PPIR: Dan Wheldon upevňuje vedenie

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: Ron McQueeney/IRL
Jozef Smrtník 22. srpna 2005 07:10
Sdílej:

Tomáš Enge dosiahol najlepší úspech a preteky zaznamenali jedinú žltú fázu.

V nadmorskej výške cez 1600 metrov sa nachádza ovál, na ktorom si to piloti rozdali v pretekoch vypísaných na 225 kôl.

Do pretekov nenastúpil Jaques Lazier, čo dostal ako trest za rozbité auto v štvrtom tréningu. Vzhľadom k horským podmienkam bola 50 percentná pravdepodobnosť dažďa, ale katastrofický scénar sa našťastie nekonal.

Naopak sa preteky zaobišli iba s jedinou žltou fázou s odstúpením iba dvoch pilotov. Po štarte si vedenie do 20. kola udržal víťaz kvalifikácie Helio Castroneves, kedy ho vo vedení nahradil Sam Hornish Jr. V 46.kole odstúpil pre poruchu A.J.Foyt IV, ale incident si nevyžiadal žltú fázu, pretože dokázal ešte zájsť do boxov.

Príchodom 74. kola sa začala prvá séria zastávok, no v boxoch sa nestihli ani všetcia prestriedať a došlo k jedinej žltej fáze pretekov, o ktorú sa postaral Ryan Briscoe, keď nedokázal zvládnuť šmyk a bokom narazil jemne na stenu. Po zájdení Safety Car do boxov v 90. kole si Hornish udržal vedenie iba na päť kôl, kedy ho nahradil Dario Franchitti.

Po druhej sérii zastávok sa v 153. kole vedúci pretekár šampionátu Dan Wheldon ujal vedenia a svoje prvenstvo si udržal až do konca pred druhým Samom Hornishom s odstupom 12.4763 sekundy. Tretie miesto patrilo Tonymu Kanaanovi, nasledovaný Castronevesom, Meirom a Tomášom Enge. Tomášovi takmer celú dobu robila spoločnosť Danica Patrick, ktorá si v konečnom dôsledku vybojovala desiaté miesto. Pre Tomáša je to doposiaľ najlepšie umiestnenie počas pôsobenia v seriáli Indy Car.

Foto: Ron McQueeney/IRL

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?