Enge povzbuzen posledními výkony

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 30. června 2005 20:18
Sdílej:

Tomáš Enge míří k dalšímu závodu IRL v Kansasu s vědomím dobré formy, ve dvou posledních závodech zajel nejrychlejší kolo závodu a minulý týden dosáhl v Richmondu svého nejlepšího výsledku v IRL.

Závod v Richmondu sice skončil v sobotu v noci, ale ještě v pondělí ráno amerického času panovaly nejasnosti nad tím, kdo zajel nejrychlejší kolo závodu. Podle živých dat z průběhu závodu to byl Enge, jenže v oficiálních výsledcích byl uveden Kosuke Matsuura. Po zkoumání dat činovníky IRL vyšlo najevo, že došlo k nesrovnalostem a nejrychlejší kolo skutečně patří českému jezdci, který byl nejrychlejší i v předchozím závodu v Texasu. Enge se tak dělí společně s Dariem Franchittim o první místo v soutěži Argent Mortage fastest Lap Award, kterou získá jezdec, který v sezoně 2005 zajel nejvíce nejrychlejších kol závodu. Poslední závody ukázaly vzestupnou formu libereckého rodáka, rovněž tým dokázal výborně připravit vůz, v Richmondu přišel o první stupně vítězů jen kvůli diskutabilní penalizaci. Tomáš Enge: „Opět mířím na novou trať, podle mých informací by se měla podobat Chicagu, kde jsem loni dělal nováčkovské testy. Richmond byl pro mě taky nový a z pohledu jezdce byl ještě těžší. Každý ovál je však specifický, ať už jde o náklon zatáček či jejich poloměr. Každopádně chci pokračovat ve výkonech z posledních podniků, kde jsme patřili mezi nejrychlejší. S přibývajícími zkušenostmi na oválech se dokáži rychle adaptovat a také jsem více sžitý s týmem, to pomáhá rychlejšímu vyladění vozu. Tým RockStar i Chevy odvádějí skvělou práci a není důvod, proč bychom neměli i v Kansasu bojovat o čelo.“ Ovál v Kansasu má tvar trianglu a je často svědkem hodně vyrovnaných soubojů. Loňský souboj mezi vítězným Buddy Ricem a druhým Vitorem Meirou rozhodlo pouze 0,0051s, což je druhý nejtěsnější výsledek v historii IRL. Pokud by se podobně těsný boj opakoval i letos, slavila by IRL jubilejní 50. závod, kdy první dva jezdce v cíli dělilo méně než sekunda. Podobně jako v Richmondu je program natěsnán do dvou dnů, tentokrát jde o sobotu a neděli. Kansas Speedway Délka a tvar oválu: 1,5 míle, triangl Délka závodu: 200 kol = 300 mil Loňský pole position: Buddy Rice, 210,141 mil/h Loňský vítěz: Buddy Rice Časový program (SLEČ) Sobota 2. července 15:00-16:30 Volný trénink 1 17:15-18:45 Volný trénink 2 19:45-20:45 Kvalifikace Neděle 3. července 15:15-15:45 Zahřívací trénink 19:25 – start závodu BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.