Tomáš Enge nastoupí o víkendu do dalšího závodu šampionátu IRL, který tentokrát zavítal na Pikes Peak International Raceway ležící v horách v okolí Colorada.
Šampionát IRL má o prázdninách hodně nabitý kalendář, po třech závodech ve třech týdnech v červenci čeká na jezdce stejná šňůra i v srpnu. Z Kentucky se týmy přesunuly na Pikes Peak, za týden pak pojedou v kalifornské Sonomě. Enge se po nucené pauze po zranění v Nashvillu vrátil v Kentucky zpět na tratě a skončil jen těsně za první desítkou. Český jezdec se těší na závod v horách, v krátké přestávce mezi závody se věnoval hlavně tréninku fyzické kondice.
Tomáš Enge: „Nyní jsme uprostřed hodně hektického období, kdy máme hodně nabitý kalendář. Mou hlavní prioritou je teď dohnat mezi závody ztracenou fyzičku, několik týdnů po nehodě v Nashvillu jsem musel odpočívat a stále ještě nejsem na předchozí úrovni. V Kentucky jsem však neměl problém odjet závod a proto nečekám problémy ani v Pikes Peak. Fakt, že se jede ve vysoké nadmořské výšce, mi nevadí, naopak na horách se mi dýchá lépe než dole v dusnu a smogu. Všechny motory ztratí kvůli řidšímu vzduchu nějaký výkon, o to důležitější bude nastavení vozu. Určitě se chci porvat o co nejlepší výsledek, Rockstar, Chevy i mí fanoušci si ho zaslouží.“
Ovál Pikes Peak International Raceway byl otevřen v roce 1997, kdy hostil i první závod IRL. Délka tratě je jedna míla, ovál svým tvarem se asi nejvíce blíží písmenu O, ačkoliv zatáčky přední a zadní rovinky jsou trochu odlišné. Pikes Peak International Raceway leží v kamenitých horách na jih od Colorada Springs v nadmořské výšce skoro 2000 metrů. Řidší vzduch nejenom sníží výkon motorů, ale zároveň i důkladněji prověří fyzičku jezdců.
Časový program (SEČ)
Sobota 20. srpna18:00-19:30 Volný trénink20:30-22:00 Volný trénink24:00 Kvalifikace
Neděle 21. srpna17:30-18:00 Volný trénink21:45 Závod na 200 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35
- BPA sport marketing, a.s. -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?