PPIR: Dan Wheldon upevňuje vedenie

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: Ron McQueeney/IRL
Jozef Smrtník 22. srpna 2005 07:10
Sdílej:

Tomáš Enge dosiahol najlepší úspech a preteky zaznamenali jedinú žltú fázu.

V nadmorskej výške cez 1600 metrov sa nachádza ovál, na ktorom si to piloti rozdali v pretekoch vypísaných na 225 kôl.

Do pretekov nenastúpil Jaques Lazier, čo dostal ako trest za rozbité auto v štvrtom tréningu. Vzhľadom k horským podmienkam bola 50 percentná pravdepodobnosť dažďa, ale katastrofický scénar sa našťastie nekonal.

Naopak sa preteky zaobišli iba s jedinou žltou fázou s odstúpením iba dvoch pilotov. Po štarte si vedenie do 20. kola udržal víťaz kvalifikácie Helio Castroneves, kedy ho vo vedení nahradil Sam Hornish Jr. V 46.kole odstúpil pre poruchu A.J.Foyt IV, ale incident si nevyžiadal žltú fázu, pretože dokázal ešte zájsť do boxov.

Príchodom 74. kola sa začala prvá séria zastávok, no v boxoch sa nestihli ani všetcia prestriedať a došlo k jedinej žltej fáze pretekov, o ktorú sa postaral Ryan Briscoe, keď nedokázal zvládnuť šmyk a bokom narazil jemne na stenu. Po zájdení Safety Car do boxov v 90. kole si Hornish udržal vedenie iba na päť kôl, kedy ho nahradil Dario Franchitti.

Po druhej sérii zastávok sa v 153. kole vedúci pretekár šampionátu Dan Wheldon ujal vedenia a svoje prvenstvo si udržal až do konca pred druhým Samom Hornishom s odstupom 12.4763 sekundy. Tretie miesto patrilo Tonymu Kanaanovi, nasledovaný Castronevesom, Meirom a Tomášom Enge. Tomášovi takmer celú dobu robila spoločnosť Danica Patrick, ktorá si v konečnom dôsledku vybojovala desiaté miesto. Pre Tomáša je to doposiaľ najlepšie umiestnenie počas pôsobenia v seriáli Indy Car.

Foto: Ron McQueeney/IRL

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?