Za několik málo dní odstartuje do své úvodní sezony nový automobilový šampionát A1 Grand Prix. Dnes byl potvrzen jeho první kalendář sezony.
Nový šampionát, pojmenovaný druhým jménem jako Světový šampionát Motorsportu bude hostit na dvacetřtyči závodů ve dvanácti závodních víkendech. Šampionát navštíví mnoho zajímavých zemí.
Jezdci mnoha národností budou v týmech svých zemí hájit své barvy a bojovat o body v maratonu o historicky první titul mistra seriálu A1 Grand Prix. Tento šampionát přináši soutěžícím, ale i divákům zcela nový rozměr motoristického sportu, který přináší národní cítění do soutěžení. V každém týmu budou zastoupeni jen národní sponzoři.
Historicky první kalendář sezony 2005/06 představil prezident soutěže Sheikh Maktoum. První závod startuje 25. září 2005 na britském okruhu v Brands Hatch.
Datum Okruh25. září 2005 A1 Grand Prix of Nations, Brands Hatch, Great Britain9. října 2005A1 Grand Prix of Nations, EuroSpeedway, Lausitz, Germany23. října 2005A1 Grand Prix of Nations, Circuito Estoril, Portugal6. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Eastern Creek, Sydney, Australia20. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Sepang International Circuit, Malaysia11. prosince 2005A1 Grand Prix of Nations, Dubai Autodrome, UAE15. prosince 2006A1 Grand Prix of Nations, Sentul Circuit, Indonesia29. ledna 2006 A1 Grand Prix of Nations, South Africa12. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Autodromo Internacional de Curitiba, Brazil26. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Parque Fundidora Monterrey, Mexico19. března 2006A1 Grand Prix of Nations, Laguna Seca, California, USA2. dubna 2006A1 Grand Prix of Nations, Shanghai International Circuit, ChinaV šampionát A1 Grand Prix bude zastoupeno prostřednictvím týmu 25 národů, což je 80% světové populace z pohledu národů. Do prvního závodu je však zatím potvrzeno 23 národů, čeká se na potvrzení dalších dvou.
Foto: A1GP Media
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?