Scott Sharp se dočkal, ve 37 letech a po dlouhém období bez vítězství konečně protrhnul smůlu a ochutnal opět chuť vavřínů.
Do letošní sezony vstoupil v novém týmu Adriana Fernandeze, který odtud odešel a tým musel najít náhradu. Vedení týmu sáhlo po Scottu Sharpovi, což se projevilo, jako dobrá volba. Letos již dosáhl na tři top 5 umístění a to, nejvýše v závodě letos však skončil v dubnu, kdy dojel za vítězným Danem Wheldonem v Twin Ring Motegi. Ale vítězství mu stále chybělo.
Sharp v neděli odstartoval ze sedmé pozice, vedení v závodě převzal ve 169. kole. V čele dojel až do cíle, kdy za sebou o 0,0779 nechal druhého Vitora Meiru s vozem týmu Rahal Lettermann Racing. Veterán šampionátu nezapřel po vítězství emoce a pořádně pobavil diváky. Má na svém kontě již 102 startů.
“Jistě, měl jsem špatné období, mnoho lidi na mě zanevřelo,“ říká Sharp. Sharp měl 40 závodů absenci co se týče vítězství.
Wheldon, jenž startoval vedle Danici Patrick, dojel do cíle na třetí pozici. Díky tomu zvýšil svůj bodový náskok na rozdíl 90 bodů. Alex Barron s vozem týmu Red Bull Cheever Racing zajel svůj nejlepší výsledek sezony – skončil čtvrtý. Za ním pátý dojel Helio Castroneves.
V závodě byla jediná nehoda, když Edu Carpentrovi na jeho voze prasklo zavěšení levého předního kola a neovladatelný vůz mířil přímo na ochranou bariéru v zatáčce. Jezdec vyvázl bez zranění.
Držitelka Pole position Danica Patrick měla v průběhu závodu technické potíže s řazením a mnoho času strávila v boxech při opravě. V cíli dojela až na 16. pozici.
Tomáš Enge, při svém návratu na závodní trať dojel do cíle na jedenácté pozice, nutno dodat, že ve druhém tréninku mu byl vyměněn motor a proto musel startovat z poslední řady. Postupně se však dostával výš, ale na víc, než jedenáctou pozici to včera nestačilo.
Foto: Fernandez Racing
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?