Za několik málo dní odstartuje do své úvodní sezony nový automobilový šampionát A1 Grand Prix. Dnes byl potvrzen jeho první kalendář sezony.
Nový šampionát, pojmenovaný druhým jménem jako Světový šampionát Motorsportu bude hostit na dvacetřtyči závodů ve dvanácti závodních víkendech. Šampionát navštíví mnoho zajímavých zemí.
Jezdci mnoha národností budou v týmech svých zemí hájit své barvy a bojovat o body v maratonu o historicky první titul mistra seriálu A1 Grand Prix. Tento šampionát přináši soutěžícím, ale i divákům zcela nový rozměr motoristického sportu, který přináší národní cítění do soutěžení. V každém týmu budou zastoupeni jen národní sponzoři.
Historicky první kalendář sezony 2005/06 představil prezident soutěže Sheikh Maktoum. První závod startuje 25. září 2005 na britském okruhu v Brands Hatch.
Datum Okruh25. září 2005 A1 Grand Prix of Nations, Brands Hatch, Great Britain9. října 2005A1 Grand Prix of Nations, EuroSpeedway, Lausitz, Germany23. října 2005A1 Grand Prix of Nations, Circuito Estoril, Portugal6. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Eastern Creek, Sydney, Australia20. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Sepang International Circuit, Malaysia11. prosince 2005A1 Grand Prix of Nations, Dubai Autodrome, UAE15. prosince 2006A1 Grand Prix of Nations, Sentul Circuit, Indonesia29. ledna 2006 A1 Grand Prix of Nations, South Africa12. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Autodromo Internacional de Curitiba, Brazil26. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Parque Fundidora Monterrey, Mexico19. března 2006A1 Grand Prix of Nations, Laguna Seca, California, USA2. dubna 2006A1 Grand Prix of Nations, Shanghai International Circuit, ChinaV šampionát A1 Grand Prix bude zastoupeno prostřednictvím týmu 25 národů, což je 80% světové populace z pohledu národů. Do prvního závodu je však zatím potvrzeno 23 národů, čeká se na potvrzení dalších dvou.
Foto: A1GP Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?