Za několik málo dní odstartuje do své úvodní sezony nový automobilový šampionát A1 Grand Prix. Dnes byl potvrzen jeho první kalendář sezony.
Nový šampionát, pojmenovaný druhým jménem jako Světový šampionát Motorsportu bude hostit na dvacetřtyči závodů ve dvanácti závodních víkendech. Šampionát navštíví mnoho zajímavých zemí.
Jezdci mnoha národností budou v týmech svých zemí hájit své barvy a bojovat o body v maratonu o historicky první titul mistra seriálu A1 Grand Prix. Tento šampionát přináši soutěžícím, ale i divákům zcela nový rozměr motoristického sportu, který přináší národní cítění do soutěžení. V každém týmu budou zastoupeni jen národní sponzoři.
Historicky první kalendář sezony 2005/06 představil prezident soutěže Sheikh Maktoum. První závod startuje 25. září 2005 na britském okruhu v Brands Hatch.
Datum Okruh25. září 2005 A1 Grand Prix of Nations, Brands Hatch, Great Britain9. října 2005A1 Grand Prix of Nations, EuroSpeedway, Lausitz, Germany23. října 2005A1 Grand Prix of Nations, Circuito Estoril, Portugal6. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Eastern Creek, Sydney, Australia20. listopadu 2005A1 Grand Prix of Nations, Sepang International Circuit, Malaysia11. prosince 2005A1 Grand Prix of Nations, Dubai Autodrome, UAE15. prosince 2006A1 Grand Prix of Nations, Sentul Circuit, Indonesia29. ledna 2006 A1 Grand Prix of Nations, South Africa12. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Autodromo Internacional de Curitiba, Brazil26. února 2006A1 Grand Prix of Nations, Parque Fundidora Monterrey, Mexico19. března 2006A1 Grand Prix of Nations, Laguna Seca, California, USA2. dubna 2006A1 Grand Prix of Nations, Shanghai International Circuit, ChinaV šampionát A1 Grand Prix bude zastoupeno prostřednictvím týmu 25 národů, což je 80% světové populace z pohledu národů. Do prvního závodu je však zatím potvrzeno 23 národů, čeká se na potvrzení dalších dvou.
Foto: A1GP Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.