Paul si pretekmi vybojoval vedenie v šampionáte.
Paul Tracy svojim 30. víťazstvom v kariére seriálu Champ Car (CART) zaútočil na rekordné tabuľky výsledkov. Vrámci histórie obsadil 7. miesto v počte víťazstiev. Okrem samotného najvyššieho postavenia na pódiu si vybojoval priebežné prvenstvo v šampionáte.
Štart pretekov vyšiel víťazovi kvalifikácie Tracymu najlepšie a cez zákernú zákrutu na konci rovinky, ktorá mimo pretekárskeho výkendu slúži ako letisková dráha, prešiel ako prvý na čele 18 členného osadenstva. Zákrutu zvládli všetcia okrem Ryana Hunter-Reaya. Vedenie si Paul udržal najbližších 29 kôl.
Cristiano da Matta využil žltej fázy a v 26. kole sa objavil v boxoch. Zvyšok štartového poľa toho nevyužil a po prestriedaní sa v boxoch bol Cristiano na čele s veľkým odstupom. V polovici pretekov zozbieral brazílsky pilot všetkú smolu, keď po kolízii s jazdcom o kolo pomalším skončil so zlomeným závesom kolesa.
Ďalšiu žltú fázu využil Paul Tracy tesne po reštarte. Momentom prekvapenia si získal naraz dve pozície. Jeho cieľom sa tak stal jedine A.J. Allmendinger jazdiaci v tom čase na čele.
O víťazovi rozhodli boxy, ktoré zvládli lepšie mechanici z tímu Forsythe Championship Racing. Po výjazde sa Tracy zaradil pred Allmendingera a svoje tesné vedenie si udržal až dokonca. O pódium sa prvá dvojica delila ešte s tretím Oriolom Serviou.
V závere Servia v snahe o vybojovanie druhého miesta dokázal zajazdiť najrýchlejšie kolo pretekov.
Foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.