Scott Sharp se dočkal, ve 37 letech a po dlouhém období bez vítězství konečně protrhnul smůlu a ochutnal opět chuť vavřínů.
Do letošní sezony vstoupil v novém týmu Adriana Fernandeze, který odtud odešel a tým musel najít náhradu. Vedení týmu sáhlo po Scottu Sharpovi, což se projevilo, jako dobrá volba. Letos již dosáhl na tři top 5 umístění a to, nejvýše v závodě letos však skončil v dubnu, kdy dojel za vítězným Danem Wheldonem v Twin Ring Motegi. Ale vítězství mu stále chybělo.
Sharp v neděli odstartoval ze sedmé pozice, vedení v závodě převzal ve 169. kole. V čele dojel až do cíle, kdy za sebou o 0,0779 nechal druhého Vitora Meiru s vozem týmu Rahal Lettermann Racing. Veterán šampionátu nezapřel po vítězství emoce a pořádně pobavil diváky. Má na svém kontě již 102 startů.
“Jistě, měl jsem špatné období, mnoho lidi na mě zanevřelo,“ říká Sharp. Sharp měl 40 závodů absenci co se týče vítězství.
Wheldon, jenž startoval vedle Danici Patrick, dojel do cíle na třetí pozici. Díky tomu zvýšil svůj bodový náskok na rozdíl 90 bodů. Alex Barron s vozem týmu Red Bull Cheever Racing zajel svůj nejlepší výsledek sezony – skončil čtvrtý. Za ním pátý dojel Helio Castroneves.
V závodě byla jediná nehoda, když Edu Carpentrovi na jeho voze prasklo zavěšení levého předního kola a neovladatelný vůz mířil přímo na ochranou bariéru v zatáčce. Jezdec vyvázl bez zranění.
Držitelka Pole position Danica Patrick měla v průběhu závodu technické potíže s řazením a mnoho času strávila v boxech při opravě. V cíli dojela až na 16. pozici.
Tomáš Enge, při svém návratu na závodní trať dojel do cíle na jedenácté pozice, nutno dodat, že ve druhém tréninku mu byl vyměněn motor a proto musel startovat z poslední řady. Postupně se však dostával výš, ale na víc, než jedenáctou pozici to včera nestačilo.
Foto: Fernandez Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?