Vyhrál Hornish, Enge startuje osmý

Hornish jr., Sam
Hornish jr., Sam, foto: IRL
ar1 25. června 2005 12:10
Sdílej:

Ani atypická trať v Richmondu nenarušila stabilní kvalifikační výsledky Tomáše Engeho, do sobotního závodu se kvalifikoval na osmém místě.

Ve všech letošních dokončených kvalifikacích se dostal do top 10. Kvalifikaci vyhrál časem 15.3197 Sam Hornish jr. s vozem Dallara Toyota týmu Marlboro Penske. Z první řady s ním odstartuje jeho týmový kolega Helio Castroneves. Penske se zapíše do historie dalším double postavením na startu. Druhou řadu obsadí Ryan Briscoe (Target Chip Ganassi Racing), čímž je nejlepším jezdcem zančky Panoz Toyota. Briscoe vůbec ve všech trénincích prokazoval stabilní výkony a vždy v horní části TOP 10. 4. pozicic vedle něj naplní překvapivě Patrick Carpentier s vozem týmu Red Bull Cheever Racing. Ovál v Richmondu má v kalendáři IndyCar Series prvenství co do délky dráhy, jeho 0,75 míle z něj činí nejkratší trať. Enge si na specifickou trať poměrně rychle zvyknul a od prvních tréninků se s přehledem pohyboval v první desítce. Dobrou formu potvrdil i osmým místem v kvalifikaci, český jezdec ve všech svých dokončených kvalifikacích v sezoně skončil v top 10. Poslední prověrkou před dnešním nočním závodem byl závěrečný trénink, v kterém byl Enge nejrychlejší. Závod startuje v noci v 1:45 našeho času a přímý přenos vysílá TV Galaxie sport. Tomáš Enge: „Našim hlavním cílem je dokončit zítřejší závod a získat slušný výsledek. Tato je celkově dost obtížná a nemám na ni mnoho odjeto. Je špatné, že tady máme jen jeden den tréninků, ale RockStar Chevrolet je velmi silný. Má kvalifikační jízda byla možná až příliš opatrná, ale i tak byla dnes nejlepší. Nyní se více soustředím na nalezení rytmu. Tato trať se mi líbí, jezdec tady musí pracovat a není to jen o počtu koní.“ Foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.