Tomáš Enge po celý závod na klasickém okruhu v Sonomě bojoval o čelo závodu a 13 kol jel na prvním místě. V cíli závodu dojel na pátém místě a znovu vylepšil své maximum v IRL.
Český jezdec do závodu vyrazil ze čtvrtého místa a v úvodních kolech se propracoval na třetí příčku. Po své první zastávce se ve 33. kole dostal do vedení a postupně si budoval až šestisekundový náskok. Enge dokázal po 13 kol odolávat tlaku pozdějšího vítěze Tony Kanaana i přesto, že ve 38 kole dostal smyk. Podruhé tankoval ve 47. kole a následně pokračoval v tažení na čelní příčky až do další žluté fáze. Tým RockStar se poté rozhodnul v 53. kole pro zastávku pouze pro doplnění paliva, aby byla jistota, že Enge dojede do cíle.
Pro Engeho je páté místo dalším vylepšením maxima v IRL, kterého dosáhnul jen týden po šestém místě v Pikes Peaku. První umístění mezi nejlepšími pěti jezdci závodu IRL českého jezdce výrazně přiblížilo druhému místu v hodnocení nováčků. Enge byl zároveň ve vedení obou dosavadních letošních závodů IRL na klasických okruzích. Americká série má o nadcházejícím víkendu pauzu a další klání proběhne 11. září v Chicagu, tedy přesně v den Engeho narozenin.
Tomáš Enge: „Vůz RockStar byl dneska zkrátka skvělý a musím poděkovat všem mým chlapcům a zvláště mému inženýrovi Andy Bormemu. Ve srovnání s tím, kde jsme tento víkend začali, je to úžasný výsledek pro náš tým Panther. Vím, že jsme byli jen pátí, ale i tak je to skvělý výsledek. V průběhu závodu jsem měl dva lehké kontakty a jeden smyk a při odlišné strategii s palivem jsme museli udělat jednu zastávku navíc. (Ohledně smyku) Chtěl jsem mít co největší náskok na Tony Kanaana a ztratil jsem jen pár sekund, pozici jsem udržel. Po smyku byly cítit menší vibrace, ale pořád jsem se snažil jet co nejrychleji. Budeme pokračovat v postupu vpřed a stále věřím, že ještě v této sezoně můžeme vyhrát závod.“
BPA sport marketing, a.s.Foto: IndyCar Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?