Enge povzbuzen posledními výkony

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 30. června 2005 20:18
Sdílej:

Tomáš Enge míří k dalšímu závodu IRL v Kansasu s vědomím dobré formy, ve dvou posledních závodech zajel nejrychlejší kolo závodu a minulý týden dosáhl v Richmondu svého nejlepšího výsledku v IRL.

Závod v Richmondu sice skončil v sobotu v noci, ale ještě v pondělí ráno amerického času panovaly nejasnosti nad tím, kdo zajel nejrychlejší kolo závodu. Podle živých dat z průběhu závodu to byl Enge, jenže v oficiálních výsledcích byl uveden Kosuke Matsuura. Po zkoumání dat činovníky IRL vyšlo najevo, že došlo k nesrovnalostem a nejrychlejší kolo skutečně patří českému jezdci, který byl nejrychlejší i v předchozím závodu v Texasu. Enge se tak dělí společně s Dariem Franchittim o první místo v soutěži Argent Mortage fastest Lap Award, kterou získá jezdec, který v sezoně 2005 zajel nejvíce nejrychlejších kol závodu. Poslední závody ukázaly vzestupnou formu libereckého rodáka, rovněž tým dokázal výborně připravit vůz, v Richmondu přišel o první stupně vítězů jen kvůli diskutabilní penalizaci. Tomáš Enge: „Opět mířím na novou trať, podle mých informací by se měla podobat Chicagu, kde jsem loni dělal nováčkovské testy. Richmond byl pro mě taky nový a z pohledu jezdce byl ještě těžší. Každý ovál je však specifický, ať už jde o náklon zatáček či jejich poloměr. Každopádně chci pokračovat ve výkonech z posledních podniků, kde jsme patřili mezi nejrychlejší. S přibývajícími zkušenostmi na oválech se dokáži rychle adaptovat a také jsem více sžitý s týmem, to pomáhá rychlejšímu vyladění vozu. Tým RockStar i Chevy odvádějí skvělou práci a není důvod, proč bychom neměli i v Kansasu bojovat o čelo.“ Ovál v Kansasu má tvar trianglu a je často svědkem hodně vyrovnaných soubojů. Loňský souboj mezi vítězným Buddy Ricem a druhým Vitorem Meirou rozhodlo pouze 0,0051s, což je druhý nejtěsnější výsledek v historii IRL. Pokud by se podobně těsný boj opakoval i letos, slavila by IRL jubilejní 50. závod, kdy první dva jezdce v cíli dělilo méně než sekunda. Podobně jako v Richmondu je program natěsnán do dvou dnů, tentokrát jde o sobotu a neděli. Kansas Speedway Délka a tvar oválu: 1,5 míle, triangl Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský pole position: Buddy Rice, 210,141 mil/h Loňský vítěz: Buddy Rice Časový program (SLEČ) Sobota 2. července 15:00-16:30 Volný trénink 1 17:15-18:45 Volný trénink 2 19:45-20:45 Kvalifikace Neděle 3. července 15:15-15:45 Zahřívací trénink 19:25 – start závodu BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.