Tomáš Enge nastoupí o víkendu do dalšího závodu šampionátu IRL, který tentokrát zavítal na Pikes Peak International Raceway ležící v horách v okolí Colorada.
Šampionát IRL má o prázdninách hodně nabitý kalendář, po třech závodech ve třech týdnech v červenci čeká na jezdce stejná šňůra i v srpnu. Z Kentucky se týmy přesunuly na Pikes Peak, za týden pak pojedou v kalifornské Sonomě. Enge se po nucené pauze po zranění v Nashvillu vrátil v Kentucky zpět na tratě a skončil jen těsně za první desítkou. Český jezdec se těší na závod v horách, v krátké přestávce mezi závody se věnoval hlavně tréninku fyzické kondice.
Tomáš Enge: „Nyní jsme uprostřed hodně hektického období, kdy máme hodně nabitý kalendář. Mou hlavní prioritou je teď dohnat mezi závody ztracenou fyzičku, několik týdnů po nehodě v Nashvillu jsem musel odpočívat a stále ještě nejsem na předchozí úrovni. V Kentucky jsem však neměl problém odjet závod a proto nečekám problémy ani v Pikes Peak. Fakt, že se jede ve vysoké nadmořské výšce, mi nevadí, naopak na horách se mi dýchá lépe než dole v dusnu a smogu. Všechny motory ztratí kvůli řidšímu vzduchu nějaký výkon, o to důležitější bude nastavení vozu. Určitě se chci porvat o co nejlepší výsledek, Rockstar, Chevy i mí fanoušci si ho zaslouží.“
Ovál Pikes Peak International Raceway byl otevřen v roce 1997, kdy hostil i první závod IRL. Délka tratě je jedna míla, ovál svým tvarem se asi nejvíce blíží písmenu O, ačkoliv zatáčky přední a zadní rovinky jsou trochu odlišné. Pikes Peak International Raceway leží v kamenitých horách na jih od Colorada Springs v nadmořské výšce skoro 2000 metrů. Řidší vzduch nejenom sníží výkon motorů, ale zároveň i důkladněji prověří fyzičku jezdců.
Časový program (SEČ)
Sobota 20. srpna18:00-19:30 Volný trénink20:30-22:00 Volný trénink24:00 Kvalifikace
Neděle 21. srpna17:30-18:00 Volný trénink21:45 Závod na 200 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35
- BPA sport marketing, a.s. -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.