Scott Sharp se dočkal, ve 37 letech a po dlouhém období bez vítězství konečně protrhnul smůlu a ochutnal opět chuť vavřínů.
Do letošní sezony vstoupil v novém týmu Adriana Fernandeze, který odtud odešel a tým musel najít náhradu. Vedení týmu sáhlo po Scottu Sharpovi, což se projevilo, jako dobrá volba. Letos již dosáhl na tři top 5 umístění a to, nejvýše v závodě letos však skončil v dubnu, kdy dojel za vítězným Danem Wheldonem v Twin Ring Motegi. Ale vítězství mu stále chybělo.
Sharp v neděli odstartoval ze sedmé pozice, vedení v závodě převzal ve 169. kole. V čele dojel až do cíle, kdy za sebou o 0,0779 nechal druhého Vitora Meiru s vozem týmu Rahal Lettermann Racing. Veterán šampionátu nezapřel po vítězství emoce a pořádně pobavil diváky. Má na svém kontě již 102 startů.
“Jistě, měl jsem špatné období, mnoho lidi na mě zanevřelo,“ říká Sharp. Sharp měl 40 závodů absenci co se týče vítězství.
Wheldon, jenž startoval vedle Danici Patrick, dojel do cíle na třetí pozici. Díky tomu zvýšil svůj bodový náskok na rozdíl 90 bodů. Alex Barron s vozem týmu Red Bull Cheever Racing zajel svůj nejlepší výsledek sezony – skončil čtvrtý. Za ním pátý dojel Helio Castroneves.
V závodě byla jediná nehoda, když Edu Carpentrovi na jeho voze prasklo zavěšení levého předního kola a neovladatelný vůz mířil přímo na ochranou bariéru v zatáčce. Jezdec vyvázl bez zranění.
Držitelka Pole position Danica Patrick měla v průběhu závodu technické potíže s řazením a mnoho času strávila v boxech při opravě. V cíli dojela až na 16. pozici.
Tomáš Enge, při svém návratu na závodní trať dojel do cíle na jedenácté pozice, nutno dodat, že ve druhém tréninku mu byl vyměněn motor a proto musel startovat z poslední řady. Postupně se však dostával výš, ale na víc, než jedenáctou pozici to včera nestačilo.
Foto: Fernandez Racing
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?