PPIR: Dan Wheldon upevňuje vedenie

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: Ron McQueeney/IRL
Jozef Smrtník 22. srpna 2005 07:10
Sdílej:

Tomáš Enge dosiahol najlepší úspech a preteky zaznamenali jedinú žltú fázu.

V nadmorskej výške cez 1600 metrov sa nachádza ovál, na ktorom si to piloti rozdali v pretekoch vypísaných na 225 kôl.

Do pretekov nenastúpil Jaques Lazier, čo dostal ako trest za rozbité auto v štvrtom tréningu. Vzhľadom k horským podmienkam bola 50 percentná pravdepodobnosť dažďa, ale katastrofický scénar sa našťastie nekonal.

Naopak sa preteky zaobišli iba s jedinou žltou fázou s odstúpením iba dvoch pilotov. Po štarte si vedenie do 20. kola udržal víťaz kvalifikácie Helio Castroneves, kedy ho vo vedení nahradil Sam Hornish Jr. V 46.kole odstúpil pre poruchu A.J.Foyt IV, ale incident si nevyžiadal žltú fázu, pretože dokázal ešte zájsť do boxov.

Príchodom 74. kola sa začala prvá séria zastávok, no v boxoch sa nestihli ani všetcia prestriedať a došlo k jedinej žltej fáze pretekov, o ktorú sa postaral Ryan Briscoe, keď nedokázal zvládnuť šmyk a bokom narazil jemne na stenu. Po zájdení Safety Car do boxov v 90. kole si Hornish udržal vedenie iba na päť kôl, kedy ho nahradil Dario Franchitti.

Po druhej sérii zastávok sa v 153. kole vedúci pretekár šampionátu Dan Wheldon ujal vedenia a svoje prvenstvo si udržal až do konca pred druhým Samom Hornishom s odstupom 12.4763 sekundy. Tretie miesto patrilo Tonymu Kanaanovi, nasledovaný Castronevesom, Meirom a Tomášom Enge. Tomášovi takmer celú dobu robila spoločnosť Danica Patrick, ktorá si v konečnom dôsledku vybojovala desiaté miesto. Pre Tomáša je to doposiaľ najlepšie umiestnenie počas pôsobenia v seriáli Indy Car.

Foto: Ron McQueeney/IRL

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.