Enge znovu vylepšil své maximum

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
ar1 29. srpna 2005 10:42
Sdílej:

Tomáš Enge po celý závod na klasickém okruhu v Sonomě bojoval o čelo závodu a 13 kol jel na prvním místě. V cíli závodu dojel na pátém místě a znovu vylepšil své maximum v IRL.

Český jezdec do závodu vyrazil ze čtvrtého místa a v úvodních kolech se propracoval na třetí příčku. Po své první zastávce se ve 33. kole dostal do vedení a postupně si budoval až šestisekundový náskok. Enge dokázal po 13 kol odolávat tlaku pozdějšího vítěze Tony Kanaana i přesto, že ve 38 kole dostal smyk. Podruhé tankoval ve 47. kole a následně pokračoval v tažení na čelní příčky až do další žluté fáze. Tým RockStar se poté rozhodnul v 53. kole pro zastávku pouze pro doplnění paliva, aby byla jistota, že Enge dojede do cíle.

Pro Engeho je páté místo dalším vylepšením maxima v IRL, kterého dosáhnul jen týden po šestém místě v Pikes Peaku. První umístění mezi nejlepšími pěti jezdci závodu IRL českého jezdce výrazně přiblížilo druhému místu v hodnocení nováčků. Enge byl zároveň ve vedení obou dosavadních letošních závodů IRL na klasických okruzích. Americká série má o nadcházejícím víkendu pauzu a další klání proběhne 11. září v Chicagu, tedy přesně v den Engeho narozenin.

Tomáš Enge: „Vůz RockStar byl dneska zkrátka skvělý a musím poděkovat všem mým chlapcům a zvláště mému inženýrovi Andy Bormemu. Ve srovnání s tím, kde jsme tento víkend začali, je to úžasný výsledek pro náš tým Panther. Vím, že jsme byli jen pátí, ale i tak je to skvělý výsledek. V průběhu závodu jsem měl dva lehké kontakty a jeden smyk a při odlišné strategii s palivem jsme museli udělat jednu zastávku navíc. (Ohledně smyku) Chtěl jsem mít co největší náskok na Tony Kanaana a ztratil jsem jen pár sekund, pozici jsem udržel. Po smyku byly cítit menší vibrace, ale pořád jsem se snažil jet co nejrychleji. Budeme pokračovat v postupu vpřed a stále věřím, že ještě v této sezoně můžeme vyhrát závod.“

BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.