicago připomíná svým charakterem Texas a Kentucky, kde jsme byli hodně rychlí a snad na tyto výkony navážeme o víkendu. Poslední závody přinesly dobré výsledky a vylepšení mého maxima v IRL, nebylo by špatné v tomto trendu pokračovat.“
Ovál v Chicagu byl otevřen v roce 2001 a od stejného roku hostí i závody IRL. Jeho tvar připomíná písmeno D, přední rovinka měří 2400 stop a má náklon 11°, zadní rovinka má 1700 stop a náklon 5°.
Chicagoland Speedway
Délka okruhu: 1,5 míle, tvar písmene D
Loňský vítěz: Adrian Fernandez
Časový program (SLEČ)
Sobota 10. září
15:40-16:40 Volný trénink
17:45-19:15 Volný trénink
23:30-00:45 Kvalifikace
Neděle 11. září
15:30-16:00 Zahřívací trénink
19:45 Start závodu na 200 kol
BPA sport marketing, a.s.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.