Enge chce vylepšit své maximum v IRL

Scheckter, Tomas
Scheckter, Tomas, foto: Panther Racing
ar1 15. července 2005 22:24
Sdílej:

Tomáš Enge je po závodu LMES opět plně soustředěný na IndyCar series, kde chce navázat na výborné výkony z posledních závodů a vylepšit si své dosavadní maximum.

Enge zamířil po posledním závodu IRL v Kansasu na skok do Evropy, když v Monze nastoupil s českým týmem MenX do druhého závodu Le Mans Endurance Series v Monze, kde dojel druhý a letos poprvé vystoupil na stupně vítězů. Ihned z Itálie zamířil zpět za oceán, IRL čeká nejhektičtější období sezony. Nashville je prvním ze tří závodů ve třech víkendech, dále následují Milwaukee a Michigan. Pro českého jezdce to bude první start na všech třech tratích, ale v minulých podnicích dokázal, že to pro něj nepředstavuje velký handicap. Cílem českého jezdce je posunout své maximum v populární americké formulové sérii, zatím nejlepším výsledkem je sedmé místo z Richmondu. Tomáš Enge: „Je skvělé, že jsem v Monze letos poprvé vystoupil na stupně vítězů. Nikdy není příjemné, když jste rychlí, ale zároveň se na vás lepí smůla a dobrý výsledek uniká. Doufám, že jsem to teď zlomil a už brzo se dočkám i první bedny v IRL. V Nashville jsem sice nikdy nejel, ale ve stejné situaci jsem byl i na jiných tratích a byli jsme tam rychlí. Má spolupráce s týmem RockStar je stále lepší a lepší, zároveň více rozumím specifikům závodů na oválu. Chevy neustává ve snaze o vylepšení motoru, takže máme všechny ingredience potřebné pro úspěch.“ Ovál v Nashvillu měří netypicky 1,33 míle a svým tvarem písmene D je hodně podobný Kansasu, kde se jel poslední závod IRL. Enge bude mít tentokrát dva týmové kolegy, vedle Tomase Schecktera nastoupí ještě Buddy Lazier, který jel za Panther Racing v Indy 500. BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.